BUTTON_POST_REPLY 175 berichten
Dynojet 2010 11 december 2010
  • mailman
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 220
    GeregistreerdCOLON za aug 15, 2009 9:21 pm
    WoonplaatsCOLON Utrecht

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door mailman » zo dec 12, 2010 12:46 pm

    Inderdaad een mooie dag met dank aan de organisatoren! Carl gaf inderdaad al een mooie omschrijving van mijn MGF met ontstekingsproblemen en heeft zelfs wat kiekjes geschoten van mijn wagen. Bedankt!

    Ik was er inderdaad om te zien wat er nou mis wat met de wagen. De volgende klachten had ik voor gisteren:
    - Af en toe schokken bij accelereren
    - Onregelmatig stationair toerental
    - Radiator die aanspringt direct na het starten van de auto met koude motor

    Op aanraden van het forum had ik al injectorreiniger in de benzine gedaan en dit hielp al aardig. Ik had slechts 100 km hiermee gereden, dus kon nog niet met 100% zekerheid zeggen dat dit de oplossing was. Op weg naar Geldermalsen reed de auto vrijwel vlekkeloos. Bij het warmrijden in Geldermalsen begon hij echter al een beetje te schokken. Op de bank bleek al vrij snel dat er maar 3 cilinders meededen aan het feest en dat verklaart het schokken.

    Helaas moest ik rond de ombouw van de bank alweer naar een volgend feestje en heb ik de voorwielers moeten missen. Op de terugweg bleek dat mijn F echt allemaal maar op 3 cilinders reedt (terwijl het daarvoor incidenteel was), dus hortend en stotend naar huis gereden. Helemaal niet erg, want daarmee is het alleen maar duidelijker voor BCC Baarn, die ik in contact ga brengen met Jaap van Speedcentre.

    Al met al een mooie dag, met voor mij een grafiek die ik volgend jaar toch met gemak moet kunnen verbeteren :D en hopelijk wat dichter bij de oplossing om een probleemloze F te krijgen.
    MG F 1.8i VVC British Racing Green (2001)
    Volvo V60 D6 (plug-in hybrid) (2013)
    Skode Fabia Combi 1.2 TSI JD engineering tuned (2012)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Bruno » zo dec 12, 2010 1:59 pm

    T'was een heel leuke (maar soms ook heel koude dag).

    Wat mijn resultaat betreft, het gaf ongeveer hetzelfde weer als op de vorige bank, dus dat zit wel goed, om verdere vergelijken te trekken en zo. De topjes tegen de begrenzer worden nog een beetje meer afgevlakt, dan in Goes, wat echt geen probleem is, want aan die topjes heb je toch niks, vandaar dat ik schijnbaar een paar pk's kwijt ben, maar dat is dus niet zo. Veel hangt ook af van omrekenwaardes en verlies percentages, die ook niet helemaal 100% juist zijn, maar dat is dus overal wat gissen.
    We deden een run, met en zonder de laatst geplaatste Icon Superchip. Ik dacht al wel te voelen dat de ICON zeker wel koppel opleverde, en schijnbaar is mijn "gevoel" hierin, na het jaren lang met veel MG's te hebben gereden, accurater geworden. Inderdaad een serieuse winst dus. Ik probeer asap mijn curve te plaatsen, maar t'komt er op neer dat de volledige curve, zoals ik dacht, serieus naar boven is opgeschoven, behalve in de piek. Tussen de 2700 en de 6200 toeren heb ik een winst van gemiddeld een 8 pk en 10 Nm. Dit geeft de wagen een serieuze winst in de range die dagelijks benut wordt. Zo kan ik in een herneming bv. net zo goed in zijn 5 blijven i.p.v. naar zijn 4 te gaan. In de curve die ik heb, zie je dit niet direkt, maar het is oh zo goed waarneembaar IRL.
    Sterker nog, ik heb met de VVC zelfs hetzelfde koppel als de winnaar van hoogste koppel in de MPI klasse.
    Piekcijfers : 173,2 pk (ik dacht dat in Goes er een paar pk's meer waren, maar dus nogmaals, dat waren piekjes) en 195Nm met icon en 172,3 pk en 188 Nm zonder Icon. (in de piek is het verschil dus niet zo groot, maar over heel de curve ? Hoo maar ! :twisted: (en ja Carl, t'was leuk om een standaard VVC eens te vergelijken tegen de mijne, na al mijn modificaties, op de terugweg :wink: , er is dus echt niks mis met de jouwe Carl, toch was ik blij dat het verschil soms zo groot was)

    Wat mijn ervaring met de bank betreft :

    + Gemoedelijke sfeer
    + vrij goede bank in het algemeen
    + gezellig, een opwarmingsruimte met aangepaste lectuur
    + Relatief goede lunch, ik verwacht immers ook maar een hap uit het vuistje, zodat we snel terug naar de bank kunnen (alleen het feit dat het melk only was ?)
    + Vrij vriendelijke uitbaters.

    - Niet echt direkt openstaand voor kennis van anderen (cfr. Sander zijn uiteenzetting van de VVC)
    - vrij koud, door dat de poort steeds open staat
    - wordt iets nonchallanter met wagens omgesprongen
    - Ondanks bank wordt afgehuurd voor een dag, is men niet echt blij als er nog een wagen meer opgaat, terwijl dat eerder ons probleem zou moeten zijn
    - Koelvloeistof probleem : 18 euro aan Bart is correct, maar had niet echt gehoeven vind ik.
    - Ook last van technische storingen, ondanks die minder storend waren als in Goes, omdat die het resultaat niet manipuleerden. (cfr. printer probleem)

    Al bij al, best ok, om volgend jaar opnieuw over te doen !

    Aan allen die dit organiseerden en heel de dag de handen uit de mouwen staken, bedankt !

    Speed centre , see us next year !!
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Rick » zo dec 12, 2010 3:55 pm

    Carl heeft al een dag al mooi beschreven, waar ik mij volledig bij aansluit.

    De plus en minpunten van Bruno kan ik mij wel in vinden.

    Volgend jaar gaan we wat mij betreft weer naar Speed Centre en dan pak ik mooi weer de beker van Remco terug. :twisted:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 12, 2010 7:04 pm

    Hoor ik daar dat ik gewonnen heb :D :wink: :lol:

    Die beker moet ook op mijn schoorsteen staan. Wat was het koppel van mijn Fje en vermogen?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Bruno » zo dec 12, 2010 8:05 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColon Wat was het koppel van mijn Fje en vermogen?


    Als je tussen de regels van mijn bovenstaande lap tekst leest, zou je dat moeten weten... :wink:

    BTW : Bewijs dat Goes niet goed meer was :
    Vorig jaar waren er een aantal meetfouten in Goes, zoals we bespraken toen. In de voormiddag werd gemeten met programma "a" met andere omrekeningswaarden dan in de namiddag. In de namiddag werd, dacht ik het oude programma weer opgerakeld, dat toch andere meetingen gaf, dachten we, maar niet kon volgens de uitbater.
    Weten jullie nog dat iedereen een dikke 10 pk gemiddeld kwijt was in de voormiddag ? Zo was ik ook mijn beker kwijt aan een ZR dacht ik. Ook de meeste andere Zr 160'en scoorden beter, gemeten volgens het oude programma. Merkwaardig dat o.a. Paul zijn Zr, naar ik me meen te herinneren, toen ook beter scoorde dan mijn F, nu met de zelfde opzet, liggen de ZR160'en terug een 10 a 15 pk achter (zelfs in dezelfde opzet als toen, dus zonder ICON.... :roll: ) We zijn dus met recht en rede veranderd !

    Anyway, de aandachtige lezer weet het dus ondertussen :
    De beker mag op de Berg blijven dit jaar. 173,2 Pk op de bank van Speedcentre, bleek ruimschoots genoeg voor de winst, van dat lelijk gouden ding, (de beker die niet in huis mag van Inge), en dat in de categorie "meeste PK op een VVC K engine".
    De beker voor meeste koppel op een MPI was met 195Nm koppel voor Remco, maar hey, die score had ik dus ook.....de score wel, de MPI echter niet !
    Gefeliciteerd Remco, ik raad je een Icon aan, om je koppel misschien aardig nog een duw omhoog te geven. T'is zo dat 100 pk en 100Nm per liter veelal het beste is wat men uit een atmospherisch blok weet te halen, de uitzonderingen van gigantische investeringen daar gelaten. In die optiek zitten we dus met 195Nm koppel uit een 1.8 zeer goed. Mijn piekvermogen mag in diezelfde optiek nog een kleine 5 pk omhoog dan (maar voor de prestaties gaat het nog weinig uitmaken in die range)...en toch gaan we daar dus maar eens iets aan doen, maar te veel, wil ik ook niet. Ik hou het blok immers graag heel. Eigenlijk ben ik dus ruim tevreden met wat de F nu presteert, alleen die strijd om de beker toch steeds he. De laatste modificaties die ik deed de laatste jaren hebben meestal veel winst geleverd, maar nooit in de piek-range. Op zich een goede zaak voor de prestaties, maar minder nuttig voor de winst van de beker. Anyway, liever een snelle wagen zonder beker, dan een tragere met de beker. En toch : Voor de eer zullen we toch maar eens zien dat we niks kunnen doen aan de piek. De anderen zitten ook niet stil, en als we eerlijk zijn : Dat is nu juist het plezier van de pk-wedloop hier he !
    Laat de strijd voor volgend jaar nu alvast beginnen :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Rick » zo dec 12, 2010 9:44 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonDie beker moet ook op mijn schoorsteen staan. Wat was het koppel van mijn Fje en vermogen?

    9 Januari kan je de beker ophalen in Houten. :wink:
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 12, 2010 10:10 pm

    Rick schreefColon9 Januari kan je de beker ophalen in Houten. :wink:


    Dan zit ik met mijn vrouw op een zeilboot in de Bahama's :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door BlackFox » ma dec 13, 2010 12:15 am

    Zag er leuk uit, jammer dat de F hier in winterslaap staat.
    Volgend jaar zal ik proberen er bij te zijn!

    Wel een groot verschil tussen cat en decat op jouw VVC Carl :shock:

    Zou dit bij een mpi ook zo'n groot verschil geven?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » ma dec 13, 2010 12:23 am

    Ik ben ook zeer content met Speedcentre. Een dikke 10 voor Jaap. Even mijn vraag voor een ieder die geweest is. Lag het een beetje op de route van een ieder? Voor mij was het ipv 2 uur in de auto zitten nu 45 minuten :D

    En over de Nm die mijn auto als een soort explosie op de bank leverde. Ik ben dus 30 Nm er op vooruit gegaan ten opzichte van 2 jaar geleden (toen ik de beker won in Goes) dat vind ik persoonlijk wel raar. Enige dat ik heb gedaan is een decat onder de F gesleuteld. Zou dat 30 Nm opleveren?

    Waar ik mij wel zorgen over maak is dat Jaap vertelde wat ik al enige tijd merk aan mijn F. Hij trekt naar links bij optrekken. Dit komt uit de ophanging volgens hem. Dat moet ik maar eens gaan onderzoeken waar dat vandaan komt.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Sander » ma dec 13, 2010 10:05 am

    Bruno schreefColon- Niet echt direkt openstaand voor kennis van anderen (cfr. Sander zijn uiteenzetting van de VVC)


    Stuur hem dit maar door:
    http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/t ... e/vvc2.pdf

    ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re:

    door Tukker » di dec 14, 2010 4:57 pm

    Bruno schreefColon[Is de air-fuel mixture wel ok ? En levert de wagen het vermogen over heel de rev. band die hij zou moeten hebben. zo nee, wat is er dan mis ?


    For pure octane the stoichiometric mixture is approximately 14.7:1 or λ of 1.00 exactly.

    In naturally aspirated engines powered by octane, maximum power is frequently reached at AFRs ranging from 12.5 - 13.3:1 or λ of 0.850 - 0.901.



    Hoe moet ik de air/fuel ratio grafiek aflezen en wanneer is het niet goed en binnen welke normen moet je blijven?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door LEBLAR » di dec 14, 2010 7:25 pm

    Ik heb een leuke dag gemist lees ik wel. Ik was er graag bij geweest maar ja, andere verplichtingen.
    Carl met mijn dank voor de test. Wat ik al vermoede blijkt waar. Zonder kat heeft de motor (zoals de duitsers het noemen) meer drehfreude.
    Volgend jaar hoop ik er zeker bij te zijn. Ik wil ook wel eens weten wat de cijfers zijn.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Rick » di dec 14, 2010 9:16 pm

    Ik moet de resultaten nog inscannen. Vrijdag hoop ik ze online te hebben.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Bruno » wo dec 22, 2010 1:34 am

    Rick, vergeet je de uitslagen niet te posten als je eens tijd hebt ? thanks !
    En ja hoor, ik moet inderdaad de mijne ook nog online gooien. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » wo dec 22, 2010 1:35 am

    Ja want ik moet mijn uitslag nog steeds zien :lol: :D
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 175 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten