BUTTON_POST_REPLY 197 berichten
Midzomertour 2009
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » za jun 13, 2009 11:06 pm

    Ik hoop ook wel erg dat het mooi weer wordt net als vandaag, liever verbrand dan nat :)
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » zo jun 14, 2009 9:30 am

    Ik ga klussen, veel plezier vandaag....

    Jammer dat ik er niet bij kan zijn..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • .:bert:.
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 611
    GeregistreerdCOLON wo maart 14, 2007 8:42 pm
    WoonplaatsCOLON Halen

    door .:bert:. » zo jun 14, 2009 2:16 pm

    :? :? :? :? :? Waar blijft de zomer? :? :? :? :? :?

    Ik heb wegens het regenweer besloten om toch maar niet te vertrekken, geen cabrioweer- en/of terrasjesweer = geen Bert van de partij.

    Deze voormiddag wel een peloton Mg'kes tegengekomen in Zelk, alleen Bruno herkent (derde wagen) en even later Arjan (denk ik) en een Nederlandse collega (zilveren F) zien verkeerd rijden en terugdraaien.
    MGF'96

    52" TTB, Donkere Cup's, Good-Year Eagle F1 GS-D3, Miltek, Witte Pinkers, Lowering Pins, Washers.
  • Wiellem
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 338
    GeregistreerdCOLON do apr 09, 2009 8:50 am
    WoonplaatsCOLON omg 's Hertogenbosch

    door Wiellem » zo jun 14, 2009 5:25 pm

    Net terug en het was leuk, alleen jammer van het weer :( Hier schijnt de zon nu
    MGF 1.8 MY2000 BRG
    Trophy koplampen - MGTF achterlichten - Janspeed uitlaat - 52mm TTB - K&N 57i filter - 16 inch 11-spoke MGTF160 velgen - MG red AP's - Pioneer TS-WX11A Subwoofer - Rolbeugel
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo jun 14, 2009 6:26 pm

    Ook terug ....

    Vanochtend in de striemende regen vertrokken; Lotte afgezet, MGF uit de garage gehaald, en dan richting Lummen. Eénmaal in Lummen bleef het droog en kregen we touring pack met een soort deo van Kent, een verzorgd roadbook en de rallyplaat. Snel vertrokken want we waren aan de late kant en 't was droog (dus kapje omlaag).
    Een superrit met lange stukken (dus niet om de 2à300 meter een situatie in het roadbook, dus dat rijdt prettig). 't Was een mooie streek, maar als eerste auto is het altijd uitkijken op de smalle wegen met hoge begroeing.
    Af en toe een slechter stuk weg (kasseien), maar de bestemming loonde dan weer de moeite .... Onderweg een F met start en alternator problemen (uiteindelijk bleek de krukaspoelie los te komen).
    Op situatie 72 een andere F met pech langs de kant. Dit maal Luc z'n F die niet meer wou starten. Wegens geen benzine lucht, als eerste schuldige de benzinepomp aangewegen, maar die was OK. Enkele stukken van de ontsteking gechecked, maar wegens gebrek aan een bougie-sleutel, niet voor 100% de schuldige gevonden. We gokken nog steeds op een defecte bobijn.
    Veel te laat in de taverne/restaurant toegekomen voor de lunch. Gelukkig werd die snel opgediend.
    We hadden al een behoorlijk druk weekend erop zitten en de week die morgen start zal weer te druk worden, vandaar onze keuze om na het middageten de GPS op thuis in te stellen.

    Aan de compagnie en vnl. aan de organisatie: BEDANKT
    En aan Luc & Veerle: beterschap met de F.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo jun 14, 2009 8:46 pm

    Ook wij zijn (droog) weer thuis aanbeland.

    Allereerst Ivan, Julien en Lucas: BEDANKT, het was een fantastische rit, mooi en origineel uitgewerkte roadbooks, die ook nog eens goed in elkaar staken. :thumbsup:
    Prachtige wegen, uitgezet om lekker te rijden :thumbsup:

    Luc: Succes met de reparatie van de F, hoop dat het bij de bobijn blijft.

    Op de terugweg nog even Rick en Arjen gezien, die waren rustig naar huis aan het touren. Wij wilden dat laatste stukje zo kort mogelijk maken om geen nat pak te halen :wink:
    Voor de rest de meeste tijd open kunnen rijden, en met een buitje de kap even toe gedaan.

    De nonnekes zullen nog even aan de onderhoudsproducten moeten wennen. :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Pech

    door jantje » zo jun 14, 2009 9:35 pm

    Voor de eerste maal dat we meereden met een event, kregen wij brute pech: blijkbaar is de krukaspoelie losgekomen van de krukas, en hierdoor is de riem die de alternator aandrijft losgekomen.
    Gelukkig zijn we tijdig gestopt want ook de distributieriem was al aan het schuiven.
    Hopelijk blijft de pech dus wat beperkter.

    EEn geluk dat wij door onze jaren ervaring (we zijn beiden 18 jaar met 32 jaar ervaring) besloten hadden een contractje te tekenen bij de VAB.
    Deze kwamen ons keurig halen, en hoewel we er geen recht op hadden kregen we ook nog een gratis vervangingswagen die ons probleemloos naar huis bracht: een Nissan met slechts 10 km op de teller!)
    De F komt maandag met speciale courierdienst van Lummen naar Gent.

    Freddy, die ons vergezelde heeft van onze miserie een aandenken gemaakt, en dat wil ik jullie niet onthouden

    Afbeelding

    Verder wil ik jullie allemaal enorm bedanken; het feit dat iedereen halt hield om onze toestand na te gaan, en ook bleef tot er zekerheid was, het was in onze miserie een hart onder de riem. Onze bijzonder dank gaat ook naar Bruno, voor zijn enorm enthousiasme en belangeloze inzet.
    We hebben gevoeld wat het betekent opgenomen te worden in de club van de ingewijden....

    We komen zeker terug.
    We proberen de kempenrit mee te maken.

    Freddy, bedankt voor de foto's

    Foto 1: mijn vrouwtje (Kathleen) verliest er haat goed humeur niet bij
    Foto 2: paniek in de straat
    Foto 3: even in mijn haar krabben terwijl Bruno de nodige metingen doet
  • Avatar gebruiker
    busyone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON za apr 26, 2008 4:36 pm
    WoonplaatsCOLON antwerpen

    door busyone » zo jun 14, 2009 9:43 pm

    ja het was zeer leuk, idd spijtig van de regen en de pech, het tempo zat er toch lekker in, en hopelijk tot ziens op de kempenrit, (met wat meer zon)grtss
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » zo jun 14, 2009 9:45 pm

    Ook weer thuis :D Leuke rit, mooie omgeving alleen het weer wilde maar niet meewerken :( En ook leuk om forummers even gesproken te hebben. De hele rit naar huis (met dank aan Rick voor de ondersteuning :thumbsup: ) dakloos gereden. De donkere wolken voorspelde nattigheid, maar het bleef nu droog. (en al die verbaasde gezichten die ons inhaalden... :lol: ) Dank aan Ivan, Lucas en Julien voor het organiseren, Luc sterkte met je F en hou ons op de hoogte. Tot spreeks!


    @Bert: Dat was ik niet bij. Ik denk een andere Trophy Blue TF. :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » zo jun 14, 2009 9:56 pm

    Op de heenweg in Nederland geen regen gehad en net de grens over begon het te stippelen. Toch met open kap weggereden vanaf de startplaats, maar deze moest helaas al snel weer dicht. Het was weer een mooie rit ondanks het weer. Lucas, Ivan en Julien nogmaals bedankt voor de organisatie en dat het evenement nog groter mag worden.

    Jantje en Luc succes met de reparatie van jullie auto's. Hopelijk brengt het niet te hoge kosten met zich mee en zijn ze snel weer in orde.

    Nog geprobeerd om tijdens het rijden ook wat foto's te maken, maar dat was toch lastig. Als de fotopagina weer online is, zal ik wat foto's posten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » zo jun 14, 2009 10:24 pm

    50 deelnemende wagens :!:
    We spreken niet over het slechte weer. :wink: Ik ga zowiezo morgen reeds contact nemen met zuster-overste die liever onderhoudsproducten dan eieren in haar mand zag .... had ik maar ...
    De samenhorigheid van MG liefhebbers hebben we sterk ervaren.
    Samen uit, samen thuis, maar soms is het technisch defect te groot om dit waar te maken (de MG's van Jantje en Luc hebben het vandaag laten afweten ... maar het goede nieuws is dat dit alles wel hersteld kan worden)
    De voor en namiddagrit werd klaarblijkelijk gesmaakt.
    Sommigen hebben beide ritten volledig gereden, anderen zijn daar niet meer ingeslaagd.
    Alleszins, heel erg bedankt voor jullie talrijke opkomst :thumbsup:
    Een volgende Midzomertour (4de editie) zal graag op de kaart gezet worden...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jun 14, 2009 11:17 pm

    Knappe kalender-foto :D


    Wat een rotweer hadden we vandaag zeg. De kap is gewoon niet open geweest. Gelukkig is dat niet nodig, opdat ik plezier aan mijn F beleef.
    2 interventies gedaan, met vuile handjes tot gevolg, jammer genoeg zonder resultaat, want gebrek aan gereedschap, gebrek aan onderdelen en een te veel aan regen, dat soms met bakken uit de lucht viel, zorgde ervoor dat we geen van de 2 wagens terug op gang kregen. Volgende keer kom ik met de ZT-T voorzien van zwaailicht en vol met gereedschap als depannage wagen. :wink:
    Luc, Jantje, veel beterschap aan jullie F'jes gewenst.

    Aan de organisatie : Toffe rit, knappe roadbooks (wie is dat trouwens op de cover ?) Spijtig genoeg de 2de rit niet kunnen rijden door tijdsgebrek, maar aangezien het toch regende net iets minder erg.

    Kortom, onlangs de tegenslagen een reuzedag gehad, met massa's MG's en veel nieuwe gezichten.

    Volgende week ben ik alweer paraat voor Tour delux en de week erop hoop ik zoveel mogelijk volk terug zient te Waalwijck. :thumbsup:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma jun 15, 2009 8:42 am

    @Jantje: 'k Had de link nog niet gelegd tss. je account op mgf.be en de persoon irl. Welkom :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jun 15, 2009 9:08 am

    Inderdaad, gisteren was me dat ook nog niet duidelijk. :oops:

    ook Wielem ben ik zo mislopen, t.t.z. ik heb hem wel gezien, maar wist op dat moment nog niet dat het een forum gebruiker was. Zo zijn er allicht nog meer geweest.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma jun 15, 2009 9:57 am

    Bij het eerstvolgende event toch maar weer naambordjes maken?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 197 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten