BUTTON_TOPIC_LOCKED 221 berichten
MG beurs Houten 11 januari 2009
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 12, 2009 5:11 pm

    Mr. Dj M. schreefColonDe C is de moderenere auto, maar is deze dan in dit geval ook meer de 5-serie en dus comfortabeler en is het een auto waarbij een hogere bochtsnelheid mogelijk is dan de B?


    Nee de C was voor MG gezien een commerciële mislukking (net zoals de V8 overigens, oliekrisis).

    de C heeft een 6 cyl 3 liter motor die op z'n zachtst gezegd een beetje looi-ig is. Het is de perfecte auto om rechtdoor mee te rijden, maar bochtjes.......

    Nu kun je aan dat gedrag wel veel verbeteren (o.a. schokdempers, banden) maar men heeft destijds niet de juiste afstelling gedaan waardoor de pers de auto de grond in boorde. Nu, zeker met de verbeteringen is een C een echte liefhebbersauto met een heel eigen publiek. (waarvan ik er 1 mag zijn)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 5:23 pm

    Oke standaard is de B dus de betere stuurauto, maar inderdaad met de huidige stand der techniek kan je veel doen. Zo heeft men met TopGear geloof ik eens een DB5 onder hande genomen met een enorm verschil.

    Ik vind de C in ieder geval een schitterende auto, die paar uiterlijke aanpassingen maken hem echt af vind ik :wink:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 12, 2009 5:49 pm

    Mr. Dj M. schreefColonIk vind de C in ieder geval een schitterende auto, die paar uiterlijke aanpassingen maken hem echt af vind ik :wink:

    :thumbsup:

    Dat lees ik graag! M'n C is een door mij geliefd speelgoed. Zo nu en dan neem ik hem ook wel naar een F evenement.

    Overigens:er zijn ook 1:18 modellen van de C verkrijgbaar!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 6:29 pm

    Modellen :roll: Volgens mij maar één van Autoart, die is helaas een beetje vies wit, maar goed wel mooie ding :)

    Overigens komen de flyers goed van pas nu, de eigenaar van de Le80 Mg Tf in Krimpen a/d IJssel wordt nu beflyerd voor ons. De zilvere Tf die vlakbij Rotterdam Noord staat, komt ook nog wel aan de beurd. Moet even kijken wanneer ik tijd heb.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma jan 12, 2009 6:35 pm

    Mr. Dj M. schreefColonModellen :roll: Volgens mij maar één van Autoart, die is helaas een beetje vies wit, maar goed wel mooie ding :)

    Overigens komen de flyers goed van pas nu, de eigenaar van de Le80 Mg Tf in Krimpen a/d IJssel wordt nu beflyerd voor ons. De zilvere Tf die vlakbij Rotterdam Noord staat, komt ook nog wel aan de beurd. Moet even kijken wanneer ik tijd heb.


    Heb je zo ook de kentekens van beiden MG's? Ben benieuwd of ik/Wouter ze ook al eens hebben gespot.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 6:43 pm

    Nee, ik weet alleen nog dat ze er staan. De zwarte LE kwam ik een tweetal jaren terug tegen, toen ik in de zomervakantie aan het werk was buiten en daar langskam. Begin van de zomer zag ik hem ook nog voor de deur staan en een kennis van me die wat spullen had geleend en die net terug kwam brengen bevestigde dat hij er nog stond. Zal zeker een blijver zijn denk ik. In ieder geval hij woont in Oudekerk, dus hij komt er langs en zal hem beflyeren of brievenbus :P

    De zilvere Tf zag ik geloof ik eind zomer een eind verderop de snelweg rijden, later zag ik hem met een tochtje fietsen, gefileparkeerd tussen twee andere auto's staan bij Rotterdam Noord aan de Rotte. Was voordat ik me hier had aangemeld nog, anders had ik hem wel gefotografeerd voor het gespot topic.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jan 12, 2009 7:05 pm

    Die vies-witte uitvoering is er ook nog in een gelimiteerde groene oplage.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 12, 2009 7:11 pm

    Die is me niet bekend moet ik je zeggen, kan dat ook niet terug vinden in mijn Autoart folders en heb hem ook nooit op hun site zien staan.

    Heb je er meer info over, foto's en internet links?

    Edit: Ook al vind ik de kleur niet heel erg mooi zo met de gele gloed, wel net de MgC op ebay gewonnen voor 35 inclusief:P
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » ma jan 12, 2009 11:00 pm

    Leuk om te lezen dat het een geslaagde dag was, ik kon er helaas niet bij zijn. :(
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • videomike
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 907
    GeregistreerdCOLON wo jan 03, 2007 7:07 pm
    WoonplaatsCOLON Meppel

    door videomike » di jan 13, 2009 12:21 pm

    Die MGA is echt een stunnerrrrr..... 8) :lol:
    Zwarte MG F LE75 Mark 2 uit 99' 206DK, Beige leer 1e Mod: 52 mm ttb+K&N 57i kit. Zwarte tf 160 velgen, KH splitter, RVS uitlaat
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » di jan 13, 2009 12:29 pm

    Kasper schreefColon
    Mr. Dj M. schreefColonDe C is de moderenere auto, maar is deze dan in dit geval ook meer de 5-serie en dus comfortabeler en is het een auto waarbij een hogere bochtsnelheid mogelijk is dan de B?


    Nee de C was voor MG gezien een commerciële mislukking (net zoals de V8 overigens, oliekrisis).

    de C heeft een 6 cyl 3 liter motor die op z'n zachtst gezegd een beetje looi-ig is. Het is de perfecte auto om rechtdoor mee te rijden, maar bochtjes.......

    Nu kun je aan dat gedrag wel veel verbeteren (o.a. schokdempers, banden) maar men heeft destijds niet de juiste afstelling gedaan waardoor de pers de auto de grond in boorde. Nu, zeker met de verbeteringen is een C een echte liefhebbersauto met een heel eigen publiek. (waarvan ik er 1 mag zijn)


    Was het ook niet zo dat ze de C voor de amerikanen hoger op zijn wielen hebben gezet. Staat mij iets van bij dat ze die optie hebben gedaan om hem in amerika uit te mogen brengen. Hierdoor was de handeling ook niet optimaal.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jan 13, 2009 1:14 pm

    Voor de VS heeft met de B en de V8 met rubber bumper uitgevoerd en tevens een inch of zo hoger op de wielen gezet. dat was is '74. Lang nadat de laatste C de fabriek heeft verlaten.

    Overigens rijden m.i. de late B's beter dan de vroege, ondanks dat ze hoger op de wielen staan.

    Een C heeft een totaal andere voorwielophanging dan de B tevens zitten er 15" wielen onder, (B 14")
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » wo jan 14, 2009 11:21 pm

    Waar zijn de groepsfotos 8) :)
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » do jan 15, 2009 12:43 am

    Dat vraag ik me nu ook af!

    Komop met die pics :P
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jan 15, 2009 12:46 am

    Erik maakte deze foto's
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
BUTTON_TOPIC_LOCKED 221 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4 en 0 gasten