Via de site van de TVR club zag ik deze rit staan.
Na de succesvolle lustrum IJsselmeerrit in 2007 met 170 cabrio's, nodigt de barchetta Club Nederland ook in 2008 rijders van open tweezitters, al dan niet in clubverband, graag uit voor dé opening van het cabrioseizoen.
Een rit die je eenvoudig niet mag missen als cabriorijder. Immers, iedere cabriorijder kijkt tijdens de winter al weer uit naar de eerste dag dat hij/zij met de wind door de haren kan genieten van zijn/haar open vierwieler.
De opening van het cabrioseizoen vindt plaats op zondag 16 maart 2008 en zal traditiegetrouw in de omgeving van het IJsselmeer worden verreden.
Deelname staat alleen open voor tweezits cabriolets, spiders en speedsters. Deelname is mogelijk op individuele basis of in clubverband.
Een aantal van bovenvermelde clubs kent ook leden met gesloten versies. Deze worden helaas niet toegelaten. Graag willen we "open" onder elkaar zijn.
Een mooie gelegenheid om ook eens andere cabrio's mee te maken en te bekijken.
Nadere informatie IJsselmeerrit
Na vijf jaar een route om het IJsselmeer, hebben wij ditmaal een prachtige rit aan de oostzijde uitgezet. U toert zo'n 180 km door de Oostvaardersplassen, oude Zuiderzeedorpjes, Kampen, Elburg en Schokland.
De tocht is geen competitie, U bepaalt zelf Uw rijsnelheid. Of wanneer U een stop inlast voor koffie, lunch of om gewoon van de mooie vergezichten te genieten .
Uiteraard geven wij U een aantal tips voor stops onderweg.
Rit is 180 tot 200 km.
Start
Registratie van de ingeschreven deelnemers van 08.30 uur tot 10.00 uur.
Om 10.05 uur de deelnemers naar de auto's toe voor de gezamenlijke start, die plaats zal vinden om 10.15 uur.
Ook dit jaar zal de burgermeester van Leystad Mevrouw Horselenberg het officiële startsein geven.
U ontvangt bij de start een uitgebreide, gemakkelijk leesbare routebeschrijving.
U bepaalt zelf of U de route alleen rijdt of met een aantal merk-, club- of andere cabrio-genoten.
Finish
De finish is ook weer bij Apollo Hotel,(voorheen Mercure hotel) in Lelystad om uiterlijk 16.45 uur .
Uiteraard is daarbij tijd om gezellig te blijven napraten of wellicht te dineren.
De verloting is om 17.15 uur.
Parkeren
U kunt Uw auto direct achter het Hotel parkeren, waar tijdelijk een " parque fermee" is ingericht.
Voor de deelnemers aan het hotelarrangement is er nachtelijke bewaking van de auto.
Deelname
De deelname staat open voor iedere tweezits cabriolet! Oud of jong zolang er maar maximaal twee personen kunnen plaatsnemen.
Het bestuur nodigt eigenaren van Peugeot 206 CC en 207 CC tevens uit om deel te nemen.
De deelname geschiedt op eigen risico. De barchetta Club Nederland kan op geen enkele wijze aansprakelijkheid aanvaarden.
Kosten
Het inschrijfgeld bedraagt bij vóórinschrijving € 20,00 per auto. Dit kunt u overmaken op onze bCN ABN-AMRO rekening.
Deelname is alleen mogelijk bij voorinschrijving tot 10 maart!!!! Inschrijven op de dag zelf is niet mogelijk.
Voor de eerste 200 deelnemers is er een Rallyschild beschikbaaren een een lunchpakket en tas met give-aways. , dat u bij de start samen met een duidelijke routebeschrijving ontvangt.
Kosten voor drankjes en/of lunch onderweg, net als bij de start en finish in Lelystad, zijn voor uw eigen rekening.
bron:http://www.barchetta.nl
Misschien leuk om met een groepje er naartoe te gaan.
Ik zag in de deelnemerslijst al een MGF staan volgens mij heeft Tukker zich al ingeschreven.