T'was een druk week-end. T'heeft ons bloed, zweet en tranen gekost om alles georganiseerd te krijgen, maar bij het lezen, en het IRL horen van jullie positieve reakties, doet ons dit ongeloofelijk deugd dat we dit week-end georganiseerd hebben. Wordt zeker vervolgd !
De ZS had van begin af aan al een probleem (denkelijk bobijn). Dit lossen we uiteraard asap op, en hopelijk kunnen we alsnog op de volgende trackday proefdraaien.
De ZR gedroeg zich voorbeeldig. We zette zelfs een nieuwe best tijd neer, en dat met 85 kilo passagier naast mij in de zetel : 2:04 sec. Goed te horen dat we er in één keer 3 seconden af deden. Met een remdrukregelaar en slicks is de ZR een potente -2min wagen, daar ben ik zeker van.
En dan was het zondag, de end of season meeting. Leuk extraatje was, dat de MG's allemaal achter onze box konden geparkeerd worden. Dank hiervoor aan de organisatie van Skylimit events. T'was een mooi aanblik. Hopelijk zijn er veel foto's van gemaakt. Wat de racewagens betreft : Alles liep redelijk gesmeerd, tot de wagen binnenkwam met een stepper die de geest had gegeven. Op zich niet erg, dus, doorrijden maar ! Om 3 uur was het echter einde oefening, met een serieuze ratel in de motor. Denkelijk een gekantelde zuiger, of eventueel een VVC klok die hapert, of... we zullen zien, als we de boel open gooien. In het eerste geval, kwam Sander met een mooi idee op de proppen, om een 2.0 liter onderblok met versterkte zuigers te plaatsen. Stof om over na te denken dus.
Enkele mensen misten hierdoor de circuittaxi. Nogmaals onze excuses voor het ongemak. Volgende keer overkomt ons dit niet meer, daar we hetzelfde event volgend jaar met meerdere racers zouden willen doen, eens de ZS circuitwaardig is. Er is dus altijd een back-up voertuig in dat geval.
Aan de mensen die langs kwamen : Bedankt voor het langskomen. Het doet deugd zoveel MG liefhebbers te zien, die je passie delen, super bedankt voor de hoge opkomst.
Aan de mensen die lid werden van ons vereinging waar ons race team onderdeel van uit maakt, door een sponsorzakje mee te nemen : Welkom bij "8ontrack", bedankt voor jullie bijdrage en veel plezier met jullie goodie bag !
Aan de circuitaxi-deelnemers : Tof dat jullie eens wilden proeven van de ervaring en aan de reakties te horen, hadden jullie er achteraf geen spijt van. Bedankt !
Aan de helpende handen : Bedankt voor het mee opzetten van dit evenement. Zonder jullie was dit ONMOGELIJK geweest. Dank uit naam van MGF.Be, dank uit naam van 8ontrack !
