T'was een heel leuke (maar soms ook heel koude dag).
Wat mijn resultaat betreft, het gaf ongeveer hetzelfde weer als op de vorige bank, dus dat zit wel goed, om verdere vergelijken te trekken en zo. De topjes tegen de begrenzer worden nog een beetje meer afgevlakt, dan in Goes, wat echt geen probleem is, want aan die topjes heb je toch niks, vandaar dat ik schijnbaar een paar pk's kwijt ben, maar dat is dus niet zo. Veel hangt ook af van omrekenwaardes en verlies percentages, die ook niet helemaal 100% juist zijn, maar dat is dus overal wat gissen.
We deden een run, met en zonder de laatst geplaatste Icon Superchip. Ik dacht al wel te voelen dat de ICON zeker wel koppel opleverde, en schijnbaar is mijn "gevoel" hierin, na het jaren lang met veel MG's te hebben gereden, accurater geworden. Inderdaad een serieuse winst dus. Ik probeer asap mijn curve te plaatsen, maar t'komt er op neer dat de volledige curve, zoals ik dacht, serieus naar boven is opgeschoven, behalve in de piek. Tussen de 2700 en de 6200 toeren heb ik een winst van gemiddeld een 8 pk en 10 Nm. Dit geeft de wagen een serieuze winst in de range die dagelijks benut wordt. Zo kan ik in een herneming bv. net zo goed in zijn 5 blijven i.p.v. naar zijn 4 te gaan. In de curve die ik heb, zie je dit niet direkt, maar het is oh zo goed waarneembaar IRL.
Sterker nog, ik heb met de VVC zelfs hetzelfde koppel als de winnaar van hoogste koppel in de MPI klasse.
Piekcijfers : 173,2 pk (ik dacht dat in Goes er een paar pk's meer waren, maar dus nogmaals, dat waren piekjes) en 195Nm met icon en 172,3 pk en 188 Nm zonder Icon. (in de piek is het verschil dus niet zo groot, maar over heel de curve ? Hoo maar !

(en ja Carl, t'was leuk om een standaard VVC eens te vergelijken tegen de mijne, na al mijn modificaties, op de terugweg

, er is dus echt niks mis met de jouwe Carl, toch was ik blij dat het verschil soms zo groot was)
Wat mijn ervaring met de bank betreft :
+ Gemoedelijke sfeer
+ vrij goede bank in het algemeen
+ gezellig, een opwarmingsruimte met aangepaste lectuur
+ Relatief goede lunch, ik verwacht immers ook maar een hap uit het vuistje, zodat we snel terug naar de bank kunnen (alleen het feit dat het melk only was ?)
+ Vrij vriendelijke uitbaters.
- Niet echt direkt openstaand voor kennis van anderen (cfr. Sander zijn uiteenzetting van de VVC)
- vrij koud, door dat de poort steeds open staat
- wordt iets nonchallanter met wagens omgesprongen
- Ondanks bank wordt afgehuurd voor een dag, is men niet echt blij als er nog een wagen meer opgaat, terwijl dat eerder ons probleem zou moeten zijn
- Koelvloeistof probleem : 18 euro aan Bart is correct, maar had niet echt gehoeven vind ik.
- Ook last van technische storingen, ondanks die minder storend waren als in Goes, omdat die het resultaat niet manipuleerden. (cfr. printer probleem)
Al bij al, best ok, om volgend jaar opnieuw over te doen !
Aan allen die dit organiseerden en heel de dag de handen uit de mouwen staken, bedankt !
Speed centre , see us next year !!