Zoo wat een leuke dag was het vandaag. Om 9 uur aanwezig bij de Dyno met een gepoetste beker. Gelijk mijn auto op de bank en gelijk de lat hoog gelegd. 140 PK (vorig jaar 130) en met een koppel van 196 Nm ( vorig jaar 191) kon ik gelijk zien dat de 135 cams zijn werk meer dan goed deden. Ik was bang voor een koppel daling en een vermogens winst maar niet het geval bij deze.
Na mij kwam Rick op de bank en aangezien wij al enige jaren geduchte concurrenten zijn was het natuurlijk spannend. Maar helaas mocht het niet baten voor Rick en met 137 PK en een koppel 189 Nm stond hij dicht achter mij.
Na ons was Pablo aan de beurt om een gooi te doen naar de VVC beker. Met 168 PK en een koppel van 175 Nm was de eerste uitslag gelegd.
Luc wilde ook met de MPI beker naar huis en met 123 PK en een koppel van 193 Nm zette hij zeker een hele goeie 2e plek neer. Voor een geheel standaard auto een nette score.
Mike was net op tijd om zijn F op de bank te zetten. Met 130 PK en een koppel van 187 Nm net niet genoeg voor de beker.
Joris (mailman) had eindelijk zijn 4e cylinder aan de praat gekregen en konden wij eindelijk eens zien wat de auto in zijn mars heeft. 141 PK en een koppel van 180 Nm was het een hele verbetering ten opzichte van vorig jaar.
Ad Aarts had net een HGF achter de rug en wilde wel eens zien wat de auto nu doet op de bank. We hoorde een klepstoter iets meer herrie maken dan de andere dus dat is nog even een puntje voor de garage. 141 PK voor een 160 was iets te weinig en er is dus nog actie nodig bij de garage.
Toen kwam de lang verwachte meting van de F van Bruce. Wij hadden hoge verwachting maar het viel zwaar tegen. Na een snelle blik in de laptop bleek er nogal wat mis in de mapping te staan. Met wat aanpassingen door Jaap kamen wij op een uitslag van 162 PK en een koppel van 192 Nm kwam hij met de koppel op een 3e plek te staan. Er zit zeker nog wat potentie in deze F met een juiste mapping.
Na deze meting de auto van Sas op de bank gezet en even een lunch gepakt. Heerlijk waren de broodjes kroket en broodjes frikadel weer.
Voor Sas was het de eerste keer dat zij op een bank stond en wist ook eigenlijk niet de betekenis van alles. Tijdens de test keek ze Bruno en mij vaak aan of het wel goed ging en wij keken zorgelijk terug. Niet omdat het niet goed zat maar om haar bang te maken, sorry Sas

Met een 134 PK en een koppel van 168 Nm een mooie uislag voor een standaard TF. En ik hoop dat je mijn raad aan neemt om met de uitslag de kroeg in te gaan. Werkt altijd heel goed Sas !!!
Na Sas was Jager aan de beurt. In alle kalmte werd de F op de bank gezet. En de uitslag is 129 PK met een koppel van 188 Nm was het een mooie score.
Toen was Bruno aan de beurt voor zijn run. Vele verwachte geen winst in vermogen met zijn nieuwe versnelling bak maar het tegendeel is bewezen. 173 PK was een winst van 4 PK uit mijn hoofd. Zijn koppel kwam uit op een spetterende 202 Nm. Dit was ook een stukje hoger dan de vorige keer. Bewijs geleverd dat de nieuwe bak zeker meer vermogen geeft.
Mista T ging op de bank met zijn Rover Diesel. Na wat aanpassingen wilde hij wel eens weten wat er nu uit kwam. Het bleek minder te zijn dan vorig jaar. 125 PK en een koppel van 340 Nm was het een stukje minder geworden. Op zoek naar de verloren PK’s dus.
Paul heeft ons zeer verbaast. Hij zou met zijn MG ZR 160 op de bank ons verpletteren. Wij hebben vol spanning gewacht op zijn komst. Alleen hij kwam niet. Waar was je Paul? Jammer dat je niet even wat liet horen.
Frenk ging met zijn rover 220 coupe op de bank. Met heel wat turbo geweld zouden wij te maken krijgen. 210 PK met een koppel van 280 Nm was de uitslag. Even je luchtfilter schoonmaken en een niet lek spruitstuk zal meer leveren Frenk.
Paps45 klokte met zijn ZR 160 een vermogen van 148 PK en een koppel van 178 Nm. Het viel ons een beetje tegen dat er niet meer uit kwam en deed ons van 8 on track nadenken wat onze ZR 160 zou doen. Jammer dat Paul er niet was voor een vergelijk met een 160.
Mista T zette de ZR 105 van zijn vriendin op de bank. Na vorig jaar waren wat kleine dingen veranderd. 120 PK en een koppel van 146 Nm had hij de verlies van zijn Diesel weer iets terug verdient.
Mr. B ging ook met zijn ZR 105 op de bank. Ik ben alleen vergeten op te schrijven wat zijn uitkomst was. Sorry. Maar ik dacht ook rond de 120 PK.
Remco…………………….MG F MPI……………..140 PK...196 Nm
Rick…………………………MG F MPI……………..137 PK…189 Nm
Pablo_02………………..MG TF VVC……………168 PK…175 Nm
Luc………………………….MG F MPI……………..123 PK…193 Nm
Mike…………………….…MG F MPI………………130 PK…187 Nm
Mailman(Joris)……...MG F VVC………………141 PK…180 Nm
Ad Aerts………………..MG TF VVC…………….141 PK…178 Nm
Bruce…………………….MG F MPI DVA……….162 PK…192 Nm
Sas………………………..MG TF MPI……………..134 PK…168 Nm
Jager…………………….MG F MPI………………..129 PK…188 Nm
Bruno…………………..MG F VVC 180+………..174 PK…202 Nm
MistaT………………….Rover 45 Diesel………..125 PK…340 Nm
Paul……………………..MG ZR 160………………..DNF
Frenk…………………..Rover 220 Coupe……….210 PK…280 Nm
Paps45…………………MG ZR 160………………….148 PK…178 Nm
Mista T………………..MG ZR 105………………….120 PK…146 Nm
Mr B…………………….MG ZR 105………………….120 PK…??? Nm????
Volgend jaar weer een nieuwe editie van de MGF.BE dyno.