em-gee-efke schreefColonLijkt me niet verstandig om met de F slalom gaan te rijden

! Ik heb 4 jaar slalom gereden, maar met de F.... gegarandeerd brokken vrees ik...

Het maken van brokken heb je hier grotendeels zelf in de hand. De onderlinge afstand tussen de auto's is dermate groot dat een aanrijding met een andere auto nihil is.
Wat natuurlijk mogelijk is, is dat je van de baan raakt. In alle jaren dat ik hier kom heb ik twee schade gevallen aan Elis's gezien. Eén had zijn velg stuk gereden en de ander een barst in het polyesterwerk. In beide gevallen ging het om rijders die naarmate de dag vorderde wat overmoedig raakte, zoiets als, ah het gaat goed, maar het kan beter, dus de volgende ronde.......sneller

, helaas het werd de bandenstapel. Natuurlijk heb ik ook wel eens auto's afgeschreven zien worden, maar die rijders komen met een totaal ander doel.
Bij dit soort autosport heb je schade voor de overgrote deel zelf in de hand.
Belangrijke punten zijn :
Ken jezelf, stel een doel, en houdt je daaraan, laat je niet door anderen beïnvloeden.
Raak niet overmoedig, denk niet na twee rondjes, nu heb ik het begrepen, dus we gaan voor de ( persoonlijke ) snelste tijd. Overigens voldoe ikzelf hier niet aan, daarom rijd ik niet mee. Zodra ik een helm opzet krijg ik een waas voor mijn ogen, en ga dan alleen nog maar voor de snelste tijd, tja, dat ging een paar keer mis, en vlogen dus een aantal pionnen door de lucht, om erger te voorkomen heb ik nooit meer meegereden, ik ken mijzelf ( in deze ).
Overigens zie je vaak dat personen die voor het eerst deelnemen aan deze slalom meestal de eerste dagen ( hun eerste seizoen ) alleen maar bezig zijn met het verkennen van hun auto en wat slalom rijden nou werkelijk inhoud, ze zijn helemaal niet ( of nauwelijks ) bezig met hun ronde tijden. Dus een ideale manier om een betere beheersing van je F te krijgen met een laag risico gehalte.