Hier alvast wat foto's
http://dennis.core-lan.nl/mgf/album84?page=1
Mijn resultaten:
117,4pk (+1,1pk)
167,1Nm (+0,2Nm)
Dit alles voor €1000,- aan modificaties. Eigenlijk wist ik dit al wel. De modificaties zijn niet bedoeld voor de MPi maar dienen de modificatie van deze winter aan te vullen: de VVC modificatie
Wel is mijn koppel curve vlakker geworden. Zeker niet de "K&N" oscillatie erin de die meesten hebben:
De mijne:
PatrickT:
Dit houd gewoon in dat hij gelijkmatiger optrekt.
Nu heb ik zowat alle mogelijke bolt-on modificaties voor een MPi F gehad:
Ik zal vertellen wat voor mij de beste zijn geweest:
(1) Green panel filter + gemodificeerde airbox. Uitstekende prijs/pk verhouding (€60,-) Subtiel geluid.
(2) 52mm TB. Niet persé voor de PK's maar wel voor de reactie op het gaspedaal
(3) Einddemper. Voor het geluid én koppel. Maar ik heb de oude Daytona. Voorspellen wat een ander type doet blijft moeilijk.
(4) Ontbramen inlaatspruitstuk en lasnaden verwijderen uit het uitlaatspruitstuk. Voor de prijs van een nieuwe pakking een leuk resultaat van 4pk
Leuk voor erbij:
- Katbypass. Goedkoop en extra geluid. Pk's nihil
- Downpipe RVS B&G. Alleen als vervanger van een kapotte originele, de mijn had een iets betere flow ivm grotere diameter en betere afwerking.
Grote tegenvallers:
- 4-2-1 Die levert dus op een MPi niets op. Viel te verwachten; de bottle-neck zijn de klep diameters en nokassen, niet het spruitstuk.
- Twister XL, idem
LET OP! Deze modificaties deed ik niet voor de MPi. Ik ben van mening dat het op mijn toekomstige VVC de Twister zeker een bijdrage gaat leveren daar het paneelfilter daarvoor zeker te krap zou zijn. Bruno heeft inmiddels bewezen dat de 4-2-1 voor een VVC met 160pk ook geen goede VFM (value for money) is.
Verder bracht "de Dynojet" me het volgende winterwerk:
- Olie in koelwater (maar dat was al langer bekend)
- Borrelen geluid van achter de kachel bediening (lucht in leiding of een lek; mischien de temp. knop vervangen)
- Mijn remlicht schakelaar moet ik afstellen ivm flikkernd licht op de bank.
- Eenmaal thuis gekomen weigerde mijn superlock van het alarm....
Dan weet je weer dat je met Engelse meuk rijd.... Werk aan de winkel dus deze winter. Dit komt nog eens boven op de hydragas en VVC werk/modificaties die ik toch al wilde doen