BUTTON_POST_REPLY 95 berichten
Grensrit 21 juli 2013
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door maarten » zo jul 21, 2013 7:40 am

    Dus wie gaan er (zoals het er nu naar uitziet) mee:

    - Camiel
    - Rick
    - Sergio
    - Tukker. Tom & Michael
    - Jan en Hedwig
    - JohanQ
    - John (OV)
    - Gille (ov)
    - Maarten & Marion

    Tot zo.
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

    mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

    to do: carkit
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door camiel456 » zo jul 21, 2013 8:04 am

    thumbsup Leuk!

    Nog meer Last minutes?:P haha
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » zo jul 21, 2013 9:00 am

    Toch nog een mooie opkomst zo te zien. En jullie hebben het weer mee :). Vanuit Gent wens ik jullie een fijne dag en ik rij em volgende keer wel mee ^^

    Gestuurd vanaf mijn fancy schmancy tablet ^^
    De nachtspotter!
  • johnripke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 16
    GeregistreerdCOLON wo jul 03, 2013 11:09 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door johnripke » zo jul 21, 2013 10:06 am

    Vannacht toch moeten werken, en nu pas wakker :oops:
    Vind het erg jammer, maar volgende keer beter.

    Ik wens iedereen veel plezier.
    MGF 2000 1.8i VVC - Anthracite
    MGF VVC Timeline
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door maarten » zo jul 21, 2013 7:49 pm

    Mooie rit hoor, was goed warm, ook voor de motors.

    Helaas 1 uitvaller met pech, maar dat mocht de pret niet drukken.

    Nogmaals dank voor de organisatie voor het prachtige route inclusie routeboek.
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

    mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

    to do: carkit
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Sjonnie » zo jul 21, 2013 7:53 pm

    Hi Gents,

    OK, de tweede terugkoppeling van een geweldige dag!

    We hadden vandaag 6 MG (T)F'jes die stonden te trappelen om een rondje uitgelaten te worden. Onwijs mooie exemplaren in rood, BRG en anthracite. En die van ons natuurlijk :)

    Bij de start een zeer complete "monkey proof" toerbeschrijving ontvangen van Rick. Dat kon niet meer misgaan.

    Na een mooie ochtend rit een lekkere lunch bij Merlin waren we klaar voor het tweede deel. Na een kilometer of wat rook ik letterlijk onheil op de Grunewaldstraße en liep de temperatuur van de koelvloeistof in recordtempo op. Alarmlichten aan en op zoek naar de eerste de beste stop mogelijkheid. In mijn hoofd kwamen de doembeelden van een HGF al bovendrijven.

    Alle mensen stopten om mij te komen helpen. Man, dat is toch wel een goed gevoel, hoor thumbsup

    Gereedschap (Dank Sergio) werd aangerukt (ik had zelf niet veel meer bij me dan wat olie :oops: ), de kap werd losgemaakt en de afdekplaat van de motor werd verwijderd. Het speuren kon beginnen. De heren waren er snel achter: een scheurtje in één van de koelvloeistofslangen zorgde er voor dat M oververhit raakte. Met wat koelvloeistof van Rick (Tx!) werd de exacte plek van de scheur gelokaliseerd.

    Tijd om de ANWB te bellen. Na het afgeven van alle gegevens inclusief schoenmaat werd contact opgenomen met de AaDeeAaTzee. Ze zouden iemand langs sturen.

    Met een flesje water van Maarten (Danke :) ) mochten wij wachten op Udo. De overige deelnemers gingen gelukkig weer op pad om de rit af te maken. Ik weet zeker dat ze veel plezier hebben gehad.

    Na een dikke anderhalf uur kwam Udo met een bergingswagen. Repareren was er niet bij. Auto op de wagen en op naar de Nederlandse grens. De ANWB zou het dan wel overnemen, zei Udo. Wij maar weer even gebeld met de ANWB. Zij zouden iemand sturen binnen 60 minuten. 58 minuten later kwam de McGyver van de ANWB. De slang werd losgemaakt, het gescheurde deel er tussen uit gesneden en met een T-stuk, wat slangklemmen en een extra stukje slang werd M weer gangbaar gemaakt. Er moest nog wel even 10½ liter water in. Maar ook die had McGyver bij zich.

    Zo rond 17.40 uur konden we met een zgan M op huis aan. Je snap dat ik de hele rit met arendsogen de koelvoeistoftemperatuur en olietemperatuur in de gaten heb gehouden. Volstrekt onnodig: M is weer als nieuw. Temperatuur van de koelvloeistof raakt het eerste streepje onder het midden niet eens en de olietemperatuur blijft op een bescheiden 120 graden steken.

    19.14 uur waren we weer thuis. Na een koude Brewski werd het tijd om verslag te doen.

    Samengevat:

    We hebben een geweldig mooie dag achter de rug!
    De deelnemers hebben ons onwijs geholpen (dank allen!!!!)
    Ik moet echt wat gereedschap in de M leggen (dopsleutelsetje, steeksleutel 10 en vooral DuckTape) ;)
    We kijken uit naar de volgende rit

    PS. Foto's zal ik zo in mijn Galery plaatsen en dan een linkje plaatsen (in de verte zie je soms Camiel :D )

    Edit: Linkje http://www.mgf-tf.com/gallery2/v/people ... t+juli+13/

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Grensrit 21 juli 2013

    door Remieme » zo jul 21, 2013 8:37 pm

    Klinkt bekend. Omdat ik geen vertrouwen meer had in de overige slangen, heb ik besloten om ze allemaal te vernieuwen. Van de nood een deugd gemaakt en een PRT laten plaatsen door Bruno.

    @Bruno: topjob. 1x bijgevuld en blijft nu keurig op peil.
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Sjonnie » zo jul 21, 2013 8:38 pm

    Remieme schreefColonKlinkt bekend. Omdat ik geen vertrouwen meer had in de overige slangen, heb ik besloten om ze allemaal te vernieuwen. Van de nood een deugd gemaakt en een PRT laten plaatsen door Bruno.

    @Bruno: topjob. 1x bijgevuld en blijft nu keurig op peil.


    Hi Remieme,

    Help me even (Noob modus): wat is een PRT?

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Rick » zo jul 21, 2013 9:31 pm

    Jan, mooi om te horen dat je weer kan rijden met je F.
    Had je mij nog gebeld? Er ging iets mis volgens mij, zal wel aan mijn provider liggen.

    Ondanks dat we met 6 Fjes waren, was het super. We konden mooi in collonne rijden. Eigenlijk was het iets te warm, maar dat mocht de pret niet drukken. Iedereen die er was bedankt voor het komen en tot de volgende!

    De foto's zal ik morgen online zetten.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Grensrit 21 juli 2013

    door camiel456 » zo jul 21, 2013 9:45 pm

    Superdag!

    Jammer dat je uitviel maar goed om te horen dat het is opgelost gelukkig, we waren erg benieuwd hoe het zou aflopen!

    Pechstop
    Afbeelding

    Voor t pondje
    Afbeelding

    Wachtent voor de trein die met de hand geduwd werd
    Afbeelding

    Met fotograaf
    Afbeelding

    Top daggie! Bedankt voor jullie komst!

    Ik vond jullie wagens wel stoffig hoor!!
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Sjonnie » zo jul 21, 2013 9:49 pm

    Hi Rick,

    Ja, een hele geruststelling. Ik zag M al op een bergingswagen staan naar de garage bij mij in de buurt (ritje van 2 uur :-( )

    Nee, ik heb je niet gebeld. wel even overwogen om jullie op die manier onze status door te geven maar dacht dat de rit misschien al over was.

    We hebben vanavond wel besloten de rit nog een keer te rijden. Kan niet fout gaan met de handleiding :D

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Sjonnie
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1387
    GeregistreerdCOLON vr mei 10, 2013 12:23 pm
    WoonplaatsCOLON Op dit forum

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Sjonnie » zo jul 21, 2013 9:54 pm

    camiel456 schreefColonSuperdag!

    Jammer dat je uitviel maar goed om te horen dat het is opgelost gelukkig, we waren erg benieuwd hoe het zou aflopen!

    Pechstop
    Voor t pondje
    Wachtent voor de trein die met de hand geduwd werd
    Met fotograaf
    Top daggie! Bedankt voor jullie komst!

    Ik vond jullie wagens wel stoffig hoor!!


    Hi Camiel,

    Tja, dat is wat ik verdiende toen ik je wilde volgen/bijhouden. Dan gaat er wel eens iets stuk. Maar alles werkt weer naar behoren. Ik ga wel even nadenken of ik de slangen preventief ga vervangen (kostenpostje :( )

    Enne....we zouden het toch juist niet over stof hebben? :wink: Voor dat je het weet komen ze er achter hoe dat is gekomen :D
    Valt me wel op dat "die rooie" niet zo stoffig is. Hoe zou dat toch komen (Rooaar)?

    Greetz,

    Jan
    Fun car MG F 1,8i 2001 - Anthracite LQW - 16" powdercoated Black Metallic - Lowering pins - Milltek einddemper (a.k.a. Blèrpijp :-D)
    Daily HWMO MG ZT-T 190+ - Xpower Grey - Custom RVS Uitlaat - And then some :-)
    Daily SWMBO Rover 75 2.5 Manual - Stirling Silver - Completely authentic :-)

    ꝉ (RIP) MG ZT 190+ - Black Olive # 8/8 - Miss February 2016 - the75andztclub.co.uk

    If it don't fit use a hammer!
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Tukker » zo jul 21, 2013 10:34 pm

    Rick en Camile bedankt voor deze mooie rit, Het heeft wel wat stof doen opwaaien maar daar hebben wij het niet meer over. :)
    Het was een afwisselende rit, zelfs zo'n hightech lunch restaurant hadden wij nog nooit gezien. :lol:

    Mooi om te horen Jan dat het probleem weer is opgelost, de slangen zagen er niet slecht uit maar het is gewoon een k#@*& constructie.

    Wij hebben nog even de Postbank meegenomen op de terugweg dus waren pas om 21.00 thuis. :devil-(

    Afbeelding
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Grensrit 21 juli 2013

    door Remieme » ma jul 22, 2013 10:28 am

    Sjonnie schreefColonHi Remieme,

    Help me even (Noob modus): wat is een PRT?

    Greetz,

    Jan


    PRT = pressure release thermostate.
    Ff zoeken op Google helpt om een lekke koppakking te voorkomen.
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: Grensrit 21 juli 2013

    door Sergiosios » ma jul 22, 2013 8:29 pm

    Sjonnie schreefColonAlle mensen stopten om mij te komen helpen. Man, dat is toch wel een goed gevoel, hoor thumbsup

    Gereedschap (Dank Sergio) werd aangerukt (ik had zelf niet veel meer bij me dan wat olie :oops: ), de kap werd losgemaakt en de afdekplaat van de motor werd verwijderd. Het speuren kon beginnen. De heren waren er snel achter: een scheurtje in één van de koelvloeistofslangen zorgde er voor dat M oververhit raakte. Met wat koelvloeistof van Rick (Tx!) werd de exacte plek van de scheur gelokaliseerd.


    Geen dank hoor! Daar zijn we toch MG compagnons voor thumbsup


    Allen, ik ben inmiddels druk bezig ter verwerking van de 9GB en 1,5uur film.
    Zodra het af is zal de link volgen.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op Sergiosios, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
BUTTON_POST_REPLY 95 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten