BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Nationele Oldtimer Festival, vrij rijden Circuit Zandvoort
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    Nationele Oldtimer Festival, vrij rijden Circuit Zandvoort

    door Striker » do jun 21, 2007 9:14 pm

    16 september 2007 wordt het Nationale Oldtimer Festival gehouden.

    Dit evenement komt overeen met de Clubspecials waaraan onze club inmiddels 2 maal heeft deelgenomen (zie ook dit topic ), met het verschil dat dit evenement zich richt op auto's van 25 jaar en ouder.

    Deze leeftijdsnorm is echter geen harde grens en "moderne klassiekers", zoals MG's en Rovers zijn ook van harte welkom.

    Toegang tot het Circuit Park Zandvoort is op deze dag gratis voor een auto incl. bestuurder. Passagiers betalen 15 euro per persoon.
    Hiervoor krijg je dan toegang tot de paddock.

    Mensen die met hun auto willen vrij rijden op het circuit, kunnen ter plekke een kaart kopen. Kosten: 25 euro per 25 minuten (in tegenstelling tot de Clubspecials, waar vooraf betaald moest worden).


    Tijdens het vrijrijden op de baan is maximaal één passagier (vanaf 16 jaar of ouder!!!) toegestaan! Wisselen van passagier tijdens de sessies is toegestaan, alléén in de pitlane!!

    Het gebruik van Veiligheidsgordels is verplicht (indien aanwezig!), tenzij de aanwezigheid hiervan bij de betreffende auto destijds wettelijk niet verplicht was!

    Gezien het hier een 'circuitverkenning' betreft voor klassieke auto's is het dragen van een helm niet verplicht, maar wordt het wel sterk aangeraden!!

    Snelle auto's en 'langzamere auto's' zullen in aparte sessies rijden. Dus niet allemaal doorelkaar! Tijdschema's worden vastgesteld na sluitingsdatum van inschrijving (31 augustus 2007)!!!!

    Men kan per auto meerdere sessies van 25 minuten inkopen, maar vol=vol!

    Tevens is er de mogelijkheid voor de Clubs om exclusief baantijd voor de Club zelf in te kopen, kosten hiervan € 2000 per 30 minuten incl. btw. Als Club kunt u dan (in overleg) zelf bepalen hoe die tijd op de baan in te vullen!
    Laatst bijgewerkt door 3 op Striker, in totaal 0 keer bewerkt.
    Afbeelding
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » do jun 21, 2007 9:15 pm

    Forumnaam - auto - Rijdt wel/niet
    Striker - Rover 200 Vi - wel
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do jun 21, 2007 10:02 pm

    Forumnaam - auto - Rijdt wel/niet
    Striker - Rover 200 Vi - wel
    Bruno - MGF VVC - wel
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » vr jun 22, 2007 11:57 am

    [quote="Bruno"]Forumnaam - auto - Rijdt wel/niet
    Striker - Rover 200 Vi - wel
    Bruno - MGF VVC - wel
    Dutch - 114 GTI - wel wel wel


    Misschien makkelijk om het lijstje van MG-r over te nemen?

    of kan natuurlijk ook in een later stadium er zijn er volgens mij niet zo heel veel van MG-r die ook hier rondneuzen.
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr jul 06, 2007 2:44 pm

    hello

    ik doe mee
    mg metro of mini brm that's the question rijden allebei:? :? :?

    grtz

    mg metro en man
    8) 8) 8) 8)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » vr jul 06, 2007 8:58 pm

    Je kan die dag meerdere malen rijden, dus allebei kan ook nog :P (als je iemand hebt die wil meerijden).
    Afbeelding
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » do sep 13, 2007 6:53 pm

    hey

    zijn er hier mensen die naar zandvoort gaan?
    ik heb op het mgr forum afgesproken met die mensen in rotterdam.

    grtz

    mg metro en man
    :lol: :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo sep 16, 2007 10:14 am

    veel plezier vandaag, aan het weer zal het vast niet liggen :)
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » ma sep 17, 2007 2:40 pm

    Het weer was prima, net als de rest van de dag 8).

    Het was een stuk rustiger op de baan dan tijdens de Clubspecials en ik heb me dan ook 3 sessies lekker kunnen uitleven :P.

    Hier nog een filmpje van een rondje over Circuit Park Zandvoort tijdens het Nationale Oldtimer Festival 16-09-2007 in een Rover 114 GTI (rechtsklikken en "doel opslaan als")
    Afbeelding
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    door Daphne » di jul 08, 2008 9:08 pm

    Volgens mij is dit op 17 augustus!!!!
    Zie onderstaande speciaal aanbevolen door de F-rijders van de MGCC, wij zijn ook meer dan welkom!!!
    Evt ook info via mij of Kasper!!!


    Nationaal Oldtimer Festival
    Met korting het circuit op!

    Op zondag 17 augustus kun je zonder licentie en zelfs zonder ervaring met je eigen M.G. het circuit van Zandvoort verkennen! Tijdens het Nationaal Oldtimer Festival heeft de MG Car Club twee sessies van steeds een klein half uur gereserveerd speciaal voor eenieder die het eens proberen wil, maar natuurlijk ook voor de meer ervarenen die graag rondjes rijden over het 60 jaar oude circuit in de duinen.

    Sportief maar veilig
    Het mooie van deze sessies is dat je de baan dus alleen maar met M.G.tjes deelt. Geen razendsnelle Donkervoorts, grote Amerikaanse sleeën of ander ‘gespuis’ er tussendoor om je het leven zuur te maken. En natuurlijk blijft er een groot snelheidsverschil tussen een MGB uit 1978 en een J2 uit 1932, en rijden er ervaren piloten en beginners in 1 sessie, er is wel meer begrip tussen beide rijders en dus is het veiliger.
    Bovendien staan er voor de mensen die daar behoefte aan hebben, heuse coureurs van MG Competitions klaar om mee te rijden. Zij kunnen je tijdens het rijden allerlei tips geven en je natuurlijk de ideale lijn laten zien. Kortom, leerzaam en ontzettend leuk voor wie voor het eerst de baan opgaat met zijn of haar sportauto en alleen maar ontzettend leuk voor diegenen die het al ‘helemaal’ onder de knie hebben.

    Vanuit de organisatie van het evenement wordt er een briefing gegeven voorafgaand aan de sessies waarin wordt gesproken over het reilen en zeilen tijdens het rijden. Geef je je op voor deelname, dan krijg je deze belangrijke informatie ook al van tevoren en kun je goed voorbereid op 17 augustus op Zandvoort verschijnen.

    MG Car Club Hospitality
    De MG Car Club heeft tijdens deze geweldige ‘Day at the Races’ twee pitboxen tot haar beschikking waar een hapje en een drankje gekocht kunnen worden, het toilet gebruikt kan worden en waar we voor eventuele regen kunnen schuilen. Zo is er tijdens het evenement de gehele dag een toevluchtsoord voor M.G.-rijders.

    Ook een beetje ‘moderne’ M.G.’s
    Heb je een MG Metro, MGF, MGTF of ZR voor de deur staan? Laat je in dat geval niet afschrikken door het ‘oldtimer’ in de naam van het evenement. Ook jij bent van harte welkom om deel te nemen en je kunnen te testen!

    Concours d’Elegance
    Voor wie een schitterende auto heeft en mee wil doen aan het concours; het kan allemaal! Ook meedoen met het rijden en met het concours kan: Ook al verkeert je auto dan in concoursstaat, het blijft natuurlijk een sportauto!

    Korting voor leden
    Speciaal voor leden van de MG Car Club zijn er deelnamekaartjes voor een of twee sessies te koop voor maar € 20,- per sessie in plaats van € 30,-! Dat is omgerekend maar € 0,80 per minuut!
    Je krijgt hiervoor een zogenaamde paddockkaart voor de entree van je auto en een toegangskaartje voor jezelf. Het enige dat je verder mee moet nemen is een helm en als je auto is voorzien van veiligheidsgordels en/of dat wettelijk zou moeten, moeten ze er ook echt in zitten en gedragen worden.
    Een passagier meenemen naar het circuit kan natuurlijk, maar hij of zij betaald dan € 10,- voor een toegangskaartje (normaal € 15,-). Je passagier mag dan wel meerijden tijdens de sessies waar je kaartjes voor koopt, maar wel op voorwaarde dat hij of zij ook een helm en een gordel draagt.
    Niet-leden betalen de gewone kosten, dus € 30,- voor deelname per sessie en € 15,- voor de entree van een passagier.
    Heb je na de M.G.-sessies je buik er nog niet van vol, dan kun je altijd nog een plekje extra kopen tijdens een van de andere sessies die die dag gehouden worden. Je rijdt dan natuurlijk wel tussen allerlei andere auto’s.

    Wil je het gaan proberen, heb je misschien eerst nog wat vragen of stond bij het lezen van het kopje al helemaal vast dat je er bij bent? Stuur dan voor 1 augustus even een mailtje naar sport@mgcarclub.nl of bel Cathelijne Spoelstra op 06-41216600.
  • Avatar gebruiker
    Lesheep
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 282
    GeregistreerdCOLON zo jan 27, 2008 5:54 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam/Nederland

    door Lesheep » di jul 08, 2008 9:51 pm

    Klopt Daphne maar deze post is van 2007 en de datum die jij geeft is van 2008 :lol:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Lesheep, in totaal 0 keer bewerkt.
    geen mg meer wel orginel mg tf uitlaat en K&N 57i voor verkoop
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Striker » di jul 08, 2008 10:05 pm

    Je bent goed bij de tijd :lol:.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di jul 08, 2008 11:29 pm

    Yep, de datum voor 2008 is dus 17 augustus.

    Helaas kan ik er zelf niet bij zijn, maar er zijn via de MGCCH nog een aantal plaatsen vrij om aan dit fantastische evenement mee te doen.

    de MG Car Club Holland heeft sportief rijden hoog in het vaandel, vandaar dat wij als club ook van deze dag een geslaagd feestje gaan maken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Daphne
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 208
    GeregistreerdCOLON do aug 26, 2004 9:11 pm
    WoonplaatsCOLON Almere (NL)

    Dagje Zandvoort

    door Daphne » do aug 21, 2008 8:40 pm

    Voor wie de plaatjes van het Oldtimer Festival op Zandvoort wil zien, deze link! Twee keer een half uur vrij rijden, voor €20,- per sessie! Helemaal TOP!!!! http://www.racephoto.nl/index.php?id=70 ... o%20Albums
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » do aug 21, 2008 10:01 pm

    Wij waren er dit keer ook weer bij, op het laatste moment toch maar even wezen kijken. Niet op het circuit gereden, maar Daphne wel langs zien komen (niet gezien op het event zelf?). Volgende keer volgas hè! :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 4 en 0 gasten