BUTTON_POST_REPLY 44 berichten
Tour de Lux van 3-4 juli 2010
  • Avatar gebruiker
    colintf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 248
    GeregistreerdCOLON do jan 15, 2009 8:32 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door colintf » wo jun 30, 2010 6:57 pm

    enjoy TdL.

    I'll be enroute to LeMans for the Classic

    8)
    colintf
    Colin Murrell
    MG TF160, ZT260SE, ZS115+ (also Dad's '47 TC)

    ZT260 vin 00242 - Probably the only 260 to have driven the full Le Mans circuit? See Avatar picture!
    MG Car Club Z Register V8 ZT Rep.
    MG Car Club MGF Register Regional Rep for Devon & Cornwall and Cotswold Regions.
    MGCC MGF Register International Liaison Rep

    http://www.mgfregister.org/

    http://www.two-sixties.com/main.htm
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » wo jun 30, 2010 7:00 pm

    a bit OoT, but Le Mans Classic, isn't that the weekend after?
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jun 30, 2010 11:24 pm

    Ik had al geen keuze meer .... Claude had me reeds bij de "sporties" ingeschreven en ..... het streelt ook mijn ego :wink:
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo jun 30, 2010 11:31 pm

    Aan alle deelnemers....veel plezier en hou 't veilig hè gastjes.... :wink:
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » wo jun 30, 2010 11:44 pm

    Ronald MG TF schreefColonAan alle deelnemers....veel plezier en hou 't veilig hè gastjes.... :wink:

    Dit jaar met de TF .... de F had me bijna verast :wink: .... foute bandencombi op de F ....
    en ja, de TF verdient ook zo'n TDL sticker :wink:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jul 01, 2010 7:52 am

    Veel plezier in Luxemburg,

    tot ziens
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jul 01, 2010 9:17 am

    Kasper schreefColonVeel plezier in Luxemburg,

    tot ziens


    Dank u, en jij alvast een prettige vakantie toegewenst..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    colintf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 248
    GeregistreerdCOLON do jan 15, 2009 8:32 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door colintf » do jul 01, 2010 6:17 pm

    Luc schreefColona bit OoT, but Le Mans Classic, isn't that the weekend after?


    yes, but i go out the weekend before 8)
    colintf
    Colin Murrell
    MG TF160, ZT260SE, ZS115+ (also Dad's '47 TC)

    ZT260 vin 00242 - Probably the only 260 to have driven the full Le Mans circuit? See Avatar picture!
    MG Car Club Z Register V8 ZT Rep.
    MG Car Club MGF Register Regional Rep for Devon & Cornwall and Cotswold Regions.
    MGCC MGF Register International Liaison Rep

    http://www.mgfregister.org/

    http://www.two-sixties.com/main.htm
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo jul 04, 2010 11:23 pm

    v
    Kasper schreefColonVeel plezier in Luxemburg,

    tot ziens

    Inderdaad tot ziens want in Echternach kwam ie ons tegemoet: leuke verrassing
    Prachtig al was de temperatuur te hoog. Tijdens het heenrijden op vrijdagnammiddag thv Zaventem file wegens opgestuikt asfalt .... Een beetje later een kleinere file en opnieuw beton in een mooie lange lijn omhoog. De derde keer dat het beton omhoog zat was er geen file en zijn we er tegen een welgekende snelheid over gegaan .... Het licht ging uit: TomTom werd uit zijn sokkel gerukt, bezel rond de radio vloog eraf, enz. Een enorme klap maar geen al te ernstige schade. Binnenkort de uitlijning maar even laten checken.
    Vrijdagavond zoals gepland gedineert met Lucas en Danielle. Heel gezellig, zoals verwacht, en de best denkbare start voor het weekend. Bedankt
    Zaterdagochtend om 9u00 met de auto s op het schoolplein voor een briefing en daarna met het roadbook onderweg: een super ritje en de kilometers kwamen snel op de teller. Na een 70km middaglunch en wat afkoelen. Enkele kilometers verder was er een begeleid bezoek aan een waterkrachtcentrale. Die kms legde ik af als co in een MG K3 replica. Replica, want op basis van een K1, maar voor de rest klopt elk detail. Een superauto, legendarisch en met alle redenen.
    Na het bezoek via roadbook en in colonne terug naar Larochette. Onderweg zien we de schade van een onweer dat we aelf gemist hebben.
    s Avonds in groep een lekker diner en nog een gezellige avond gehad.
    Op zondag waren er de groepritten. Het schoot lekker op in de sportieve groep. Best leuk rijden want de temperatuur was best te doen. In Diekirch het nationale automuseum bezocht en geluncht. Nadien weer de auto in voor een 100 snelle kilometers: en ze waren verdomd snel: Door de hitte was er gripverlies en begonnen we de bochten tot wat voorzichtiger aan te snijden en moest er op de rechte stukken en flauwe bochten extra geknalt worden. Geef me maar wat koudere temperaturen: nog nooit ervaren dat de Toyo s te warm lopen maar vandaag was het geen topcombinatie.
    Omstreeks 18u00 naar huis vertrokken en bij aankomst uitgeladen en de F gewassen.

    Well done Claude, you ve got one of the top events in Europe.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jul 05, 2010 11:52 am

    Kan ik weinig aan toevoegen. Top evenement, met als uitschieter toch wel de zondagnamiddag rit. T'was weer één van die momenten, dat alles uit de wagen moest worden geperst, want het ging hard, heel hard...

    In ieder geval zaterdag, vroeg in de morgen met de 2 Phoenix-wagens (Bruce en ik) ( :wink: ) naar Luxemburg gereden. Coyote anti radar op (gelukkig want we zijn een mobiele vallende ster tegengekomen)en roet uit de pijp geblazen. Rond 9u20 in Luxemburg aangekomen en verzameld op het schoolplein. Vervolgens op roadbook naar de middagbestemming gereden, een locatie met een leeggelopen stuwmeer /bassin. Dan een 7 kilometer rustig in groep verder gereden tot de volgende plaats van afspraak : de waterkrachtcentrale. Na het bezoek, heb ik een 50 km in die K3 mogen meerijden. een hele ervaring: Je zit onbeschermd, met een loeiharde uitlaat opzij aan je oor, met een warmte die ontstaat, doordat het lijkt dat er gewoon geen tussenschot zit tussen de "passagiersruimte" en de motor. Geen voorruit (op een heel kleintje na dan). En dat in een racewagen van 1933 voorzien van een supercharger. 110 pk en een 600kg, moet ik nog meer zeggen ? Euh ja, dat hij 4 trommels heeft die de wagen kunnen afremmen, maar om te remmen, moet je met je 2 voeten op de rem, met alle kracht die je hebt :wink: Wat een fenomenale machine toch !

    S'avonds nog lekker gegeten en een terrasje rond een spreekwoordelijk "kampvuur" :wink:

    Zondag dan, de aanvang van het snelle rijden, zou het gaan worden !
    8 man klaar voor de Sporty rit. Het begon allemaal veelbelovend, maar na een 10-tal km, viel het toch wat dood vond ik....en gemiste kans dacht ik.... S' middags aangekomen in Diekirch, waar de Luxemburgse politie er een "politiedag" organiseerde met allerhande demonstraties, en met de aanwezigheid van buitenlandse corpsen, incl. de Italiaanse politie met hun Gallardo. Tof om deze toch eens IRL te mogen aanschouwen. Ginder gegeten, redelijk lekker, maar jammer genoeg wel binnen en duurde het iets te lang vond ik.
    Na de maaltijd, nam Lucas afscheid van de rest, om binnendoor huiswaarts te rijden. Maar wat niemand toen verwachte was, dat de namiddagrit van een hoogstaand niveau was, op het gebied van sportief rijden door superstoere bergpassen en op wegen waar je km's ver kon zien, om alle registers open te trekken. De uitlaten weergalmden door de valleien, echt, prachtig. Hier werd het kaf van het koren gescheiden wat sportief rijden betreft :wink: , niet voor iedereen weggelegd, maar wij hebben ons in ieder geval leuk geamuseerd. Dit is iets dat nooit kan in de lage landen. Hier heb je verlaten bergpasjes voor nodig, en een beetje lef, toch wel. Jammer dat Lucas dit miste, want hier had, ook hij, zijn hart opgehaald. Dit was de kers op de taart van de tour de lux.
    In het bruisende Echternach aangekomen, even schaduw opgezocht om uit te blazen, en dan weer klaar gemaakt om huiswaarts te keren. Daar kwamen we Kasper nog even tegen, ik had het dus WEL verwacht, maar even niet meer aan gedacht, waarschijnlijk door de hitte en vermoeidheid. Leuke verrassing in ieder geval :wink:

    In ieder geval, bedankt Claude, voor dit super event alweer !
    Laatst bijgewerkt door 2 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Adrian Clifford
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON ma jan 08, 2007 11:18 am
    WoonplaatsCOLON Leigh on Sea Essex UK
    CONTACTCOLON

    door Adrian Clifford » di jul 06, 2010 12:17 pm

    This was our third TdL and every one has been great, even though it rained last year, this year, as Bruno or Erik have probably written, it was so hot, at one point on Friday, on the way there a temperature guage on a building showed 40 degrees. Great driving roads, how I wish we had roads like that and great friends, what more does an MG need ?

    Lucas, sorry you didn't get the chance to take my car for a drive, MGF15 or Kempenrit for sure.

    Looking forward to next year already !
    an MG is for life, not just for Christmas.
    events@mgccangliacentre.org.uk
    TF150 80th anniversary in Pearl Black #835/1600. Piper 4-2-1 manifold, Piper Sports-cat, Daytona, Vader cold-air, Bilstein shock absorbers and Z & F re-map, at 124 db, Pearl is officially noisy.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo jul 07, 2010 12:17 am

    'k Ben foto's aan het uploaden naar
    http://www.mgf-tf.com/gallery2/v/events ... FotosErikB
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jul 07, 2010 12:28 am

    zitten een paar juweeltjes van foto's bij, wederom !!!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    door Ronald MG TF » wo jul 07, 2010 12:34 am

    Mooie foto's :thumbsup:
BUTTON_POST_REPLY 44 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten