Spa 2013 19 Maart, wie gaat er mee/ook? (Nieuwe datum nu)
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

Re: Spa 2013 19 Maart, wie gaat er mee/ook?

door camiel456 » do feb 07, 2013 12:25 pm

hubertschilder schreefColonJammer, het was leuk geweest om wat competitie te hebben in soortgelijke auto's.

Misschien eens een keer met vrij rijden op assen, daar gaan we ook wel eens heen. :wink:

Je moest toch race licentie hebben op spa?
    - Mini Cooper S R56

(A.K.A. Koos MG Loos....)
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

door hubertschilder » do feb 07, 2013 3:17 pm

We hebben gebeld, en aangegeven dat we wel wat circuit ervaring hebben. Een linkje gestuurd naar de filmpjes van Amnon.

Toen waren we welkom.
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

door The_Ripper » ma feb 25, 2013 1:22 pm

Amnon, als student ben ik financieel niet in de gelegenheid om met mijn eigen auto mee te doen, maar een rondje met je meerijden zou geen overbodige luxe zijn, en ik heb zelf een helm ;)
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » ma feb 25, 2013 9:01 pm

The_Ripper schreefColonAmnon, als student ben ik financieel niet in de gelegenheid om met mijn eigen auto mee te doen, maar een rondje met je meerijden zou geen overbodige luxe zijn, en ik heb zelf een helm ;)

Het zal wel een paar rondjes worden dan, maar dat geeft vast niet. Je mag mee hoor, maar je moet wel op eigen gelegenheid naar Spa komen. We moeten zijn bij endurance pitbox no. 46, vlak bij Eau Rouge. I.d.d. niet je helm vergeten. Als je de smaak te pakken krijgt kun je ook eens meedoen met vrij rijden op Assen en Zandvoort. Dat is tussen 25 en 30 euro per 20 minuten sessie.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do feb 28, 2013 10:41 pm

We moeten ons melden bij de Endurance Pitboxen, pitbox nummer 46, vlak bij Eau Rouge. We rijden er van 13:00 tot 18:00 dus zullen er zelf rond 12:00 zijn denk ik.
    Het is ruim 3 uur rijden, dus we gaan iets voor 9:00 weg denk ik.
    Tot ziens, wie er dan ook zullen zijn om mee te rijden. (minimaal 2 naar het zich nu laat aanzien, inclusief ex collega, die die dag zijn verjaardag viert. Lijkt me het leukste kado ooit, toch?)

Moet nog e.e.a.. doen, nieuwe accu monteren, auto oppompen (Hydragas op druk), speed sensor van versnellingsbak vervangen, nieuwe camera uitproberen en bevestigen, dat is het wel zo'n beetje, inremmen doen we onderweg wel :-)
    Oh ja, blokje niet vergeten, bedankt voor de tip Remco.

Go go go.... :dancing))
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr maart 08, 2013 6:14 pm

Mocht het afgelast worden omdat er bijvoorbeeld sneeuw ligt, dan zal ik dat hier laten weten, dus kijk voor vertrek even hier.
    De volgende datum is dan geloof ik op 30 April... wat was er ook weer nog meer die dag... 8-/
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

door Andros » vr maart 08, 2013 6:25 pm

Een vrije dag voor alle Nederlanders dus dat scheelt weer veel gezeur met agenda's etc. Ben ooit eens op die dag naar Antwerpen geweest omdat ik een vest nodig had voor een feestje en hier alles dicht was. Echt, ik heb nog nooit zo weinig Belgen gezien op de Meir als toen. Op 1 mei in Breda daarentegen ;) ...
    De nachtspotter!
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do maart 14, 2013 8:47 pm

Zo, Hubert en ik hebben vandaag de speed sensor op de versnellingsbak vervangen. Die veroorzaakte nog een showstopping probleem namelijk. Af en toe viel mijn Km teller terug naar nul. Wanneer die dat deed, gooide EPAS maximale stuurbekrachtiging in. Dan was het bij hogere snelheden alsof je op ijs reed, vreselijk eng gedrag. Dan liever geheel geen bekrachtiging. Een klusje van niks, ware het niet dat je er weer onmogelijk bij kon komen, grmpf...
    Toen ik de oude eenmaal in mijn handen had was het eigenlijk een wonder dat ie het vaker wel dan niet deed. Het was een rammelaar geworden.
    Enfin, olie erbij (race olie, 10W60 full synth.), Hydragas op druk, camera voetje gemonteerd. Nu zijn we er helemaal klaar voor.
    Rock steady kilometer naald, wat een verschil blijkt dan opeens. Mijn OBDII unit Scangauge 2 bleef wel gewoon de juiste snelheid aangeven. Vreemd gedrag van EPAS, normaliter zou je verwachten dat hij de bstuurbekrachtiging uit zou gooien als die twee niet overeen komen of zo...
    Spa, we komen er aan, bui of niet, als het maar geen sneeuw is.
    Laatst bijgewerkt door 2 op amnon, in totaal 0 keer bewerkt.
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » vr maart 15, 2013 2:15 am

Ik heb al wel vaker gedacht dat het rare gedrag van de EPAS ook wel eens mijn angstaanjagende wegligging zou kunnen verklaren. Een goed idee om de epas eens een tijdje uit te schakelen.
    Toen je het over rijden op ijs had ging er een belletje rinkelen, want dat is precies de klacht!
    Thanks voor de tip !
    (Bij MK1 is de aansturing van de km teller gewoon met een kabel en wordt de speedpulse in de KM-teller gegenereerd, dus het zoekpad is lichtjes anders, maar eigenlijk komt het op hetzelfde neer )
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr maart 15, 2013 9:51 am

Carl schreefColonToen je het over rijden op ijs had ging er een belletje rinkelen, want dat is precies de klacht!
    Thanks voor de tip !
    (Bij MK1 is de aansturing van de km teller gewoon met een kabel en wordt de speedpulse in de KM-teller gegenereerd, dus het zoekpad is lichtjes anders, maar eigenlijk komt het op hetzelfde neer )

Ja, de Trophy en latere modellen (TF) gebruiken de YBE100520 sensor. Die bestaat uit twee delen, het deel met wormwiel zit in de versnellingsbak en is wit, de sensor met reed relais zit er op geschroefd (hand vast) en is YBE100520, zwart van kleur, drie pootjes in de connector.
    Bij de oudere bestaat die uit één unit waar de kabel op zit.
    Carl, valt jouw Km teller dan ook terug naar 0 of zit dat bij de oudere modellen anders?
    Kijk anders even hier: http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/common_problems/epas_reset/index.htm of hier: http://www.mgfcar.de/epas/index.htm

Eén ding weet ik zeker, het was niet goed voor het vertrouwen in de auto zo te rijden. Gaat ie het dit keer de hele stint uithouden op track of niet.
    Blij dat het nu gefixed is, kan ik me gewoon met rijden bezighouden.
    :dancing))
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » vr maart 15, 2013 4:03 pm

:cry:
    Beste meerijders.... ik ontving net deze email van Sky Limit events:
    "Beste Skylimit piloot,

Nadat we onze trackday op de Nürburgring moesten annuleren moeten we ook de dag later op Spa (19 maart) afzeggen wegens het slechte winterweer. Iedereen die zich inschreef krijgt een mail... De volgende SKYLIMIT trackdays op deze mooie circuits : 30 April Spa, 14 mei Nordschleife, 2 juli Spa, 23 september Nordschleife, 6 november Spa. Boeken kan via Skylimitevents.com
    — at SKYLIMIT @ Circuit zolder.

De mensen die reeds betaalden kunnen het bedrag doorschuiven naar een volgende trackday of een terugstorting krijgen. Gelieve dan een mail te sturen met IBAN ne BIC nummers"

m.a.w. het hele feest gaat niet door...

Moet er nog even over nadenken of 30 April of 2 Juli een optie is...
    :cry:
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

Spa 2013 19 Maart, wie gaat er mee/ook? (UPDATED!)

door camiel456 » vr maart 15, 2013 4:51 pm

Jezus wat k*t!!
    Ben je lekker alles aan het voorbereiden krijg je dit!

Balen mannen!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

Re: Spa 2013 19 Maart, wie gaat er mee/ook? (UPDATED!)

door amnon » vr maart 15, 2013 6:25 pm

Wel een nieuwe kans voor je om mee te gaan :-)
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

Spa 2013 19 Maart, wie gaat er mee/ook? (UPDATED!)

door camiel456 » vr maart 15, 2013 6:37 pm

Hahah ja dat wel! Ik probeer hem eerst heel te houden op zandvoort en midland! :p

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
    - Mini Cooper S R56

amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

Re: Spa 2013 19 Maart, wie gaat er mee/ook? (Nieuwe datum nu

door amnon » ma maart 25, 2013 2:48 pm

-> Dinsdag 2 Juli wordt het nu <-

De andere opties (30 April, 12 Mei) zitten allemaal te dicht bij andere track events die we toch al doen (time trial op Midland circuit in Lelystad, Great British op Zandvoort) dus waren voor ons geen optie omdat we dan al on kruid in twee maanden verschoten zouden hebben en we willen verderop in het jaar ook nog fun :dancing))

Dat is dan twee jaar en een maand geleden dat we er eerder waren en met Spa blijft het kwa weer toch altijd een gok.
    Van mij mag het zonnig en grippig zijn.

Dit was voor de ingang van het Spa Francorchamps circuit:
    Afbeelding