BUTTON_POST_REPLY 163 berichten
mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door GhostRider » zo mei 27, 2012 5:07 pm

    Nounou, eindelijk thuis.
    Voor degene die er niet bij waren... Nee, heb niet heel hard gereden, nee, ook geen stuk afgesneden. Helaas vroeg uit de rit moeten stappen...
    Aangekomen bij de startlocatie, alles prima, tot ik werd geattendeerd op een plas onder m'n Midget. Dat bleek benzine. Remco en Bruno ontfermden zich na de koffie meteen over het euvel, en het bleken al snel lekkende vlotterkamers te zijn, waarvan de voorste het meeste lekte. Een sluitrubber tussen het onder in de kamer gestoken slangetje bleek niet aanwezig te zijn met lekkage als gevolg. Aangezien het aardig lekte en het spruitstuk er pal naast zit toch maar niet gestart en gewacht op de wegenwacht. Wellicht kon hij het repareren en kon ik 's middags de rit toch aanhaken. De heer van de wegenwacht (oudere kerel, verwoed Triumph sleutelaar) wist het euvel provisorisch op te lossen met tiewraps, maar advisserde toch terug te gaan, en halverwege even te checken of alles nog vast zou zitten. Terug naar huis geen problemen tot afrit De Meern. We begonnen zachtjes een muf luchtje te ruiken. Ik zei nog dat dat m'n sokken wel zouden zijn, maar bij Montfoort een minuutje of 10 later ook een beetje rammel erbij, bij optrekken. Ik dacht dat er wat los getrild was, dus vrijwel direct gestopt op een parkeerplaats. (Bij in m'n spiegel kijken geen rokende uitlaat....) doe dus m' klep open, en walmen, roken, kokend koelvloeistof, lozend uit de ontluchtdop. Meteen oliesporen (twijfel ik nog over) door het compartiment, tot onder de auto, onder de bodemplaat door gewaaid naar achteren. Een bende dus. Meteen maar accu los, just in case en de klep open laten. Eenmaal wat afgekoeld bleek het koelvloeistof reservoir leeg geraakt. De olie lookalike is dus waarschijnlijk koelvloeistof wat door het compartiment is gegaan. Het oliepijl is immers niet gedaald. Dit heb ik gemeten na afkoelen. Ook geen smurrie in de olie, en de olie ziet er bruin uit, terwijl in het motorcompartiment zwartgrijze reut is verspreid. Vandaar wellicht koelvloeistof. De druppels onderin die er op startlocatie al waren, en achteraf ook al in m'n garae op de vloer lagen, zijn iig. hetzelfde.
    Al met al de laatste 10 km naar huis gesleept. Altijd leuk 50 km/u achter een SUV aan 3 m sleeptouw, en geen gordels en airbags.... :shock:
    Kan me nog geen prognose doen, ga eerst maar even het werkplaatshandboek en de onderdelen tekeningen doorstruinen. Terug in NL de carbs eraf, en nog wat reuzel, en dan misschien een kapotte waterpomp ontdekken of een gesprongen leiding oid.
    Ga denk ik maar wel een compressietest doen om iig. de gezondheid van het onderblok te testen.
    NEE HOOR, IK HEB NOOIT WAT MET DAT DING....
    Foto's en vervolg horen jullie.
    Dank iig. voor alle hulp en steun tot dusver....
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door GhostRider » zo mei 27, 2012 5:07 pm

    En dan te bedenken dat de Midget nadat het blok eruit is geweest vanwege kapotte drukgroep, misschien 60 km heeft gelopen (met nieuwe slangen etc.) :?
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door RemcovanKuilenburg » zo mei 27, 2012 6:13 pm

    Hey Jan,

    Vervelend verhaal en jammer dat je er niet bij was. Volgend jaar weer proberen en dan niet zeggen dat jouw auto altijd goed is ;-) succes en als ik moet helpen let me know!!!!
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door GhostRider » zo mei 27, 2012 6:31 pm

    :mrgreen:
    Is de goden wel verzoeken hè!?
    Hopelijk hebben jullie schik gehad, en verder geen probleempjes...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door ErikB » zo mei 27, 2012 8:26 pm

    't Was verdomd jammer Jan. Meer nog hoe ik hoor hoe naar het verder verlopen is. Open er gerust een topic over om ons op de hoogte te houden. Vanwege de MG1100 ben ik extra benieuwd hoe het verder afloopt met je A-series van je Midget.

    Een leuke dag gehad met net iets minder dan 500km op de dagteller. 't Was onze eerste GVR en zeker voor herhaling vatbaar. De navigatie adhv. foto's was leuk ook al was het soms tricky (volgende situatie ? euhm, asfalt en bomen en we moeten rechtsaf :lol: :lol: ). Wel leuk en leuke afwisseling op bolletje-pijl die tegenwoordig weer elk weekend in onze handen hebben.

    Leuke en sympathieke opkomst met knappe auto's. Veel te weinig foto's geschoten ...

    Dikke 'dankjewel' voor de warme ontvangst en goede zorgen van Remco en Rick.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door Andros » zo mei 27, 2012 8:29 pm

    Nja, heb het al eerder aangegeven maar het was vandaag een fantastische dag. Het weer zat 100% mee, hele mooie route uitgezet en buiten de problemen met de midget is iedereen weer heel aangekomen. Veel mensen weer eens gesproken, hele gezellige dag gehad. Jammer van de problemen bij de lunch maar dat was eenmaal onderweg rap goedgemaakt :) Volgend jaar weer jongens ^^
    De nachtspotter!
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door luigi1515 » zo mei 27, 2012 10:32 pm

    Echt een leuke tocht en dag achter de rug. Was het eerste evenement van mgf.be waar we aan mee deden en is heel goed bevallen. Goed georganiseerd, leuke rit en vooral veel sympathieke mensen en mooie mg's! De nickname's worden nu al weer voor een deel ingevuld met gezichten. Grappig dat je bij een bepaalde nickname een totaal andere persoon had verwacht.

    Ik zal binnenkort mijn foto's uploaden.

    Remco en Rick, goede organisatie en een leuke rit, bedankt!
  • firefighter
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 317
    GeregistreerdCOLON za feb 06, 2010 6:02 pm
    WoonplaatsCOLON Beek en Donk, NL.
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door firefighter » zo mei 27, 2012 10:34 pm

    Hierbij willen wij niet alleen de weergoden bedanken voor de zonnige dag maar zeker ook het duo R & R. Gewoon een Topdag.
    Gezien we voor de derde keer de rit mee gereden hebben zijn we weer tevreden thuis gekomen.
    Zo, en nu eerst ?........................juist, een lekker koud biertje.

    Op naar de 4e editie.

    Groetjes
    Wendy en Geert-Jan
    MGF 1999 Anthracite
    viewtopic.php?t=9560

    MG Car Club Holland
    http://www.mgcarclub.nl

    HardTop, 15 inch V-spokes velgen met winterbanden, L.L.kit, walnut steering wheel,
    K&N Luchtfilter, 52mm gasklep, Toyosports stainless steel exhaust

    118HP/143 HP EXHAUST MANIFOLD + Empty-kat
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door Ultimate » zo mei 27, 2012 10:50 pm

    luigi1515 schreefColonGrappig dat je bij een bepaalde nickname een totaal andere persoon had verwacht


    Vertel! :wink:
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • MG Frisian
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 8
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 11:34 pm
    WoonplaatsCOLON Wageningse Berg

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door MG Frisian » zo mei 27, 2012 11:00 pm

    Ik hoop dat de overgeblevenen nog lekker en vrij vlot :wink: hebben kunnen eten.
    Ook namens bijrijder Arjan hartelijk dank voor de organisatie van deze mooie rit. Tot snel Hanno
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door D.B.C. » ma mei 28, 2012 12:54 am

    @ Mike

    Hij dacht dat ik een oud mannetje van 1,5 meter was :lol:

    Ik kon helaas niet mee rijden, maar vond het wel gezellig toch effe wat bekende en nieuwe gezichten te hebben gezien, jullie hebben wel een super mooie dag gehad qua weer!
    Geen botsingen of sleutels in het koffer ruim dit jaar?
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door luigi1515 » ma mei 28, 2012 9:08 am

    Haha Davy, ik had inderdaad niet gedacht dat je zo groot was, maar je leeftijd had ik toch wel goed ingeschat :lol:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door RemcovanKuilenburg » ma mei 28, 2012 10:40 am

    Wat een ontzettend mooie dag hebben wij gehad. Dank jullie allemaal die geweest zijn voor deze dag een geslaagde dag te maken. TOP!

    Hier even een paar foto's. Jullie kunnen de rest zien op https://picasaweb.google.com/remcovankuilenburg/GooischeVrouwenRit2012#

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door Bruno » ma mei 28, 2012 11:16 am

    T'was lang geleden dat de MG nog eens werd uitgelaten en dat deed deugd.
    - De omgeving spreekt steeds tot de verbeelding; De ene moment vertoef je in een superresidentiele woonwijk, het ander moment in een bos, dan weer in een natuurgebied of langs de Vecht met zijn drukke pleziervaart om 5 minuten later door een pitoreske kleine dorpskern te rijden die bruist van de aktiviteit. Tof, schitterend !
    - Het weer, tja, "nough said', net geen zonneslag zullen we maar zeggen, net goed dus !
    - Het roadbook : Eerlijk is eerlijk, ik heb steeds gevolgd bij gebrek aan een Co, maar door de foto's en de 2 situaties per pagina, is dit eigenlijk ook perfect zonder co te doen. Leuk en afwisselend dus !
    - Het publiek : Super geamuseerd, nieuwe symathieke gezichten, gezellig en goed gelachen.
    - De organisatie : Schitterend jongens, bedankt om dit te organiseren, zes sterren !!!
    thumbsup thumbsup thumbsup


    Maar ahum, Remco, zou je de foto's niet beter op onze eigen gallery plaatsen (je kan ze in Erik zijn map plaatsen)
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: mgf.be Gooische Vrouwen Rit 2012

    door crazywolf » ma mei 28, 2012 12:40 pm

    Idd zeer geslaagde dag :)

    GVR is altijd al leuk geweest bij elke editie dat ik erbij was dus zeker volgende keer nog eens thumbsup
    Was wel pass thuis rond 23.30 beetje de terugrit onderschat, was best moe ... stuur werd zwaarder op het einde toe :roll:

    Maar weeral goed georganiseerd leuke wegen op het laatste stuk na voor een paar mensen met zeer lage mg's :wink:
    Mooie natuur op sommige delen en leuke stadjes tussendoor
    Wel gehoord dat sommige mensen lang hadden moeten wachten op hun eten tijdens de tussenstop... had ik blijkbaar de juiste tafel gekozen :lol:

    Denk wel dat ik een stikker ofzo moet halen met een grote rode pijl en naar mijn stoplichten moet wijzen want er was bijna weer iemand op mijn auto gereden .... :no:
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
BUTTON_POST_REPLY 163 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten