Hi Gents,
OK, de tweede terugkoppeling van een geweldige dag!
We hadden vandaag 6 MG (T)F'jes die stonden te trappelen om een rondje uitgelaten te worden. Onwijs mooie exemplaren in rood, BRG en anthracite. En die van ons natuurlijk

Bij de start een zeer complete "monkey proof" toerbeschrijving ontvangen van Rick. Dat kon niet meer misgaan.
Na een mooie ochtend rit een lekkere lunch bij Merlin waren we klaar voor het tweede deel. Na een kilometer of wat rook ik letterlijk onheil op de Grunewaldstraße en liep de temperatuur van de koelvloeistof in recordtempo op. Alarmlichten aan en op zoek naar de eerste de beste stop mogelijkheid. In mijn hoofd kwamen de doembeelden van een HGF al bovendrijven.
Alle mensen stopten om mij te komen helpen. Man, dat is toch wel een goed gevoel, hoor
Gereedschap (Dank Sergio) werd aangerukt (ik had zelf niet veel meer bij me dan wat olie

), de kap werd losgemaakt en de afdekplaat van de motor werd verwijderd. Het speuren kon beginnen. De heren waren er snel achter: een scheurtje in één van de koelvloeistofslangen zorgde er voor dat M oververhit raakte. Met wat koelvloeistof van Rick (Tx!) werd de exacte plek van de scheur gelokaliseerd.
Tijd om de ANWB te bellen. Na het afgeven van alle gegevens inclusief schoenmaat werd contact opgenomen met de AaDeeAaTzee. Ze zouden iemand langs sturen.
Met een flesje water van Maarten (Danke

) mochten wij wachten op Udo. De overige deelnemers gingen gelukkig weer op pad om de rit af te maken. Ik weet zeker dat ze veel plezier hebben gehad.
Na een dikke anderhalf uur kwam Udo met een bergingswagen. Repareren was er niet bij. Auto op de wagen en op naar de Nederlandse grens. De ANWB zou het dan wel overnemen, zei Udo. Wij maar weer even gebeld met de ANWB. Zij zouden iemand sturen binnen 60 minuten. 58 minuten later kwam de McGyver van de ANWB. De slang werd losgemaakt, het gescheurde deel er tussen uit gesneden en met een T-stuk, wat slangklemmen en een extra stukje slang werd M weer gangbaar gemaakt. Er moest nog wel even 10½ liter water in. Maar ook die had McGyver bij zich.
Zo rond 17.40 uur konden we met een zgan M op huis aan. Je snap dat ik de hele rit met arendsogen de koelvoeistoftemperatuur en olietemperatuur in de gaten heb gehouden. Volstrekt onnodig: M is weer als nieuw. Temperatuur van de koelvloeistof raakt het eerste streepje onder het midden niet eens en de olietemperatuur blijft op een bescheiden 120 graden steken.
19.14 uur waren we weer thuis. Na een koude Brewski werd het tijd om verslag te doen.
Samengevat:
We hebben een geweldig mooie dag achter de rug!
De deelnemers hebben ons onwijs geholpen (dank allen!!!!)
Ik moet echt wat gereedschap in de M leggen (dopsleutelsetje, steeksleutel 10 en vooral DuckTape)

We kijken uit naar de volgende rit
PS. Foto's zal ik zo in mijn Galery plaatsen en dan een linkje plaatsen (in de verte zie je soms Camiel

)
Edit: Linkje
http://www.mgf-tf.com/gallery2/v/people ... t+juli+13/Greetz,
Jan
Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)
ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk
If it don't fit use a hammer!