BUTTON_POST_REPLY 175 berichten
Dynojet 2010 11 december 2010
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » vr dec 10, 2010 10:19 pm

    Bruce schreefColonIk eet mee en probeer er tussen 9 en 10 te zijn


    Gezelligheid zie je morgen. Ik heb er zin an
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Carl » vr dec 10, 2010 11:18 pm

    De F staat klaar om te vertrekken, volgetankt, banden op de juiste druk en de koffer gevuld met de bypass pipe en wat gereedschap. Slaapwel en tot morgen!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door mrcarribean » vr dec 10, 2010 11:33 pm

    hey

    mijn 2 tutekes staan ook te popelen om pktjes te braken :lol:

    enfin het gele gevaar en de minibrm

    mrcarribean
    8) 8) 8)
    real mini 1998 65 PK
    honda amigo 1974 4 PK
    mobilette 1978 ? PK
    landrover defender 2010 122 pk en enorm veel koppel
    honda novio 1971 4 PK
    rover streetwise 105 pk diesel power
    mgf brg 1997 125 pk
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Tukker » vr dec 10, 2010 11:48 pm

    Kom morgen nog even een kijkje nemen met mijn zwager, voor de lunch is het telaat dus dat zoek ik dan wel ergens anders. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Rick » za dec 11, 2010 12:24 am

    Morgen komt er ook nog een ZT 260 op de bank. 8)

    CDE653 van het MG-R forum.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » za dec 11, 2010 12:26 am

    Tukker schreefColonKom morgen nog even een kijkje nemen met mijn zwager, voor de lunch is het telaat dus dat zoek ik dan wel ergens anders. :)


    Je kan wel aanschuiven hoor. Ik denk dat dat wel moet lukken.

    @ Carl. Is jouw cat er al eens tussen vandaan geweest? Dit ivm het gangbaar zijn van de 6 bouten en moeren. Anders KAN het een drama zijn om deze lost te maken.

    Mijn F is ook laar voor vertrek. Dom Dom is ingesteld alleen nog even tanken.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Rick » za dec 11, 2010 12:31 am

    Morgen nog even tanken en de beker uit de kast halen, want die moet ik morgen helaas afstaan. :(
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » za dec 11, 2010 12:34 am

    Tanken??? Je hebt toch een electro auto :wink: :lol: En beker is weer voor mij. Tja had je je auto maar niet moeten laten spuiten :D
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Andros » za dec 11, 2010 12:44 am

    TF'je is ook getankt en klaar voor morgen. Uitlijning is nog niet alles maar we zien wel hoe ver we geraken :)
    De nachtspotter!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Rick » za dec 11, 2010 12:53 am

    RemcovanKuilenburg schreefColonTanken??? Je hebt toch een electro auto :wink: :lol: En beker is weer voor mij. Tja had je je auto maar niet moeten laten spuiten :D

    Het is geen volledig electro auto. :wink:
    Volgend jaar pak ik de beker weer terug of ik vergeet de beker mee te nemen. :P
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door RemcovanKuilenburg » za dec 11, 2010 4:54 pm

    vanuit Rotterdam, het was heel erg leuk en gezellig. En wat een top bank! Ik hoor morgen wel of ik de beker op mag halen. :D
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Tukker » zo dec 12, 2010 1:29 am

    Het was een gezellige dag op een gezellige plaats.
    Ben content met mijn resultaten voor de standaard mpi.
    Er was helaas een pluimpje voor de laatste deelnemer maar er kon nog wel om worden gelachen. :wink:

    Organisatie bedankt. :thumbsup:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Carl » zo dec 12, 2010 9:57 am

    Het was een erg fijne dag, vroeg uit de veren maar 't was voor't amusement, dus dan is dat maar een tiende zo erg als andere dagen. Ik moest als eerste op de bank, dus op tijd komen was nodig.
    Stipt om negen uur was ik op de afspraak on Geldermalsen, er was immers beloofd dat de koffie klaarstond.
    Enigszins verbaasd stelde ik vast dat ik niet de eerste was, maar ja, de aanwezige Nederlanders moesten ook niet van zo ver komen. Remco hoorde bij dit enthousiaste ploegje. Na een eerste tasje koffie met cake zijn we maar meteen aan de slag gegaan.
    Voor mij was het de eerste keer dat ik een rollenbank van dichtbij zag, dus vergelijken met andere zit er niet in. Al bij al heb ik toch een positieve indruk.
    Jaap, de eigenaar, ontwikkelde de bank helemaal zelf en volgens zijn verhaal zitten er zelfs elementen van een booreiland in verwerkt. Als het niet waar is, is het toch goed gevonden, kwestie van oh's en ah's.
    De eerste run verliep vlekkeloos, en hoewel ik vreesde voor de staat van m'n motor na meer dan 111.000 km bleek die nog feilloos 142,3 PK neer te zetten. Het gevoel van futloosheid had waarschijnlijk tussen m'n oren gezeten, want de harde cijfers bewijzen dat er niks aan de hand was.
    Direct na de meting mocht de F even opzij, zodat ik me kon voorbereiden op de tweede meting, met een cat bypass ipv een catalysator.
    Dat wisselen zou een eitje zijn, ik meende dat alles voorzien was van RVS bouten.
    Toen ik onder de auto lag om te wisselen stelde ik helaas vast dat ik de RVS set onder m'n andere F had gemonteerd. Dus toch roestige bouten en miserie. Gelukkig bleef de schade beperkt tot 1 afgebroken bout.
    Jaap had gelukkig het nodige in huis, zodat er bij de montage 1 mooi blinkend exemplaar tussen de 5 roestige knarren zat.
    Ondertussen waren een aantal mensen al op de bank geweest. bvb Bruno was erg tevreden omdat aangetoond werd dat de ICON wel degelijk een vermogenwinst opleverde. Een meting met en zonder icon gaf netjes aan dat, behalve in het topgebied, er over de hele lijn een duidelijke winst was. Vooral onderin was er een duidelijke toename van het koppel, nuttig dus, want het zorgt bvb voor meer acceleratie bij lagere toerentallen.
    M'n tweede run was er eigenlijk om te bevestigen wat de mensen in England al gemeten hadden: op een VVC, zo werd gezegd, zorgt een cat bypass voor 1 PK verlies. Jaap vondt dit nonsense en na de run bleek z'n gelijk: 149,5 PK zonder pijp! De curve's over elkaar tonen aan dat vanaf 3000 tpm de motor een hoger koppel heeft en belangrijker: de afvlakking van de vermogenscurve toont aan dat er een bottleneck weggehaald is, want de grafiek liep veel mooier door tot het maximum, zonder knik rond 6000 tpm zoals dat bij de cat wél het geval was. Voor mij dus het hoogtepunt van de dag : bijna 150 PK uit m'n VVC, zonder kosten. Een verschil van meer dan 7 PK.
    De dag kon niet meer stuk.
    Afbeelding
    In een redelijk tempo werden de andere deelnemers afgewerkt.
    Toch was er nog het nodige animo:
    We hadden ondermeer iemand bij wie aan't licht kwam dat de motor allesbehalve soepel draaide, waarschijnlijk een ontstekingsprobleem. We hadden ook een deelnemer wiens auto niet goed vastzat en die een beetje van de bank afschoot. Eigenlijk was er niks gebeurd, maar het was best verschieten (NL: schrikken) De bank werd omgebouwd naar voorwielaandrijving, wat inhield dat het scherm de andere kant opging, de afzuiginstallatie van plaats wisselde en de spanbanden anders bevestigd werden.
    De dag had nog kleurrijke taferelen in petto:
    Paul's minike, waar bij uitlopen tussen de metingen er vonken uit de uitlaat schoten, Bruno's blijdschap toen duidelijk werd dat de ZR's geen bedreiging waren voor z'n beker en tenslote de laatste deelnemer, Bart, die een heel degelijk uitziende auto op de bank plaatste voor een test die een routinematige afsluiter van de dag zou worden.
    Algemene opwinding toen bij deze test er iets met een doffe plof foutging en de hele ruimte plots gevuld werd met een dichte mistsliert in de stroom van de koelventilator.
    Bij het stopzetten van de meting bleek er ongeveer overal water te spuiten uit het vooronder van de auto van de zeer kalm blijvende kandidaat.
    Achteraf bleek dat het "maar" een losgesprongen darm van de kachel was.
    Bijvullen, ontluchten en verder testen was de boodschap. Tot nader order een goede afloop dus.
    Hopelijk blijft de bijkomende kost voor Bart enkel beperkt tot de koelvloeistof.
    Waarschijnlijk komen we dat in de loop van de week nog wel te weten. Het was wél spectaculair, toegeven.

    Na de runs nog gaan eten met Bruno en Bruce. Leuk restaurantje gevonden op de terugweg. Naar traditie veel gelachen en lekker gegeten. Degenen die er niet bij waren hadden overschot aan ongelijk.
    Na het dessert rustig naar huis gereden, in de wetenschap dat de auto die (soms) achter mij reed "slechts" 20 PK meer had, maar overduidelijk toch verschrikkelijk veel sneller kon zijn.

    Het was tof! Bedankt aan de organisatoren en deelnemers! Bedankt Jaap & mevrouw Jaap voor de ontvangst, de koffie, het middageten en de onvergetelijke dag!
    foto's : http://www.mgf-tf.com/gallery2/v/people/Carl/Dyno2010/
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • firefighter
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 317
    GeregistreerdCOLON za feb 06, 2010 6:02 pm
    WoonplaatsCOLON Beek en Donk, NL.
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door firefighter » zo dec 12, 2010 10:54 am

    Ik kan me met het verhaal van Carl volledig aansluiten.
    Het was een schitterende dag en een geweldige ervaring !!
    Complimenten voor de organisatie :thumbsup:
    (Alleen jammer dat hij de beker won :twisted: )
    Nee hoor, niet echt :lol:
    Ook voor mij was het de eerste keer op de bank en was erg benieuwd.
    Ik had de resultaten van mijn standaard MPI - Fje totaal niet verwacht.
    11 jaar oud en met ruim 130.000 op de teller ;
    opgave fabriek 120 pk. Bij de test 122,3 pk.
    Dit bleef doorgaan tot 200 km/pu.
    Tja, en dan die topsnelheid !!!! Jeetje, nooit verwacht dat ie zo hard kon !!
    240 km/pu en dan nog bijna 110 pk !!
    Het koppel bleef mooi oplopen tot de 5750 tpm.
    Het is gewoon een autooke wat goed loopt en een goede afstelling heeft.
    Al met al een geweldig resultaat :D :D :D
    Het is zeker voor herhaling vatbaar.
    Ook om zo je collega`s weer eens te ontmoeten en ff bij te kleppen.


    Op tot de volgende keer.

    Een zeeer tevreden F-rijder 8)

    Afbeelding Afbeelding
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

    AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op firefighter, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1999 Anthracite
    viewtopic.php?t=9560

    MG Car Club Holland
    http://www.mgcarclub.nl

    HardTop, 15 inch V-spokes velgen met winterbanden, L.L.kit, walnut steering wheel,
    K&N Luchtfilter, 52mm gasklep, Toyosports stainless steel exhaust

    118HP/143 HP EXHAUST MANIFOLD + Empty-kat
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: Dynojet 2010 11 december 2010

    door Bart-K » zo dec 12, 2010 12:36 pm

    Je hebt er een mooi verhaal van gemaakt Carl, waarbij ik me volledig kan aansluiten :)

    Mijn spectaculaire run leverde trouwens wel een vermogen op van 145,2pk (af fabriek 150), valt mij niet tegen na 9 jaar en 165.000km.
    Op de terugweg overigens geen problemen meer gehad, maar ik vertrek straks weer naar een mg-r meeting in Delft en kan niet ontkennen dat ik toch wat rustiger zal rijden als normaal :wink:

    Dank aan de organisatie en medewerkers van Speed Centre geldermalsen voor de goede zorgen :thumbsup:
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
BUTTON_POST_REPLY 175 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten