koelventilator
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » za mei 22, 2010 10:50 am

    Dat vermoeden had ik al :wink:
    Ik heb ook geen airco. Moet één en ander controleren maar geloof niet dat de motor te heet wordt. Ik heb ook bij langere ritten geen last van oververhitting. Zal waarschijnlijk een sensor probleem zijn. Wil eerst de werkelijke water temp meten en dan verder zoeken. Ik weet niet of de ventilator te vroeg gaat draaien of dat hij niet meer afslaat.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » ma mei 24, 2010 1:04 am

    LEBLAR schreefColonDat vermoeden had ik al :wink:
    Ik heb ook geen airco. Moet één en ander controleren maar geloof niet dat de motor te heet wordt. Ik heb ook bij langere ritten geen last van oververhitting. Zal waarschijnlijk een sensor probleem zijn. Wil eerst de werkelijke water temp meten en dan verder zoeken. Ik weet niet of de ventilator te vroeg gaat draaien of dat hij niet meer afslaat.


    Als de ventilator niet meer afslaat, kan het ook een plakkend relais zijn.
    Als de ventilator te vroeg gaat draaien dan is toch de ECTsensor verdachte nr 1. Ik heb eens gezocht naar weerstandswaarden.
    0° = 5900 ohm
    20° = 2500 ohm
    40° = 1180 ohm
    60° = 600 ohm
    80° = 330 ohm
    Wil je meelezen met de voltmeter, moet je deze aansluiten op pin 33 van de ECU en de massa. 2,8V = 10° 0,5V = 80°.

    Soms kan ook het demonteren van de sensor en deze dan eens goed zuiver maken ook al helpen om hem terug nauwkeuriger te maken.
    En dat geld ook voor de sensor van de temperatuurmeter.
    Alleen als ze te weinig aangeven, kan een oxidatielaag de warmteoverdracht beïnvloeden.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma mei 24, 2010 11:04 am

    mocht je ecu stuk zijn heb ik nog een volledige set op reserve die evt weg mag.
    Building >200BHP K-series
  • henk s
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 56
    GeregistreerdCOLON wo aug 08, 2007 1:32 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

    door henk s » ma mei 24, 2010 11:43 am

    heeft de temperatuurmeter dan een aparte sensor?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma mei 24, 2010 11:58 am

    henk s schreefColonheeft de temperatuurmeter dan een aparte sensor?

    jep
  • henk s
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 56
    GeregistreerdCOLON wo aug 08, 2007 1:32 pm
    WoonplaatsCOLON Apeldoorn

    door henk s » ma mei 24, 2010 10:34 pm

    Ik durf het bijna niet te vragen, maar waar zit die?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » wo mei 26, 2010 8:20 pm

    Ik denk ergens linksvoor van het blok. Daar waar het warme water uit het cilinderkop komt richting radiator en verwarming. Ze zitten bij elkaar in de buurt.
    Ik zal morgen eens kijken of ik het duidelijker kan maken.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    door schrokke » di jun 01, 2010 6:34 pm

    Voor als het nog zou nodig zijn, ze zitten links naast de uitlaatcollector.
    Diegene die naar onder wijst is voor de temperatuurmeter in het dashboard.
    Afbeelding
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten