Voor degene die er niet bij waren... Nee, heb niet heel hard gereden, nee, ook geen stuk afgesneden. Helaas vroeg uit de rit moeten stappen...
Aangekomen bij de startlocatie, alles prima, tot ik werd geattendeerd op een plas onder m'n Midget. Dat bleek benzine. Remco en Bruno ontfermden zich na de koffie meteen over het euvel, en het bleken al snel lekkende vlotterkamers te zijn, waarvan de voorste het meeste lekte. Een sluitrubber tussen het onder in de kamer gestoken slangetje bleek niet aanwezig te zijn met lekkage als gevolg. Aangezien het aardig lekte en het spruitstuk er pal naast zit toch maar niet gestart en gewacht op de wegenwacht. Wellicht kon hij het repareren en kon ik 's middags de rit toch aanhaken. De heer van de wegenwacht (oudere kerel, verwoed Triumph sleutelaar) wist het euvel provisorisch op te lossen met tiewraps, maar advisserde toch terug te gaan, en halverwege even te checken of alles nog vast zou zitten. Terug naar huis geen problemen tot afrit De Meern. We begonnen zachtjes een muf luchtje te ruiken. Ik zei nog dat dat m'n sokken wel zouden zijn, maar bij Montfoort een minuutje of 10 later ook een beetje rammel erbij, bij optrekken. Ik dacht dat er wat los getrild was, dus vrijwel direct gestopt op een parkeerplaats. (Bij in m'n spiegel kijken geen rokende uitlaat....) doe dus m' klep open, en walmen, roken, kokend koelvloeistof, lozend uit de ontluchtdop. Meteen oliesporen (twijfel ik nog over) door het compartiment, tot onder de auto, onder de bodemplaat door gewaaid naar achteren. Een bende dus. Meteen maar accu los, just in case en de klep open laten. Eenmaal wat afgekoeld bleek het koelvloeistof reservoir leeg geraakt. De olie lookalike is dus waarschijnlijk koelvloeistof wat door het compartiment is gegaan. Het oliepijl is immers niet gedaald. Dit heb ik gemeten na afkoelen. Ook geen smurrie in de olie, en de olie ziet er bruin uit, terwijl in het motorcompartiment zwartgrijze reut is verspreid. Vandaar wellicht koelvloeistof. De druppels onderin die er op startlocatie al waren, en achteraf ook al in m'n garae op de vloer lagen, zijn iig. hetzelfde.
Al met al de laatste 10 km naar huis gesleept. Altijd leuk 50 km/u achter een SUV aan 3 m sleeptouw, en geen gordels en airbags....
Kan me nog geen prognose doen, ga eerst maar even het werkplaatshandboek en de onderdelen tekeningen doorstruinen. Terug in NL de carbs eraf, en nog wat reuzel, en dan misschien een kapotte waterpomp ontdekken of een gesprongen leiding oid.
Ga denk ik maar wel een compressietest doen om iig. de gezondheid van het onderblok te testen.
NEE HOOR, IK HEB NOOIT WAT MET DAT DING....
Foto's en vervolg horen jullie.
Dank iig. voor alle hulp en steun tot dusver....