Rijvaardigheids cursus op Zandvoort 12 Mei
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di apr 17, 2007 9:44 am

Pete schreefColonEven een beetje off topic...

Gisteren stond ik naast een speedster bij verkeerslichten in Helmond... toen het groen werd verging horen en zien me :shock: :shock: :shock: wat is dat ding snel !!! werkelijk ongelooflijk.
    Dat wordt nog een leuke uitdaging tijdens de dag op Zandvoort :D

Gelukkig melden zich daarna nog een alfa spider en een BMW om wel door mij eruit gereden te worden... een prettig herstel van mijn ego :wink:

Pete

In Nijverdal rijdt een Turbo rond die dacht ik eind 3, begin 4 seconden op de 100 zit! Een filmpje hiervan heb ik hier wel eens gepost. Daar win je het nooit van!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do apr 19, 2007 11:58 am

Voor de verzekering moet ik de nieuwwaarde van mijn F opgeven, waar zou ik dat kunnen vinden?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do apr 19, 2007 4:15 pm

Op het bonnetje? :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do apr 19, 2007 5:41 pm

Demor schreefColonOp het bonnetje? :wink:

kan niet, ging zwart :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » vr apr 20, 2007 2:45 pm

Pete schreefColon
    Wat mij overigens opgevallen is, dat is dat mijn verzekering en ook die van Bruce dit bezigheid gewoon dekken. De omschrijving is dat de verzekering een rijvaardigheidscursus gewoon dekt, zolang er geen wedstrijd element aanwezig is. Een trackday lijkt daardoor buiten de verzekering te vallen omdat het geen begeleide cursus betreft.

Ik heb dit ook nagevraagd en ook bij mij is een rijvaardigheidscursus gedekt (na verwittigen verzekeringsmaatschappij wanneer die doorgaat); een slipcursus is dan weer niet gedekt.
    Ik zal dus moeten zorgen dat ik op de baan blijf in Zandvoort :)
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » wo mei 09, 2007 9:10 am

Hoi mannen coureurs,

Het is bijna zover! Zaterdag as gaan we het circuit op.

Op het speedster forum spreken ze een aantal verzamelplaatsen af om vanaf daar verder te rijden naar Zandvoort. Je kan natuurlijk op eigen houtje gaan maar als je samen wil rijden kijk dan even hier http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/view ... bfe9e3d45d

Als je wil afspreken op een plek stuur dan een PM'tje aan Hendrik-Jan hij kan je dan op de lijst plaatsen.

Ik denk zelf om op de A2 aan te sluiten.

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo mei 09, 2007 9:27 am

Ik kom naar de Mc in Leiderdorp, zorg dat ik daar voor 10 uur ben...

Bruno, wat was ookalweer jouw advies met betrekking tot de remmen?
    Niet meer dan 20 minuten aaneen voluit rijden?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo mei 09, 2007 10:27 am

Gulden regel is 12 minuten circuit, 12 minuten rust, afhankelijk van rijstijl. Vapor lock op de remmen, treed niet geleidelijk op, maar plots. T'kan dus zijn, dat je bijvoorbeeld perfecte remkracht hebt voor de Tarzanbocht en in de volgende bocht plots het pedaal tot beneden duwt, zonder te remmen, met alle gevolgen vandien. Uitraard hangt ook veel af van de klimatologische omstandigheden.
    Hou er gewoon rekening mee, dat je op circuit rijdt met een auto die er niet voor gemaakt (aangepast) is. Zelfs AP's zijn geen garantie !
    Voldoende rustpauzes dus, en dan is plezier verzekerd.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » za mei 12, 2007 7:50 pm

Onvoorstelbaar wat was dit gaaf zeg..

In totaal bijna 3 uur op de baan gezeten, en daarnaast nog remproef en Slalom gedaan (daar was ik niet goed in)..
    Ik heb er gewoon geen woorden voor... een dag om niet snel te vergeten..
    Heel veel geleerd ook, denk dat ik makkelijk 50 % sneller ben gaar rijden (door het juiste remmoment en de goeie lijn en weten waar mijn F allemaal toe in staat is :oops: veel meer dan ik dacht)

Speedster ook een zeer leuke auto.. en heel snel..
    We konden nog redelijk goed mee komen, hebben in ieder geval niet op ons donder gekregen van ze...

Geweldige dag, zeker voor herhaling vatbaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » za mei 12, 2007 10:10 pm

Kan ik alleen maar beamen, Bruce!

Was echt een geweldige dag ('k loop nog na te genieten) en goede organisatie.
    Alleen spijtig dat we niet wat sterker vertegenwoordigd waren vanop dit forum...
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za mei 12, 2007 10:11 pm

Nice piccies, en eerlijk gezegd, moet ook qua looks een MG niet onderdoen voor een Speedster, dat is goed te zien op deze foto's nu ze zij aan zij staan.
    @ Pete : toch eentje die reklame maakte voor dit forum, door middel van de clubkledij. :thumbsup:

Sir Charles schreefColonAlleen spijtig dat we niet wat sterker vertegenwoordigd waren vanop dit forum...

Klopt, volgende keer beter, maar t'is nu niet dat het spotgoedkoop was. Normaal doe ik hier graag aan mee, maar enkele weken geleden deed ik al een trackday-cursus, en met dat "diploma" kon ik achteraf zoveel gaan rijden op Zolder als ik wil met deze organisatie. Twee vliegen in één klap dus.
    Volgende keer kom ik zeker weer trackdayen, als we met dit forum nog eens meedoen. Wanneer ? :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » za mei 12, 2007 10:26 pm

't was ook niet speciaal op jou bedoeld, Bruno :wink:

Ik denk alleen dat dit echt de aangewezen manier is voor velen om hun eerste stapjes op circuit te zetten (i.p.v. tijdens ongecontroleerde trackdays/clubspecials of dergelijke).
    Er is trouwens een hele dag niks voorgevallen; het ergste wat er gebeurd is, is een speedster die zonder benzine gevallen is op het circuit.
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » za mei 12, 2007 10:28 pm

De eerste foto van Pete on track staat ondertussen al online...
    http://www.autogespot.com/F430/speedster/IMG_4439.jpg
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » za mei 12, 2007 11:30 pm

Goede verhalen, achteraf toch jammer dat wij niet meegedaan hebben.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » zo mei 13, 2007 7:35 am

Ik doe dit vele malen liever dan een trackday, ook al is het een stuk duurder.. er zijn veel minder auto's op de baan, je bent verzekerd en je leert er echt heel veel van.. Ik vond het zo lekker relaxed.. heerlijk.