Volgens mij is dit op 17 augustus!!!!
Zie onderstaande speciaal aanbevolen door de F-rijders van de MGCC, wij zijn ook meer dan welkom!!!
Evt ook info via mij of Kasper!!!
Nationaal Oldtimer Festival
Met korting het circuit op!
Op zondag 17 augustus kun je zonder licentie en zelfs zonder ervaring met je eigen M.G. het circuit van Zandvoort verkennen! Tijdens het Nationaal Oldtimer Festival heeft de MG Car Club twee sessies van steeds een klein half uur gereserveerd speciaal voor eenieder die het eens proberen wil, maar natuurlijk ook voor de meer ervarenen die graag rondjes rijden over het 60 jaar oude circuit in de duinen.
Sportief maar veilig
Het mooie van deze sessies is dat je de baan dus alleen maar met M.G.tjes deelt. Geen razendsnelle Donkervoorts, grote Amerikaanse sleeën of ander ‘gespuis’ er tussendoor om je het leven zuur te maken. En natuurlijk blijft er een groot snelheidsverschil tussen een MGB uit 1978 en een J2 uit 1932, en rijden er ervaren piloten en beginners in 1 sessie, er is wel meer begrip tussen beide rijders en dus is het veiliger.
Bovendien staan er voor de mensen die daar behoefte aan hebben, heuse coureurs van MG Competitions klaar om mee te rijden. Zij kunnen je tijdens het rijden allerlei tips geven en je natuurlijk de ideale lijn laten zien. Kortom, leerzaam en ontzettend leuk voor wie voor het eerst de baan opgaat met zijn of haar sportauto en alleen maar ontzettend leuk voor diegenen die het al ‘helemaal’ onder de knie hebben.
Vanuit de organisatie van het evenement wordt er een briefing gegeven voorafgaand aan de sessies waarin wordt gesproken over het reilen en zeilen tijdens het rijden. Geef je je op voor deelname, dan krijg je deze belangrijke informatie ook al van tevoren en kun je goed voorbereid op 17 augustus op Zandvoort verschijnen.
MG Car Club Hospitality
De MG Car Club heeft tijdens deze geweldige ‘Day at the Races’ twee pitboxen tot haar beschikking waar een hapje en een drankje gekocht kunnen worden, het toilet gebruikt kan worden en waar we voor eventuele regen kunnen schuilen. Zo is er tijdens het evenement de gehele dag een toevluchtsoord voor M.G.-rijders.
Ook een beetje ‘moderne’ M.G.’s
Heb je een MG Metro, MGF, MGTF of ZR voor de deur staan? Laat je in dat geval niet afschrikken door het ‘oldtimer’ in de naam van het evenement. Ook jij bent van harte welkom om deel te nemen en je kunnen te testen!
Concours d’Elegance
Voor wie een schitterende auto heeft en mee wil doen aan het concours; het kan allemaal! Ook meedoen met het rijden en met het concours kan: Ook al verkeert je auto dan in concoursstaat, het blijft natuurlijk een sportauto!
Korting voor leden
Speciaal voor leden van de MG Car Club zijn er deelnamekaartjes voor een of twee sessies te koop voor maar € 20,- per sessie in plaats van € 30,-! Dat is omgerekend maar € 0,80 per minuut!
Je krijgt hiervoor een zogenaamde paddockkaart voor de entree van je auto en een toegangskaartje voor jezelf. Het enige dat je verder mee moet nemen is een helm en als je auto is voorzien van veiligheidsgordels en/of dat wettelijk zou moeten, moeten ze er ook echt in zitten en gedragen worden.
Een passagier meenemen naar het circuit kan natuurlijk, maar hij of zij betaald dan € 10,- voor een toegangskaartje (normaal € 15,-). Je passagier mag dan wel meerijden tijdens de sessies waar je kaartjes voor koopt, maar wel op voorwaarde dat hij of zij ook een helm en een gordel draagt.
Niet-leden betalen de gewone kosten, dus € 30,- voor deelname per sessie en € 15,- voor de entree van een passagier.
Heb je na de M.G.-sessies je buik er nog niet van vol, dan kun je altijd nog een plekje extra kopen tijdens een van de andere sessies die die dag gehouden worden. Je rijdt dan natuurlijk wel tussen allerlei andere auto’s.
Wil je het gaan proberen, heb je misschien eerst nog wat vragen of stond bij het lezen van het kopje al helemaal vast dat je er bij bent? Stuur dan voor 1 augustus even een mailtje naar
sport@mgcarclub.nl of bel Cathelijne Spoelstra op 06-41216600.