











HansZ schreefColonRespect ook voor diegene die met dat slechte weer toch de baan op gingen om hun auto om het circuit te testen. Een mooie gele MGTF Thorpy die spinde en een Mini die hem op volle snelheid net niet raakte blijft toch spannend. Ik heb het niet gedaan omdat ik toch wel zuinig ben op de F




Bruno schreefColonAlleen maar respect voor mensen die met hun F rijden waar hij voor gemaakt is, bv. op track.![]()
Een paar aandachtspuntjes volgens mij (maar ik ben uiteraard ook Senna niet) :
- Bandendruk aflaten is ok, maar niet als het zo nat is, want dan worden je banden niet warm genoeg om de druk af te laten.
- Ten tweede neem je bij sommige bochten de corde net iets verkeerd (je blijft soms te ruim, alsof je het natte stuk van het circuit opzoekt), andere bochten doe je dan weer perfect, probeer de apexen van de bochten, en de rempunten te ontdekken en rij steeds op dezelfde manier. Probeer je bochten zo recht mogelijk te maken. Eigenlijk moet de wagen er bijna vanzelf doorwillen. Voelt het aan dat je te veel moet sturen, zit je niet goed en ben je de hoekig aan het rijden (rally-style).
- Ook het remmen en ontkoppelen dien je iets anders te doen, probeer gewoon later te remmen en harder en korter, vooral op droog, en zeker niet ontkoppelen of nog wat bijremmen als je reeds begint in te sturen. Dat creeert namelijk de onballans waar je soms mee worstelt, met alle gevolgen van dien.
- Monteer een sper, dat helpt ook al heel veel tegen het in overstuur gaan![]()
Top dat je in ieder geval steeds harder en harder wil gaan, maar een dagje skylimit zal je zeker goed doen, en je op een ander niveau brengen, als je de tips die je daar krijgt stelselmatig toepast.
Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.