Bruno schreefColonZwaar stuur ? Dat is toch net hetgeen je wil, als je wat sportiever wil rijden ?
Vandaar dat de EPAS overide switch nog op mijn lijst staat.
Zwaar sturen is niet direct een van mijn wensen! ik ben erg tevreden over het stuurgevoel, echter door de schade lijkt hij in de eerste aanslag vanuit de nul positie zwaar te lopen. Hierdoor ben je continu aan het corrigeren, wat een uitputtende bezigheid is. Kortom het stuur komt niet meer terug in de rechtuitstand na een bocht of stuurcorrectie.
Ikzelf kan hier nog wel mee omgaan voor een korte periode, maar voor vrouw en dochters gaat dit zeker niet lukken.
Ben inmiddels wel in een forse discussie beland met mijn expert, schadehersteller en dealer. De een zegt stuurhuis, de ander banden en de expert is er een beetje klaar mee. Kortom er gebeurd dus even niets.
Kasper schreefColonDat zware sturen is natuurlijk supersimpel te controleren door de zekering van de EPAS even los te nemen.
Liggen aan de banden: die sleutelaar van je moet echt eens bijscholen
(of meer F-jes in onderhoud nemen)
Wellicht heb je wat gecorrodeerde contacten op de zekering zitten, dat heb ik wel eens meer gehoord.
En ja: ik heb een EPAS switch, en niet zonder reden......
Heb ik gedaan en ik had dit ook al eens eerder uitgeprobeerd om het "gevoel"te ervaren. Echter, het weggedrag van mijn F was prima te noemen en ik ervaarde het uitschakelen niet echt als prettig.
Afgelopen weekeinde behoorlijk de spurt er in gehad in Duitsland, ik kom daar regelmatig met de motor vanwege het fraaie bochtenwerk (en de kartoffelsalad) en het wegdek is daar over het algemeen top. Ik kan niet anders zeggen dat het rijden met de F minstens zo leuk is, zo niet leuker!!
Door de fantasische grip van de banden en het verlagen plakt de F werkelijk op de weg en heb ik zelfs een paar motoren los kunnen rijden.
Het voordeel van vier banden ten opzichte van twee!
Blijft echter wel jammer dat je niet echt kunt genieten van het rijden op zich, maar constant de focus op het corriseren van het stuur aanwezig is, buiten het feit dat dit zeer vermoeiend is.
To boldly go where no MGf has gone before.