BUTTON_POST_REPLY 135 berichten
MGFIM11
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MGFIM11

    door Bruno » ma sep 05, 2011 12:30 am

    What could I say more :

    Een prachtige locatie, mooie bungalow, prachtig weer, gezellige gelijkgezinden...kortom een topevent. Daarenboven zelfs in de prijzen gevallen met een prachtig canvas, waar mijn F opgedrukt staat. Dat krijgt een mooie plaats, Promise !

    De wegen zijn, zoals we al langer weten, ronduit schitterend. Ik denk niet dat er veel gebieden zijn, waar je zo'n knappe ritten kan maken. T'was geen straf dat ik een heel week-end tussen de V8'en heb gereden samen met Claus, die we nog kennen van Tour de Lux, en ook met Sergiosios, die ik voor de eerste keer mocht ontmoeten met zijn vader. Prachtige F hebben ze.
    Aangezien, een roadbook lezen de meeste V8'ers niet is gegeven, en aangezien ik alleen in de F zat en de handen op het stuur wou, voor het sportievere stuurwerk op de bochtige bergwegen, werd er al eens overgeschakeld op GPS, i.p.v. de bedoelde trip. Echter, waar je ook rijdt, de wegen blijven gewoon mooi in de Eifel.

    Ik wil dan ook de mgfim11 crew hartelijk bedanken, voor dit schitterend opgezet event. 1000 X dank !!!

    Leuke is, volgende week ga ik terug :wink:

    Wat deze vuurdoop voor mijn F betreft : Eerlijk gezegd had ik dit nooit durven dromen; De BRM bak, heeft een kompleet andere wagen van mijn F gemaakt. Acceleraties en hernemingen zijn van een totaal andere orde van groote geworden, terwijl de F vroeger ook al best van zijn plaats wou. In zijn 5 gaat de wagen gewoon tot in zijn begrenzer. Heel raar is dit. Je moet dus lossen, omdat je geen versnelling meer over hebt. Top bedraagt nu 230 op GPS (getest op de Autobahn :wink: ). Niet sneller dan vroeger, maar je bent er zo veel eerder. De V8'en probeerden naar eigen zeggen met moeite aan te klampen tijdens de ritten. Er zaten zelfs 2 superchargers bij. Ook de rit naar de Eifel en terug hebben in een paar hernemingen bewezen, dat velen de F zwaar onderschatte, toen ik een paar keer "sportte" met wagens waar ik nooit van zou verwachten het te halen. De verhalen doe ik nog wel eens IRL, voor wie het intereseert. Anyway, duidelijk the way to go, zo'n BRM bak. Bedankt hierbij nogmaals Sander, Bruce, Remco, Stef, ....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    MGFIM11

    door RemcovanKuilenburg » ma sep 05, 2011 8:52 am

    Afbeelding

    Afbeelding

    Enige 2 foto's die ik met de aai phone heb gemaakt. Vanavond haal ik de canon leeg en plaats ik nog meer.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: MGFIM11

    door Sander » ma sep 05, 2011 9:17 am

    Toch in de begrenzer ja ? Dan draai je inderdaad 230 echte km's... Dat is erg veel.... dus meer dan 240 op de teller ?

    Als je het vervelend vind kan je overwegen een maatje hogere banden achter te monteren. Ik kan wel berekenen waar je b.v. met 225x45x16 op uit zou komen als je dat interessant zou vinden.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MGFIM11

    door Bruno » ma sep 05, 2011 9:48 am

    Klopt, wijzer zit tegen het topje aan te tikken altijd. Echter zo hard rij je niet dagelijks, dus vind ik het niet erg. Misschien dat ik er rekening mee hou bij de volgende bandenwissel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: MGFIM11

    door RemcovanKuilenburg » ma sep 05, 2011 10:57 am

    Ik zag je door de bochten komen en weet dat je volgende week ook daar weer zit, dus de bandenwissel gaat snel komen :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: MGFIM11

    door Sergiosios » ma sep 05, 2011 12:30 pm

    MGFIM2011

    Dit was mijn eerste MG event en ik moet zeggen het was top!
    Alhoewel ik niet zelf heb gereden heb ik me super vermaakt, het weer was top de groep was gezellig en we hebben veel gelachen :thumbsup:.
    Daarnaast zie je dan eindelijk een keer een gezicht achter een forum naam, en het gewoon leuk is die mensen een keer in RL te onmoeten.
    Het geluk zat onderweg niet al teveel mee, dag 1 eerste stop ''grosse acht'' deksel van de koelvloeistof kapot gegaan, het water dampte er zo uit.
    Gelukkig wist Bruno dat er een engels man aanwezig is die nog een aantal reserve dopjes bij zich had. (Bruno bedankt voor het regelen hiervan.)
    Daarna verliep de tour verder super, het zonnetje scheen de lucht was blauw.
    En de natuur kreeg wat rubber op de wegen en de piepende banden vlogen door de bochten.

    Uiteindelijk s'avonds het was bijna etens tijd reden ik en mijn vader terug naar het hotel en kwamen hier en daar nog wat haarspeld bochten tegen. Bij de laatste bocht begaf de remklauw schroef het dus en was ergens op het wegdek gevallen.
    Ik Tom (ttdesign) opgebeld om het nummer van Bruno te vragen aangezien we amper gereedschap in de auto hadden liggen, laat staan reserve schroeven.
    Onder tussen dat Tom het nummer voor mij uitzocht ging ik op zoek naar de verloren bout/schroef. (Bedankt hiervoor Tom!)
    Tot mijn verbazing stopte vlak daarvoor een aardige jonge blondine in een audi TT cabrio die vroeg of ze kon helpen, het leek wel een foute film :-s , op dat moment dus maar gezegt van: dank u wel het lukt ons wel.
    Toen maar opzoek gegaan naar de verloren bout/schroef en tot mijn verbazing deze daadwerkelijk terug gevonden op het wegdek. Toen terug geplaatst en naar het hotel gereden.
    Daar heb ik Bruno opgebeld om te vragen of hij kon komen helpen die bout/schroef vast te zetten omdat nog altijd het nodige gereedschap ontbrak.
    Bruno en Remco waren zeer snel aanwezig en op dat moment wel de reddende engel van die avond! :thumbsup:

    Daarna zijn we terug gereden naar het trefpunt, hebben daar gegeten en s'avonds naar de band Frontline geluisterd ondertussen nog wat MG talk gevoerd en filmpjes van Bruno's gecontroleerd gereden bochten terug bekeken.

    Dag 2 hebben we de Tour richting de Mösel voort gezet en waren eigenlijk een beetje van de daadwerkelijke route afgekomen. Daarna zijn we terug gereden naar het afgesproken trefpunt om MGFIM2011 feestelijk af te sluiten, en ben ik nog in Bruno's MG meegereden. Ik moet zeggen dat was echt gaaf, die versnellingsbak stopt gewoon niet met accelereren en we zaten heel snel op de 200km/h op een gewoon landweggetje. Het ging zo hard dat de V8's het lang niet bij hielden.

    Namens mij en mijn vader nogmaals bedankt aan iedereen voor het organiseren, meerijden en het gezellig maken van deze 2 MGFIM dagen, het was TOP!! :thumbsup:

    Hier volgen wat fotos:

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Stephen
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 295
    GeregistreerdCOLON wo aug 13, 2008 8:38 pm
    WoonplaatsCOLON Lochristi - O-VL - België

    Re: MGFIM11

    door Stephen » ma sep 05, 2011 11:02 pm

    Ook hier is't terug "Home Sweet Home"!

    Om eerlijk te zijn, ik wist niet goed wat te verwachten van MGFIM11. :oops:
    Op vlak van internationale MG-events was ik immers nog een groentje en MGFIM11 zou ons 1e event zijn in't buitenland.
    Ik had dan wel al enige ervaring met MG-meetings (enkele ritten van mgcca zoals o.a. Kempenrit, Beachmeeting van mgcc, etc...) maar iets in't buitenland, leek me toch net iets anders!

    Gelukkig draaide alles positief uit! :mrgreen:
    Kon ook niet anders gezien de top-organisatie van Hajo, Remco en andere verantwoordelijken :wink:
    Persoonlijk ben ik dan wel niet het type dat bewust een Center Parcs vakantie maakt, het idee om met enkele 10-tallen MG's en hun bijhorende eigenaren het park "onveilig" te maken, stond me meer dan serieus aan 8)
    Uiteindelijk hebben we er dan ook maximaal van genoten!

    Zoals reeds gezegd, organisatie was top! Mooie locaties, mooie ritten, perfecte asfaltwegen, de film-crew on the road,...
    Dvd is uiteraard besteld :)

    Verder ook leuke babbels gedaan! Markus, Bruno, en enkele andere koppels :)

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding
    02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
    30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
    28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
    10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180 (Daily)
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: MGFIM11

    door Andros » ma sep 05, 2011 11:06 pm

    Ik heb zo te zien wat gemist. Nja, mss als het weekend de volgende keer beter in m'n planning past en ik heb een navigator, dan wil ik best eens mee komen kachelen :)
    De nachtspotter!
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: MGFIM11

    door mgf_stefke » wo sep 07, 2011 8:13 pm

    Amai als ik deze prachtige foto's zie
    Heb ik veel spijt dat ik te druk had met mijn werk
    En geen rijdende Mg had dat weekend om toch langs te komen
    Eerst was de bedoeling om mij inteschrijven tot men Mgf paar weken geleden
    Een vastloper in het motorblok heeft gehad.
    0472770333
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: MGFIM11

    door Sergiosios » do sep 08, 2011 1:22 pm

    Hier een preview van de MGFIM2011! :thumbsup:

    http://www.youtube.com/watch?v=k8_5cnIicSQ

    Graag zie ik comments of Like's :thumbsup: .
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: MGFIM11

    door RemcovanKuilenburg » do sep 08, 2011 1:30 pm

    Een dikke :thumbsup: .

    Had je deze ook al gezien van andere deelnemers?

    http://youtu.be/vOfdDr40ysY

    http://youtu.be/owIB7ES-WvA
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: MGFIM11

    door Rob » do sep 08, 2011 1:56 pm

    Jullie zijn een stelletje wegpiraten en bumperklevers :lol: :lol:
    Tjonge wat doet dit pijn dat ik dit moest missen.
  • Sergiosios
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 267
    GeregistreerdCOLON vr mei 13, 2011 7:45 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    Re: MGFIM11

    door Sergiosios » do sep 08, 2011 2:09 pm

    Ja ik had ze inderdaad ook al gezien 8)
    MGF 1.8mpi 1997 BRG 1997™
    Far from factory standard
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: MGFIM11

    door Bruno » do sep 08, 2011 4:47 pm

    Leuke filmpjes.... :thumbsup:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Dieter
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 21
    GeregistreerdCOLON vr nov 11, 2005 1:30 am
    WoonplaatsCOLON Bad Hersfeld, Germany
    CONTACTCOLON

    Re: MGFIM11

    door Dieter » do sep 08, 2011 8:48 pm

    Echo:
    Leuke filmpjes.... :thumbsup:
    :mrgreen:
    Dieter
BUTTON_POST_REPLY 135 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 5 en 0 gasten