BUTTON_POST_REPLY 166 berichten
Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door mrcarribean » vr nov 18, 2011 8:53 pm

    hey

    ik zal er tussen negen en tien zijn en voor mij ook liefst lunch.

    grtz
    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Rick » vr nov 18, 2011 9:01 pm

    Bruno schreefColonIk heb alsnog de producten van Meguiars geregeld en dus bij morgen op de Dyno !

    Top!
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Ultimate » vr nov 18, 2011 9:49 pm

    Kan ik om 11 uur aankomen? Kan ik nog een beetje slaap opdoen
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Bruno » vr nov 18, 2011 9:59 pm

    nee, jij kan blijven slapen en dan een sirene op je wagen zetten en alsnog op tijd zijn. :wink:

    Net opgezocht, wordt voor mij ook weeral om 6u30 op staan..... :roll:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Ultimate » vr nov 18, 2011 10:28 pm

    Dat zou wel mooi zijn, even die blauwe pit op de softtop borduren :lol:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Sas
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 339
    GeregistreerdCOLON za mei 01, 2010 2:24 pm
    WoonplaatsCOLON Den Helder (NL)

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Sas » vr nov 18, 2011 10:55 pm

    Stel je nou niet zo aan Mikey ;)
    --- Groetjes Sas ---
    - 2002 Anthracite TF
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door RemcovanKuilenburg » za nov 19, 2011 1:10 am

    Luc schreefColon@ Remco : krijg ik die wisselbeker onmiddellijk mee huiswaarts of wordt die achetraf pas bezorgd ?


    Beker staat opgepoetst klaar om mee te nemen. Dus als je een hoge uitkomst hebt neem je hem gelijk mee.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • adaerts
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 337
    GeregistreerdCOLON di jul 05, 2011 2:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt Limburg Nederland

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door adaerts » za nov 19, 2011 5:35 pm

    beste mensen, bedankt voor de organisatie van de Dyno 2011.
    was een interressante dag voor me, weer iets geleerd over de MG's (en mijn eigen TF)
    wordt binnenkort aan gewerkt om 20 "verloren" pk's terug te vinden.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Luc » za nov 19, 2011 5:47 pm

    ook hier zijn we ondertussen terug thuis na voor het eerst in al die jaren op de bank te zijn geweest.
    Het opgetekende resultaat voor mijn F (mpi 2000) mag na 11 jaar als best bevredigend worden beschouwd. Had eerlijk gezegd een iets minder fraai rapport verwacht.
    123PK en 193Nm koppel voor een F zonder motormodificaties, ik kan hier alleen maar tevreden over zijn.

    Voor het overige was er de gebruikelijk ambiance!!.

    PS het leermoment of woord van de dag: overblijfleerkracht :? :lol: (hoe komen ze er toch op 8) )
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Sander » za nov 19, 2011 6:32 pm

    Remco, wat was nu precies je resultaat? Oprecht jammer om dit gemist te hebben. Ik mis nog wat onderdelen van het koelsysteem van de ZR en de F moet ik nog mee starten. Wel hangt er nu weer een mooie regenpijp aan de gevel, dat was ook hard nodig ;-)
    Building >200BHP K-series
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door mailman » za nov 19, 2011 6:40 pm

    Inderdaad bedankt voor de organisatie en was zelf erg tevreden met 4 lopende cilinders dit jaar en het verschil in vermogen! Jammer dat ik de middag heb moeten missen, maar had nog een projectje af te ronden van een andere hobby van me...
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Ultimate » za nov 19, 2011 8:25 pm

    Thanks mannen, was een leuk, vernieuwend en leerzaam dagje!
    Foto's en filmpje volgen ;)
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Ultimate » za nov 19, 2011 10:07 pm

    Afbeelding

    Gefeliciteerd Remco en Bruno!
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door RemcovanKuilenburg » za nov 19, 2011 11:48 pm

    Zoo wat een leuke dag was het vandaag. Om 9 uur aanwezig bij de Dyno met een gepoetste beker. Gelijk mijn auto op de bank en gelijk de lat hoog gelegd. 140 PK (vorig jaar 130) en met een koppel van 196 Nm ( vorig jaar 191) kon ik gelijk zien dat de 135 cams zijn werk meer dan goed deden. Ik was bang voor een koppel daling en een vermogens winst maar niet het geval bij deze.

    Na mij kwam Rick op de bank en aangezien wij al enige jaren geduchte concurrenten zijn was het natuurlijk spannend. Maar helaas mocht het niet baten voor Rick en met 137 PK en een koppel 189 Nm stond hij dicht achter mij.

    Na ons was Pablo aan de beurt om een gooi te doen naar de VVC beker. Met 168 PK en een koppel van 175 Nm was de eerste uitslag gelegd.

    Luc wilde ook met de MPI beker naar huis en met 123 PK en een koppel van 193 Nm zette hij zeker een hele goeie 2e plek neer. Voor een geheel standaard auto een nette score.

    Mike was net op tijd om zijn F op de bank te zetten. Met 130 PK en een koppel van 187 Nm net niet genoeg voor de beker.

    Joris (mailman) had eindelijk zijn 4e cylinder aan de praat gekregen en konden wij eindelijk eens zien wat de auto in zijn mars heeft. 141 PK en een koppel van 180 Nm was het een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar. :lol:

    Ad Aarts had net een HGF achter de rug en wilde wel eens zien wat de auto nu doet op de bank. We hoorde een klepstoter iets meer herrie maken dan de andere dus dat is nog even een puntje voor de garage. 141 PK voor een 160 was iets te weinig en er is dus nog actie nodig bij de garage.

    Toen kwam de lang verwachte meting van de F van Bruce. Wij hadden hoge verwachting maar het viel zwaar tegen. Na een snelle blik in de laptop bleek er nogal wat mis in de mapping te staan. Met wat aanpassingen door Jaap kamen wij op een uitslag van 162 PK en een koppel van 192 Nm kwam hij met de koppel op een 3e plek te staan. Er zit zeker nog wat potentie in deze F met een juiste mapping.

    Na deze meting de auto van Sas op de bank gezet en even een lunch gepakt. Heerlijk waren de broodjes kroket en broodjes frikadel weer.

    Voor Sas was het de eerste keer dat zij op een bank stond en wist ook eigenlijk niet de betekenis van alles. Tijdens de test keek ze Bruno en mij vaak aan of het wel goed ging en wij keken zorgelijk terug. Niet omdat het niet goed zat maar om haar bang te maken, sorry Sas :lol: Met een 134 PK en een koppel van 168 Nm een mooie uislag voor een standaard TF. En ik hoop dat je mijn raad aan neemt om met de uitslag de kroeg in te gaan. Werkt altijd heel goed Sas !!!

    Na Sas was Jager aan de beurt. In alle kalmte werd de F op de bank gezet. En de uitslag is 129 PK met een koppel van 188 Nm was het een mooie score.

    Toen was Bruno aan de beurt voor zijn run. Vele verwachte geen winst in vermogen met zijn nieuwe versnelling bak maar het tegendeel is bewezen. 173 PK was een winst van 4 PK uit mijn hoofd. Zijn koppel kwam uit op een spetterende 202 Nm. Dit was ook een stukje hoger dan de vorige keer. Bewijs geleverd dat de nieuwe bak zeker meer vermogen geeft.

    Mista T ging op de bank met zijn Rover Diesel. Na wat aanpassingen wilde hij wel eens weten wat er nu uit kwam. Het bleek minder te zijn dan vorig jaar. 125 PK en een koppel van 340 Nm was het een stukje minder geworden. Op zoek naar de verloren PK’s dus.

    Paul heeft ons zeer verbaast. Hij zou met zijn MG ZR 160 op de bank ons verpletteren. Wij hebben vol spanning gewacht op zijn komst. Alleen hij kwam niet. Waar was je Paul? Jammer dat je niet even wat liet horen.

    Frenk ging met zijn rover 220 coupe op de bank. Met heel wat turbo geweld zouden wij te maken krijgen. 210 PK met een koppel van 280 Nm was de uitslag. Even je luchtfilter schoonmaken en een niet lek spruitstuk zal meer leveren Frenk.

    Paps45 klokte met zijn ZR 160 een vermogen van 148 PK en een koppel van 178 Nm. Het viel ons een beetje tegen dat er niet meer uit kwam en deed ons van 8 on track nadenken wat onze ZR 160 zou doen. Jammer dat Paul er niet was voor een vergelijk met een 160.

    Mista T zette de ZR 105 van zijn vriendin op de bank. Na vorig jaar waren wat kleine dingen veranderd. 120 PK en een koppel van 146 Nm had hij de verlies van zijn Diesel weer iets terug verdient.

    Mr. B ging ook met zijn ZR 105 op de bank. Ik ben alleen vergeten op te schrijven wat zijn uitkomst was. Sorry. Maar ik dacht ook rond de 120 PK.

    Remco…………………….MG F MPI……………..140 PK...196 Nm
    Rick…………………………MG F MPI……………..137 PK…189 Nm
    Pablo_02………………..MG TF VVC……………168 PK…175 Nm
    Luc………………………….MG F MPI……………..123 PK…193 Nm
    Mike…………………….…MG F MPI………………130 PK…187 Nm
    Mailman(Joris)……...MG F VVC………………141 PK…180 Nm
    Ad Aerts………………..MG TF VVC…………….141 PK…178 Nm
    Bruce…………………….MG F MPI DVA……….162 PK…192 Nm
    Sas………………………..MG TF MPI……………..134 PK…168 Nm
    Jager…………………….MG F MPI………………..129 PK…188 Nm
    Bruno…………………..MG F VVC 180+………..174 PK…202 Nm
    MistaT………………….Rover 45 Diesel………..125 PK…340 Nm
    Paul……………………..MG ZR 160………………..DNF
    Frenk…………………..Rover 220 Coupe……….210 PK…280 Nm
    Paps45…………………MG ZR 160………………….148 PK…178 Nm
    Mista T………………..MG ZR 105………………….120 PK…146 Nm
    Mr B…………………….MG ZR 105………………….120 PK…??? Nm????

    Volgend jaar weer een nieuwe editie van de MGF.BE dyno.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Dyno 2011 ***zaterdag 19 november 2011***

    door Bruno » za nov 19, 2011 11:51 pm

    Ook ik zou graag de organisatoren en de helpers in het bijzonder willen danken voor het organiseren van de dag (Remco, Rick, Bruce, ...). Wat het resultaat van mijn F betreft, ben ik uiteraard super tevreden met de resultaten : 202 Nm koppel :shock: en volgens oude "Goes-berekening = 1.16 ipv in mijn geval 1.12", 179,1 pk. Een behoorlijk resultaat gezien ik niks aan het vermogen heb gewijzigd sinds de laatste dynorun. Dat de BRM-bak alsnog wat winst oplevert had ik niet verwacht. Schijnbaar ligt dit o.a. aan het feit dat deze gewoon soepelder loopt t.o.v. de standaard PG1. Er was ook een heel duidelijk verschil waar te nemen in het vermogen in zijn 5 vergeleken met de andere PG1 bakken, waar dit uiteraard eerder een overdrive is. In de BRM bak is dit duidelijk niet het geval, waardoor de begrenzer zelfs al rijdend kan aangetikt worden. Door de versnellingen heen zie je veel meer vermogen vrij komen op de dyno-curve als je deze over een andere curve heen legt. Op alle vlakken had ik winst t.o.v. vorig jaar, maar met name dus vooral in het koppel, namelijk 11Nm en bij mijn weten de eerste F die de kaap van de 200Nm overschrijdt op de bank. Me very happy !
    Volgend jaar de racers op de bank, met hopelijk cijfers "from another league".
    De beker kan terug op het plekje in de garage waar geen stof lag, omdat de beker er al een paar jaar op gestaan heeft.
    Wat de algemene sfeer betreft, kan ik stellen dat dit één van de betere dyno's was dit jaar. Overdag, Tof gezelschap, en nadien gezellig aperitriefje en lekker gegeten in een restaurantje in de buurt. Ook Bruce was in hogere sferen vandaag, nu hij een mooie doos had gezien, en Remco dan weer niet kon zwijgen over rode poezen, maar dat is een "insider" van de avond op restaurant.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_POST_REPLY 166 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten