Francorchamps - Track Day - 6 Juni 2011 - MG car Club BE
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

Re: Francorchamps - Track Day - 6 Juni 2011 - MG car Club BE

door Bart-K » vr jun 17, 2011 4:00 pm

Bruno schreefColonEr ontbreekt in de formule van volgend jaar een track spijtig genoeg :roll:

Kunnen ze HIER niet naartoe??
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

You can be a child once, but immature all your life...

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: Francorchamps - Track Day - 6 Juni 2011 - MG Club BE

door amnon » wo dec 19, 2012 6:28 pm

Ronald MG TF schreefColon
    BlackFox schreefColonShit dat is zwaar interessant en zeer schappelijk geprijsd!!

Ben enkel geen lid van de MG club?

Wel enkele bemerkingen:
    banden (bandendruk zou 500 gram meer dan normaal moeten zijn)

Dat kan toch niet? Je banden worden serieus heet op circuit, dus je bandendruk gaat ook feller stijgen, lijkt me zeer ongeschikt om dan koud ook nog eens meer druk er op te zetten?

Ik dacht altijd dat werd aangeraden om op circuit juist de druk te verlagen...

En ook:

Stel U voor: met Uw MG op de Raidillon...

Ik stel het mij al voor: achterstevoor in de bandenmuur :mrgreen:

Toch wel, gewone straatbanden zijn geen racebanden en daarom is het aangeraden om de druk iets hoger te zetten...in het bochtenwerk wordt er veel van de flanken gevraagd en ik heb al geweten dat een band van de velg vloog door te weinig druk. Ik denk niet dat je dat wil meemaken.... :wink:

@ Bruno, wat is jouw ervaring daarmee? Sinds de eerste sessie Spa (EEOTY 2011) rijd ik altijd met lager bandendruk, want inderdaad loopt de druk aanzienlijk op naarmate de rondjes vorderen en dan begin je na een kwartiertje alle kanten op te glijden...?
    Ik had wel gehoord dat dat vooral voor de MG B geldt met zijn hoog profiel banden... (de druk verhogen).
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo dec 19, 2012 8:50 pm

Ben ik het volkomen mee eens. T'is zoals je zegt, om de 10 ronden halen wij wat druk van onze banden af als de banden te warm worden. We meten deze met een infrarood thermometer en passen de druk naar beneden dan naar believe aan. Doe je dit niet begin je inderdaad geweldig te glijden.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » do dec 20, 2012 12:32 pm

Ik had gewoon een bandendruk meterke mee waarmee ik de druk terug wat lager breng en niet vergeten om daarna terug wat harder te zetten om naar huis te rijden. :mrgreen: Op Francorchamps heb ik nog niet gereden want daar heb je echt wel een auto nodig met een hoge topsnelheid.
    Waarom eens geen trackday op het circuit van Mettet? :wink:
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » do dec 20, 2012 12:58 pm

ovi schreefColonIk had gewoon een bandendruk meterke mee waarmee ik de druk terug wat lager breng en niet vergeten om daarna terug wat harder te zetten om naar huis te rijden. :mrgreen: Op Francorchamps heb ik nog niet gereden want daar heb je echt wel een auto nodig met een hoge topsnelheid.
    Waarom eens geen trackday op het circuit van Mettet? :wink:

Zie mijn post van gisteren in `Events` over Spa op 19 Maart, is dat niks voor je dan? Je hebt gelijk, maar het is evengoed enorm mooi daar te rijden.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

door ovi » do dec 20, 2012 2:48 pm

Juist te vroeg voor mij want anders was mijn 2° Elan inorde en daar wil ik wel eens mee op Francorchamps gaan rijden! thumbsup