BUTTON_POST_REPLY 108 berichten
Resultaten van Ghostrider's mods
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo feb 09, 2005 9:22 pm

    ErikB schreefColon
    Wat is dat weer voor raar getal.

    Iets te maken met omrekening van HP naar bhpd of omgekeerd
    (snel geantwoord zonder zelf aan het rekenen te gaan :oops: )


    Bij mijn weten:

    BHP en HP zijn ´t zelfde

    maar:

    1.0139 * BHP = 1 PS (=DIN HP)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo apr 10, 2005 12:48 pm

    vraagje voor Ghost. Ik zie dat je de carterontluchting hebt vervangen door 2 filtertjes. Ik dacht dat de drijvende kracht achter de carterontluchting het vacuum voor of na het gasklephuis was. Hierdoor creëert men een luchtcirculatie . Nu, door het plaatsen van deze filters, is deze drijvende kracht weg. Ik weet wel dat al die extra rommel in je inlaat niet echt bevorderend voor de potentie (van je motor) is, maar wordt het carter nu wel nog naar behoren ontlucht? En zit je "motorbaai" niet onder de smurrie, werken die filtertjes wel goed? ´t is nie echt een techniek die de groen links kan appreciëren, maar dat is dan eerder een moreel vraagstuk, waar niemand hoeft van wakker te liggen. :roll:
    cheers,
    jupke
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » ma apr 11, 2005 1:02 pm

    Om helemaal milieutechnisch goed bezig te zijn, en mijn motorbaai vetvrij te houden, en om aan de eisen te voldoen voor op het circuit (net of dit allemaal belangrijk is :? ) moet er nog een oil catch can in. Staat racy en is eigenlijk beter. Ontluchten schijnt prima te gaan met de filtertjes, gebeurt meestal op deze wijze, vooral bij Japanse auto's. En de motorbaai blijft redelijk schoon. Maar erg vergelijken kan ik niet, aangezien ik nogal poetserig ben :wink: ....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
BUTTON_POST_REPLY 108 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten