Brittish Cars & Lifestyle 2006 11-12 maart
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Brittish Cars & Lifestyle 2006 11-12 maart

    door Coen » wo jan 25, 2006 2:28 pm

    In het weekend van 11 en 12 maart 2006 ademt Noord-Brabant weer één en al Groot Brittannië. 'British Best' komt voor het vijftiende jaar samen in het Autotron in Rosmalen waar liefhebbers van Engelse auto's en -levensstijl hun hart op kunnen halen aan Britse romantiek en gezellighied.

    Wie Burberry, Wedgwood, Dubarry, Burlington, Guinness en Ballantine’s net zo belangrijk vindt als Jaguar, Aston Martin, Austin Healey, MG en Rover, gaat naar de beurs British CARS & Lifestyle, Nederland’s grootste beurs voor Engelse auto’s en meer…

    De trouwe bezoeker van British CARS & Lifestyle weet waarvoor hij komt en wat hij daar kan verwachten: Zijn levenswijze! Mooie auto’s met veel glimmend chroom en notenhout, en een massa aan typisch Britse producten die het leven gezellig maken: huis- en tuindecoraties, stoffen, serviezen, meubels, antiek, kleding, vakanties, delicatessen en snuisterijen. Een autobeurs, waar dames er niet zomaar een beetje bijlopen, maar graag naar toe gaan! Dit maakt British CARS & Lifestyle tot de meest vrouwvriendelijke autobeurs.

    Sfeer is het grote succes achter British CARS & Lifestyle. De bezoekers zijn gelijkgestemd: groene jas - geruite pet, gek op de tradities en cultuur van de U.K. en hebben de goede gewoonte met hun Klassieker naar Rosmalen te komen, waardoor de parkeerplaatsen al Brits ogen. In het warme Autotron - door een nieuw wegennet beter bereikbaar - ontmoet men zijn vrienden in de Pub bij een Engels biertje en gezellige muziek.

    Geen beurs of winkel in Nederland biedt de Anglofiel zo’n verscheidenheid aan producten uit het Verenigd Koninkrijk. Zo’n 200 standhouders prijzen hun waren aan: Schotse Whisky, Engelse thee, waxcoats, handgemaakte tweed kleding, schoenen, marmalade, bibliotheekmeubels, antieke golfclubs, tafelzilver, beddengoed, reisinformatie, maar natuurlijk ook…het blijft een autobeurs! … een chique Bentley, een sportieve Lagonda, een bijzonder Jaguar, een snoezige Mini of een statige Rolls Royce.

    Een evenement voor man én vrouw! Waar ‘Ladies’ zich vermaken tussen de lifestylestands, snuffelen ‘Gentlemen’ tussen de onderdelen waar men veelal net dat ene onderdeeltje op de kop weet te tikken waar men al geruime tijd naar op zoek is. Engels is bijna voertaal in Rosmalen, want veel van de standhouders komen met hun handelswaar van de andere zijde van het Kanaal overgevaren. Zij komen met net dat ene auto-onderdeeltje (of dat unieke stukje antiek) dat niet in Nederland verkrijgbaar is. De vele deelnemende merkenclubs bieden de gelegenheid om alles te weten te komen over de koop of onderhoud van een Triumph, MG, Morris, Rover, Landrover of Wolseley. De clubs tonen niet alleen hun kennis, maar laten het beste uit hun collectie zien. Zo komen Rolls Royce, Jaguar, Morgan, Austin Healey, Jensen en Aston Martin met bijna onbetaalbare pronkstukken. In Rosmalen worden ieder jaar vele ‘vreemdelingen’ gesignaleerd als Brabham, Ginetta, Lola, Lagonda en Lea Francis. Dit alles is te zien en te koop op British CARS & Lifestyle: de winkel van het Verenigd Koninkrijk.


    Wie gaat er nog heen?

    http://www.britishcarsandlifestyle.nl/
    Lotus Elise S2 111s
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jan 25, 2006 2:40 pm

    MGCCH is op deze beurs aanwezig met een clubstand. hier is informatie over de Nederlandse club verkrijgbaar. Naast een vertegenwoordiging van de club is ook de clubwinkel aanwezig.

    Kortom: Marion en Kasper zijn beide dagen van vroeg tot laat aanwezig. Mocht je zin hebben om deze beurs te bezoeken, kom dan ook even bij onze stand aan.

    Graag tot ziens!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo jan 25, 2006 10:19 pm

    Kasper schreefColonMarion en Kasper zijn beide dagen van vroeg tot laat aanwezig.


    De afgelopen twee jaren zijn we er ook geweest. Altijd gezellig en uiteraard ook even winkelen op de stand van de MG CarClub. Ik heb inmiddels al wel 10 paar sokken met het MG logo er op. Ze zitten perfect en zijn onverslijtbaar.
    De datums voor het BC&L staan in ieder geval in onze agenda.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 30, 2006 9:36 am

    Even nog een aanvulling over de stand van de MG Car Club Holland:

    Op de stand zal dit jaar (ter ere van 10 jaar MG(TF) in Nederland) maar ook omdat er eens een moderne MG op de clubstand moet komen staan, een MGF komen te staan. Waarschijnlijk bouwjaar 1996 kleur Charcoal :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma jan 30, 2006 9:59 pm

    Kasper schreefColoneen moderne MG op de clubstand moet komen staan


    Ik ben nu twee keer in Rosmalen geweest. In 2004 stond er ergens één MGTF en in 2005 heb ik geen actuele MG gezien.
    Er mag best eens een moderne MG getoond worden. Er zijn veel mensen die denken dat de MGCC alleen voor bezitters is van een klassieke MG. Niets is minder waar.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jan 30, 2006 10:10 pm

    T'wordt inderdaad eens tijd dat alle MG-clubs, de MGF/TF eens gaan bekijken als een waardige MG, die ook in het rijtje van de MG klasiekers thuishoort, want ook ik heb dikwijls het gevoel alsof ze ons bekijken als derderangs leden, de uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. M.a.w. slechts 1 moderne MG is schandalig weinig, al is het een mooi Charcoal exemplaar....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di jan 31, 2006 12:44 am

    Bruno schreefColonT'wordt inderdaad eens tijd dat alle MG-clubs, de MGF/TF eens gaan bekijken als een waardige MG


    De MGCC Holland heeft recent een editie uitgebracht met heel veel MGF en TF. Ik denk wel dat veel F en TF bezitters de weg richting een MG club niet weten. Een F op de stand plaatsen is een heel goed idee.
    De toekomst (aanwas van leden) moeten de MG Clubs toch hoofdzakelijk zoeken bij de bezitters van een F en TF, en dat zijn er maar iets meer dan 100.000 (wereldwijd).
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jan 31, 2006 1:01 am

    Klopt MGCC Holland heeft een zeer mooi magazine uitgebracht, maar zonder Kasper was er volgens mij veel minder F/TF animo binnen die club, of vergis ik mij. Hij is er immers de voortrekker van het F/TF gebeuren.
    Trouwens de steen die ik gooide was niet zo zeer naar MGCC gemikt hoor, veel eerder naar de MG-clubs in het algemeen. Daarenboven ligt het grootste probleem niet zo, bij de clubs op zich, maar eerder bij het gros van de leden die een classic car bezitten. Veel van deze leden kijken wel al eens neerbuigend neer op onze F/TFjes en wederom zijn er natuurlijk ook hier uitzonderingen.... maar ach, het probleem zal wel vanzelf verdwijnen. T'is iets waar de MGB rijders ook ooit met te kampen hadden en t'is gewoon verschoven naar de nieuwe generatie wagens.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jan 31, 2006 9:50 am

    Allereerst bedankt voor jullie response. Hier raak je dus precies een belangrijk item. MGCCH is een club voor alle MG's dus zeer zeker ook voor alle modellen die na '95 op de markt zijn gekomen. Helaas is het zo dat er altijd mensen zijn die met meer dan 1 been in het verleden blijven staan en Het MG rijden van nu, geen blik waardig vinden. Een van de dingen die wij in onze regio trachten te doen is aantonen dat MG nu en MG toen precies hetzelfde gevoel is.

    Overigens sta ik hier niet alleen in: mensen zoals Daphne (Nederlands MGF register) en Math (voorzitter MGCCH en fanatiek TF rijder) ondersteunen ons echt. Gelukkig zie ik meer en meer rijders van oude MG's hun "normale" wagen de deur uit doen en deze inruilen voor een MG(T)F. Voor het is de (T)F een uitbreiding op hun MG gevoel.

    Het plaatsen van mijn F op de beurs is hetgeen wij, als vrijwilligers, in een vereniging kunnen doen. Het mag duidelijk zijn dat een van onze doelstellingen is om jonge fanatieke F rijders binnen onze club te krijgen. (O ja: Ik heb ook nog wel wat flyers voor de Kempenrit liggen!)
    Laatst bijgewerkt door 1 op Kasper, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jan 31, 2006 12:36 pm

    Dat ik Daphne kon vergeten :oops:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di jan 31, 2006 1:10 pm

    Kasper schreefColonMGCCH is een club voor alle MG's dus zeer zeker ook voor alle modellen die na '95 op de markt zijn gekomen.


    Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik ben vanaf 2003 lid en bezoek sinds het afgelopen jaar alle clubavonden in Zwolle. Het is een gezellig gebeuren met een mooie volle agenda met activiteiten. Zeker ook voor de F en TF bezitter.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jan 31, 2006 2:19 pm

    ik ben nu denk ik iets meer dan een 1/2 jaartje lid van de MGCCH en moet nog naar mijn eerste regio (west) meeting.

    Komt er maar niet van.. en het is maar een ritje van 1200 meter.... :oops:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di jan 31, 2006 5:02 pm

    Bruce schreefColonKomt er maar niet van.. en het is maar een ritje van 1200 meter.... :oops:


    Het kwam er bij mij de eerste anderhalf jaar ook niet van. Ik ben een jaar geleden door een plaatselijk clublid meegenomen. Sindsdien gaan we met ons tweeën of ik ga gewoon alleen. Geen avond meer gemist.
    Komen er geen F of TF leden op de clubavonden, dan is het logisch dat de avonden ook altijd gaan over de T, de A en de B en niet over de "nieuwe" MG's
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di jan 31, 2006 7:58 pm

    Goed, ik ga er zeer binnenkort een keer langs..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » di jan 31, 2006 9:07 pm

    Burburry, Wedgewood...... en een moderne MG.
    En dat allemaal in één topic :shock: :lol:.
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten