stootrand
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » wo jul 21, 2010 10:58 pm

    Is dit niet wat?

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do jul 22, 2010 9:58 am

    Theoretisch bekeken is het soms veiliger om net wat dichter bij die andere auto te parkeren. Een openzwaaiende deur heeft meer snelheid als ie al meer geopend is dan wanneer ie net open gaat.

    't Is inderdaad altijd zeer oplettend parkeren en dan nog ... heb al deukjes opgelopen op MG events. :roll:

    Dus parkeren:
    - nooit aggressie uitlokken
    - liever naast 1 wagen dan naast 2
    - niet in de buurt van de stalplaats van winkelwagens
    - niet achter een auto die met z'n koffer naar je toestaat (zij moeten hun aankoopwaren langs je auto's voorkant in de koffer hijsen).
    - niet naast afgetrapte auto('s)
    - bij voorkeur niet naast auto's met kinderstoelen (overstresste ouders hebben meer plaats nodig om die tegenwerkende kinderen vast geklikt te krijgen in die ondingen)
    - uitzondering hierop de auto's met schuifdeuren (helemaal top)
    - altijd even kijken welke auto, nummerplaat naast je staat. Eens zo leuk als je dezelfde auto('s) bij terugkomst nog steeds naast je staat/staan.
    - ver genoeg in de parkeerplaats zetten zodat de kans dat de auto naast je bij indraaien/uitdraaien een hoek meeheeft kleiner is.
    - niet te ver in de parkeerplaats zetten zodat de auto voor je bij het achteruitrijden de lage voorkant niet raakt.
    - bij iets van verlichting lijkt me ook beter
    - niet al te afgelegen ivm. sociale controle
  • RicardoMGF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 131
    GeregistreerdCOLON zo apr 11, 2010 1:18 pm
    WoonplaatsCOLON Krommenie (nl)

    door RicardoMGF » do jul 22, 2010 10:21 am

    ik probeer me auto als ik naast een auto MOET parkeren altijd langs de passagierskant van die auto te zetten en dan inderdaad iets dichterbij, mocht er dan een passagier zijn zal die meestal pas instappen als de auto al uit het vak is.

    op me werk zijn er vrijwel alleen vakken waar je naast elkaar moet parkeren, ik zet hem dan aan het begin (of eind) van het rijtje en dan zo vermogelijk van de auto naast me, dat kan bij ons mooi, ik kan dan me deur geheel openen zonder de auto naast me te raken
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    door D.B.C. » zo jul 25, 2010 12:44 pm

    kom ik gister bij mn auto van het winkelen zie ik dat iemand behoorlijk tegen mn achter bumper is aangekomen.
    ik had hem expres ergens neer gezet waar ik alleen stond met veel ruimte er tussen en waarscheinlijk dat iemand dat ie er wel tussen kon met z'n auto en is tijdens het insteken of uitrijden tegen de zijkant van mn achter bumper aan gekomen, gevolg ik zit onder de krassen. baal er echt van :cry:
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten