


Rick schreefColonBij Tovami waren ze overgegaan op een nieuw softwarepakket. Het begon al bij Remco, die had minder pk's maar meer koppel. Daarna kwamen Peter en Jarno (nokkenassen geplaatst) en Heinrich (voor het eerst op de bank). Daar was niks mis mee. Peter en Jarno hadden de verloren pk's van 2 jaar geleden in combinatie met de nokkenassen weer terug gevonden. Toen begon het. Steven had minder dan 160 pk, standaard heeft hij een 160pk blok. Toen kwam Bruno 15 pk minder dan 2 jaar geleden terwijl er niets gewijzigd was. Jos had ook weinig pk's met zijn 80th LE. Bruno stelde voor om zijn F er terug op te zetten en een run te doen via het oude programma. Aangezien Bruno veel vervangen had aan zijn F was het mogelijk dat hij een paar pk's had verloren. Vorig jaar ben ik op de bank geweest en sindsdien had ik niets gewijzigd. Toen ben ik met het nieuwe programma op de bank gegaan. Resultaat 3,5pk minder, daarna nog een run gedaan met het oude programma. Exact evenveel pk's als vorig jaar. Bruno, Steven, Peter en Jarno zijn daarna nog op de bank gegaan en hebben runs gedaan met het oude programma. Resultaat Bruno had zijn "verloren" pk's weer terug gevonden. Peter en Jarno waren zeer tevreden met de uitkomst en van Steven viel alsnog tegen. Steven heeft exact dezelfde opzet als Sander die 2 jaar geleden mijn zijn VVC blok met DVA kit op de bank is geweest, maar zijn resultaten bleken teleurstellend te zijn ten opzichte van de resultaten van Sander. Verschillende curves van Sander, Bruno en Steven hebben we laten printen en deze gaan naar DVA om te kijken waar het probleem zit. 's Middags is de bank omgebouwd naar voorwiel aangedreven auto's. Wij (Bruno, Steven en ik) denken dat Rinus (Tovami) iets in de instellingen gewijzigd heeft, want standaard ZR 160's hadden meer vermogen dan Bruno en Steven. De andere die aanwezig waren hebben er ook een raar gevoel over. Volgend jaar gaan we zeer waarschijnlijk naar een andere testbank.
Verder was het een zeer geslaagde dag en tijdens het eten zijn weer verhalen naar voor gekomen die je de rest van je leven niet meer zal vergeten.


Nm (staat niet op de uitdraai).
Nm (staat ook niet op de uitdraai).





? Het verlies van mijn vermogen zou dus echt aan mijn wagen liggen. Mijn wagen terug op de bank dus ... Merkwaardig, daar waren mijn pk's weer volgens de oude software. De 3% theorie werd dus onderuit gehaald, ondanks die na een uurtje of zo toch terug werd gebruikt in discussies. 
Bruno schreefColonOp Morax zijn BRM, gaf het verlies t.o.v. standaard.
ik ga alvast op zoek naar een Icon !


MGF schreefColon- Hoe kon ik het vermogen ook alweer omreken naar krukaspeekaatjes? Maal 1,1948?
Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.