BUTTON_POST_REPLY 147 berichten
mgf vvc probleem
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo mei 02, 2010 12:04 am

    Lijkt mij slim om de kop eraf te trekken om te zien wat er gaande is voordat je er een nieuw blok in plant terwijl het probleem elders zit.
    Building >200BHP K-series
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » zo mei 02, 2010 12:40 am

    Sander schreefColonLijkt mij slim om de kop eraf te trekken om te zien wat er gaande is voordat je er een nieuw blok in plant terwijl het probleem elders zit.



    als de probleem elders zit, dan blijft er in ieder geval niet veel over dacht ik?
    en kop af trekken? hoeveel zou me dat niet kosten?
    vandaar dat ik er een ander motor in wil steken, ze kunnen daar in die garage anders voor uren blijven werken zonder dat ze iets vinden...

    de garage harry brouwer zal ook eens de motor chekken of die nog goed is... misschien vindt hij wel iets

    gr
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo mei 02, 2010 1:42 am

    Kijk, ik heb m"n mgf goedkoop gekocht omdat hij ook dit probleem had, je moet niet naar mij luisteren, maar denk toch maar aan dat verhaal over het circulatieprobleem en de kapotte ventilator.....
    Ik reed ondertussen zo'n 10.000 km zonder motorproblemen, behalve dan het grote verbruik, maar dat is een ander verhaal.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo mei 02, 2010 7:02 am

    Nasredinho,

    ik denk dat je eerst moet zien te achterhalen wat nu het probleem is met je F. als de huidige garage dat niet kan (wat mijn hoogst verbaast) dan moet je het probleem voorleggen aan een andere garage.

    Probeer hier in detail ook eens uit te leggen wat nu precies het probleem is. Loopt de temperatuur meter geleidelijk op, blijft hij op het midden hangen of klinkt hij meteen door? Als de stoom uit het motor compartiment ontsnapt, waar komt het dan vandaan. Loopt de koelvloeistof als je start gewoon door? hoeveel moet je bijvullen? ligt er een olie filmpje op de koelvloeistof? zit er een witte aanslag op de olie pijlstok?
    Hoe meer detail je geeft hoe beter we je kunnen helpen.

    Ik snap heel goed dat je ziek bent van deze situatie, maar meteen een
    ander blok steken is niet de oplossing. Als dit inderdaad een probleem met de PTP of de radiator is, dan heb je hetzelfde probleem als er een ander blok in zit.

    En wat moet dat wel niet kosten, een nieuw blok met montage??

    Verkoop de F en ga op zoek naar heel iets anders, of maak een goed doordacht plan om het probleem op te lossen... ik heb het idee dat je nu alle kanten op rent en geen idee hebt wat je moet doen.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » zo mei 02, 2010 9:35 am

    Om te beginnen, echt allemaal bedankt voor jullie tijd en geduld.

    Probleem ligt zo in mekaar...

    De auto gaat allemaal goed en wel als ik die start, temperatuur normaal, olietemperatuur goed ook.
    Pas na 50 km te rijden, soms iets meer, gaat plots de wijzer van temperatuur pijlsnel naar boven!
    Ik stop dan de wagen, ik zie dan dat er een plas water rechts vanachter aan de wagen is, koelvloeistof is ook aan het koken, dus het water komt van daar.

    De garagist heeft de wagen ontlucht, onderdruk gezet of er een lek is, andere expansievatdop opcgestoken... Auto dan getest en zelfde probleem.... Die belde me en zei dat hij geen raad weet...
    Als ik die verder aan laat werken, zap het me pakken geld kosten.
    Gisteren belde ik de garage harry op, en die stak er een vvc motor in 145 pk voor dezelfde prijs als dat de garagist in antwerpen gewoon de join de culasse vervangt...
    Harry zal wel eerst mn motor proberen te vermaken, ik zal het hem zeggen in verband met de ventilators en radiator, + valves uitkuisen.

    Ik ben zelfs aan het nadenken om er een 160pk in te steken... Prijs scheelt niet zo veel met een 145 pk

    gr
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo mei 02, 2010 11:59 am

    Was de radiateur heet? was de kachel heet? Heeft de fan aan de voorzijde gedraaid? stroomt er koelvloeistof in het tankje?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » zo mei 02, 2010 12:06 pm

    volgens hem vloeit er koelvloeistof...

    ik weet niet of die onderdelen heet waren, wat ik weet heb ik vermeld in mijn vorige post.

    wagen is ook ver van me om het na te kijken ( 110 km )
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo mei 02, 2010 12:32 pm

    Zo wordt het inderdaad een bodemloze put.

    Normaal hoort een garage garantie te geven op zijn reparaties.

    Maak duidelijke afspraken als je iets laat doen en spreek af dat je alleen betaald als het probleem is verholpen.
    Zij kunnen een voorstel op papier zetten waar jij dan mee accoord moet gaan, zet ook de garantie op de gehele reparatie op papier.

    Laat zij een ander blok kopen want als het niet goed is schuiven zij het af op jou gekochte blok en spreek een vaste prijs af.

    Een andere optie is: neem je verlies en verkoop of ruil hem in op een ander. Is beter voor je nachtrust.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » zo mei 02, 2010 1:51 pm

    Tukker schreefColonZo wordt het inderdaad een bodemloze put.

    Normaal hoort een garage garantie te geven op zijn reparaties.

    Maak duidelijke afspraken als je iets laat doen en spreek af dat je alleen betaald als het probleem is verholpen.
    Zij kunnen een voorstel op papier zetten waar jij dan mee accoord moet gaan, zet ook de garantie op de gehele reparatie op papier.

    Laat zij een ander blok kopen want als het niet goed is schuiven zij het af op jou gekochte blok en spreek een vaste prijs af.

    Een andere optie is: neem je verlies en verkoop of ruil hem in op een ander. Is beter voor je nachtrust.


    waar ik de blok zou kopen, heeft mij 3 maanden garantie op alles, en nog een paar maanden op bepaalde onderdelen.

    ik zal onderhandelen dat hij mij garantie heeft op alles ( motor ) voor 1 jaar.

    auto verkopen is geen optie, ik zie de wagen te graag...
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    door Tukker » zo mei 02, 2010 1:53 pm

    nasredinho schreefColonwaar ik de blok zou kopen, heeft mij 3 maanden garantie op alles, en nog een paar maanden op bepaalde onderdelen.

    ik zal onderhandelen dat hij mij garantie heeft op alles ( motor ) voor 1 jaar.

    auto verkopen is geen optie, ik zie de wagen te graag...


    Gaat hij hem ook plaatsen??
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » zo mei 02, 2010 1:54 pm

    Tukker schreefColon
    nasredinho schreefColonwaar ik de blok zou kopen, heeft mij 3 maanden garantie op alles, en nog een paar maanden op bepaalde onderdelen.

    ik zal onderhandelen dat hij mij garantie heeft op alles ( motor ) voor 1 jaar.

    auto verkopen is geen optie, ik zie de wagen te graag...


    Gaat hij hem ook plaatsen??


    ja...
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr mei 07, 2010 9:52 pm

    Heb je nu een 160 ?
    Building >200BHP K-series
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » vr mei 07, 2010 11:09 pm

    nee ik heb zelfde motor gekocht... is anders te veel werk met die ecu enzo te veranderen.

    Gr
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr mei 07, 2010 11:15 pm

    O.k

    Met een goed sportfilter en een 52mm gasklep heb je overigens al snel 160pk uit een 145 blok ;)

    Waar had je de 160 gezien en wat moest die kosten ? KM stand ? Ben mogelijk zelf geïnteresseerd.
    Building >200BHP K-series
  • nasredinho
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 236
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 8:02 pm
    WoonplaatsCOLON waregem

    door nasredinho » vr mei 07, 2010 11:16 pm

    marktplaats.nl had ik die gezien

    gr
BUTTON_POST_REPLY 147 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten