De prijzen mogen hier in België dan procentueel meer gestegen zijn, het blijft hier altijd nog goedkoper dan in Nederland. Ik betaal hier voor 1 litertje euro-loodvrij nu ca. €1,28
Da's altijd nog minimaal 8-9 cent goedkoper dan in NL (althans de pompen waar ik in NL regelmatig voorbij

rij).
Als voorbeeldje: in de week van 50-jaar MGcc betaalde ik hier de maandag bij vertrek €1,23 en in NL heb ik 1 dag later €1,32 betaald (toen moest ik er wel een keer stoppen

). De echt goedkope pompstations (esso express) zijn meestal nog 3 cent goedkoper.
Prijsaanpassingen worden altijd enkele dagen later doorgevoerd. Heeft als voordeel dat je hier ca. 3-4 dagen op voorhand weet dat de prijs gaat stijgen, maar je moet natuurlijk ook weer wachten op de daling.
Begin dit jaar betaalde ik overigens €0,99/liter, feit is dus dat het procentueel enorm gestegen is (zie artikel waar Luc naar verwijst). Volgens mij komt dat omdat de prijs hier sindsdien absoluut gezien steeds evenveel gestegen is als in NL (dus daar met 0,02 dan hier ook) dat was in eerdere jaren niet zo.
Iemand een idee of Verhofstadt dat op z'n geweten heeft ? Die kondigde eind vorig jaar immers aan dat de accijnzen op brandstoffen verhoogd zouden worden bij een prijsstijging vanuit de markt.