

Bruno schreefColonKan je je voorstellen dat een potentiele koper van een F, even zijn licht hier komt opsteken en dan ziet dat die standaard VVC die rond de 7.0 sec naar honderd gaat volgens specs, plots het moet afleggen tegen Micra's, Bakkerswagentjes, en diesels aller hande, als hij deze verhalen van MG enthousiastelingen leest....
Carl schreefColonVoorts is zo'n partner echt wel een waggel-eend in de bochten.
Bruno schreefColonJa Bert, no offence, we zullen je F dit week-end eens onder de loupe nemen

Carl schreefColonoh ja, voor de liefhebbers heb ik dit effe opgesnord:
De gegevens van de peugeot partners met de zwaarste motoren momenteel verkrijgbaar.
de eerste vermelding is voor de benzineversie, de tweede vermelding is voor de dieselversie
Motor/transmissie
Aantal cilinders 4 4
Cilinderinhoud 1587 cc 1560 cc
Kleppen per cilinder 4 4
Boring x slag 78.5 x 82 mm 75 x 88.3 mm
Compressieverhouding 0 : 1 18 : 1
Maximaal vermogen 109 PK / 80 kW @ 5750 tmp 90 PK / 66 kW @ 4000 tmp
Maximaal Koppel 147 nM @4000 tmp 215 nM @1750 tmp
Turbo / intercooler Nee / Nee Ja / Nee
Brandstof benzine diesel
Inhoud Brandstoftank 55 liter 60 liter
Versnellingsbak hand,5 versn. hand,5 versn.
Aandrijving voorwielen voorwielen
Brandstofverbruik in liters per 100 km
stadsrit 9.5 6.7
buitenrit 6.2 0
gecombineerd 7.4 5.4
Acceleratie 0-100 km/u 11.2 sec. 12.9 sec.
Topsnelheid 172 km/u 160 km/u
Rijklaar gewicht 1160 kg 1215 kg
Vooral de waanzinnige 11,2 seconden van 0-100 en de topsnelheid van 172 km/u zullen de F wellicht de das omdoen. hahaha !
Toegeven, om naar de supermarkt te rijden is de partner beter, maar qua fun is het een eerder mager beestje. Alles heeft z'n functie!

jantje schreefColontrouwens heb eens een vriend gehad, en die stelde de vraag wat er gebeurt als je met 120 Ã 130 km/u achter een diesel op de derde rijstrook gaat hangen en even flikkert met de lichten...
behalve een plotselinge hele grote stofwolk gebeurt er verder helemaal NIETS

crazywolf schreefColonjantje schreefColontrouwens heb eens een vriend gehad, en die stelde de vraag wat er gebeurt als je met 120 Ã 130 km/u achter een diesel op de derde rijstrook gaat hangen en even flikkert met de lichten...
behalve een plotselinge hele grote stofwolk gebeurt er verder helemaal NIETS
Afhankelijk van de motor dan toch... een echt zware diesel van 200-300pk gaat je toch wel stof en roet laten eten :p



Bruce schreefColonDe knuppel in het hoenderhok,
120 pk is echt niet meer wat het geweest is, ik persoonlijk heb het al herhaaldelijk tegen snelle dieseltjes moeten afleggen, een beetje moderne Audi of VW station, wint het toch echt van me bij het stoplicht...
maar als we dan bij een bocht komen of leuker nog een droge rotonde daar laat je dan het werkelijke verschil zien.
Met regelmaat haal ik bij stoplichten nog goed door tot het rood in de 2de versnelling, maar voor mezelf, niet met een auto naast me..
Ik zal het ook wel ontgroeit zijn..



mgf_stefke schreefColonidd 120 pk is plezant , maar het licht ook aan het schakelen of je iets sneller bent tegeover de zelfde pk klasses ,
over die diesels gesproken erzijn er rappe bij
maar het bochten werk ligt bij de mg"f met droog weer wel erg hoog vindt ik
ps de VVC darentege kun je er wel verschillende ff zwaar kwijt raken ,145Pk vind ik ook wel best leuk
Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.