BUTTON_POST_REPLY 124 berichten
F zwaar in de problemen
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » vr aug 20, 2004 1:20 pm

    Sander, het probleem deed zich al voor toen de motor nog maagdelijk was, dan zullen alle pakkingen nog goed gezeten hebben.

    Zion, schommelt de temperatuur nu nog bij stationair toerental (zonder thermostaat).
    Dat zou pas onbegrijpelijk zijn!
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr aug 20, 2004 1:34 pm

    Kijk hier eens voor een ander blok:

    http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 37555&rd=1




    Johan
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr aug 20, 2004 1:38 pm

    Elan schreefColonSander, het probleem deed zich al voor toen de motor nog maagdelijk was, dan zullen alle pakkingen nog goed gezeten hebben.


    Nee toch ? De koppaking is er tussenuit gekomen na overhitting (kapotte radiateur) en pas na de reparatie vertoonde de F dit gedrag; voorheen niet; dit probleem is erin gekomen na (door) de reparatie..... Of heb ik iets gemist ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr aug 20, 2004 3:18 pm

    Hmm nog niet aan gedacht goed idee Elan, mischien zit er idd wel een verkeerde koppakking in, ik zou dit alles controleren Zion voordat je een nieuw blok erin hangt.

    PS ken je niemand met een fiberglas camera, dit is een spriet die een meter of twee lang is gebruiken ze in ziekenhuizen ook dan kan je in je blok kijken.(kanalen)

    Succes grtz MPMGF
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » vr aug 20, 2004 3:20 pm

    Inderdaad Sander, de koppakking is gesneuveld ten gevolge van oververhitting door een defecte waterpomp. Bij herstelling is ook gebleken dat de radiator om zeep was en is bijgevolg ook vervangen door een nieuwe.

    Het probleem doet zich enkel voor op stationair toerental en met de chauffage dicht. Dan ontstaat er oververhitting en wordt er druk opgebouwd in het expantievat.
    (de nieuwe koppakking zou ook getest zijn op lekkage)

    Het vermoeden bestaat nog steeds dat het bolletje (spruitstuk) in het motorblok is terecht gekomen, zich daar eventueel heeft vastgezet en zo de goede doorstroming belemmerd. Dit is slechts een vermoeden... Is dit de enige en ware oorzaak wel ??? Wie zal het zeggen :?: :?: :?:

    Vermits dit slechts een vermoeden is blijven we met de grote vraag of een nieuw motorblok de problemen wel zou verhelpen. Stel je voor! Na alle reeds gemaakte kosten opteren voor een nieuw motorblok (€€€!) om daarna misschien nog steeds het zelfde probleem te hebben.
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr aug 20, 2004 3:26 pm

    De koppakking is wel getest op lekdicht maar misschien belemmerd deze wel de doorgang van de koelvloeistof, het kan zo zijn wanneer deze verkeerd is geplaatst of sterker nog waneer er een verkeerde inzit.

    Ik zou voordat het andere blok komt echt ff de kop lichten....

    Grtz MPMGF
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » vr aug 20, 2004 3:26 pm

    tja een verkeerde koppakking??
    kan natuurlijk altijd maar deze is hersteld geweest in een officiele dealer ,zou dat niet een beetje vergezocht zijn?
    en een camera ja dat zou de oplossing zijn maar ...vind zo iets maar. Misschien moeten we dit onderwerp maar eens verder bespreken op een forum voor chirurgen of zo :lol: :wink:
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » vr aug 20, 2004 4:28 pm

    Tja wij hadden er 1 op de zaak maarja daar heb je nu niks aan zal is proberen te informeren waar ze zo'n ding hebben.

    En ja je kan je toch vergissen in de dealer...... zal ze niet allemaal over 1 kam scheren......

    PS probeer VEGE motoren is in Spijkenisse zij reviseren motoren....zelfs voor porsche/ferari enz... is een keer op TV geweest.. Wie weet hebben hun een oplossing.

    Succes, MPMGF
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » za aug 21, 2004 10:21 am

    de koppakking is gesneuveld ten gevolge van oververhitting door een defecte waterpomp

    Flash, onder een defecte waterpomp verstaat men een lekkende waterpomp dus waterverlies. Was dat het geval?

    Volgens mij zou de bypass(tussen thermostatorhuis en wateruitgang) verstopt kunnen zijn maar dan zou het probleem opgelost moeten zijn met de thermostaat te verwijderen.

    Ofwel is de waterpomp niet krachtig genoeg door te ruime speling tussen waaier (schoepenwiel) en motorblok of door een beschadiging(iets dat tussen de waterpomp en het motorblok gezeten heeft of door cavitatie)

    Ik herhaal ook mijn vraag nog eens van een vorige mail:
    Zion, schommelt de temperatuur nu nog bij stationair toerental (zonder thermostaat).
    MGF 75th anniversary LE.
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » za aug 21, 2004 10:33 am

    Elan,

    Het oorspronkelijke probleem was inderdaad een lekkende waterpomp.

    Wat de bypass betreft, da idee had Paul oorspronkelijk ook en heeft hij dus als eerste nagekeken maar zonder resultaat. En inderdaad, nu de thermostaat verwijderd is doet het probleem zich nog steeds voor.

    De waterpomp is nog maar pas vervangen en ook nagekeken. De kans op beschadiging is dus vrij klein.

    En inderdaad, de temperatuur schommelt nog steeds en eigenlijk vooral bij stationaire toestand.
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » za aug 21, 2004 12:01 pm

    Flesh, de beschadiging die ik bedoel is in het blok. Achterin de ruimte waar de waterpomp in zit. Dat maakt ook deel uit van de pomp en is heel belangrijk voor een goede werking.
    Dus een beschadiging of teveel speling kan, in het bijzonder bij laag toerental, de oorzaak zijn dat de waterpomp niet goed werkt. Zeker omdat de pomp dan koud water moet opzuigen en warm water naar beneden moet duwen.

    Misschien lijkt het allemaal wat ver gezocht maar een oplossing voor uw probleem is niet eenvoudig.

    Don't give up!
    MGF 75th anniversary LE.
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » za aug 21, 2004 2:16 pm

    wow, dit is al iets te technisch voor een leek als ik.

    Paul, kan jij misschien even reageren. Zou wat Elan beschrijft een mogelijke oorzaak kunnen zijn of weet je, na de wagen gezien te hebben, dat dit niet het probleem kan zijn?
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    door mpmgf » za aug 21, 2004 3:41 pm

    Jep kan ook nog, wat elan bedoeld is het huis waarin de waaier draait, deze kan een slakkenvorm zijn als het een soort centrifugaal pomp zou zijn... en idd spelling hierop zou ook niet goed zijn voor de werking. Je zou hem dan moeten uit laten draaien en een overmaatse waaier erin kunnen plaatsen als dit het geval is.

    Caviteren kan alleen de oorzaak zijn als de waaier in ze eigen vloeistof blijft draaien en het heel warm wordt. Dus als er een verstopping verder in het blok zit kan cavitatie optreden of wanneer er niet goed ontlucht is.

    Succes....

    MPMGF
  • flesh
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 71
    GeregistreerdCOLON zo aug 01, 2004 11:34 am
    WoonplaatsCOLON Vl. Brabant (BE)

    door flesh » zo aug 22, 2004 7:50 pm

    JOEHOE!!! Het zieke efje heeft de kempenrit doorstaan :!: :!: :!:

    Kempenrit was schitterend. We hebben er met volle teugen van genoten. 8) 8)

    Zijn er in de nabije toekomst nog zo'n meetings?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo aug 22, 2004 9:38 pm

    Nou zeg fraai is dat !! heb ik jullie (bij mijn weten) niet ontmoet ! Is was de jongen die er met de fruitmand vandoor ging :)
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 124 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten