BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
MG-droom blijkt nachtmerrie
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    MG-droom blijkt nachtmerrie

    door Kevin » ma jan 04, 2010 10:30 pm

    Stukje van Autoweek.nl:

    Ruim twee jaar geleden zag het er zo mooi uit voor William Riley; nazaat van de Riley-familie die het gelijknamige automerk in 1890 oprichtte. Riley was in eerste instantie vastberaden sportauto’s gaan bouwen op de basis van oude TVR-modellen in de oude TVR-fabriek.
    Dat plan werd echter gewijzigd toen hij de boedel en de naam van MG Sports and Racing kon overnemen. De geflopte MG XPower SV die men daar bouwde moest de nieuwe basis gaan worden en een fabriekje werd opgericht in Worcester. Riley zou nieuwe MG’s gaan bouwen.
    De plannen die hij daarbij verkondigde klonken ook haast te mooi om waar te zijn: tegen 2010 moesten er 200 mensen aan het werk zijn om jaarlijks zo’n 1800 van deze sportwagens in elkaar te zetten. Dat droomscenario blijkt nu een nachtmerrie te zijn geworden, want Riley werd vlak voor het nieuwe jaar gearresteerd op verdenking van diefstal. De zaak kwam aan het licht nadat een Canadese investeerder aan de bel trok. Hij zag een door hem gekochte auto opnieuw te koop staan en schakelde de politie in.
    Sindsdien is er een beerput opengetrokken over de handel en wandel van William Riley, en heeft het voltallige personeel zich tegen hem gekeerd. Zij zouden al maanden niet meer zijn betaald. Volgens datzelfde personeel is er overigens nog nooit ook maar één auto gebouwd in Riley’s fabriek.
    Naast deze problemen is Riley verwikkeld in een slepende rechtszaak tegen de Chinese autofabrikant Nanjing, die hij heeft aangeklaagd wegens het gebruik van het beroemde achthoekige MG logo. Nanjing nam de failliete MG Rover fabriek voor 53 miljoen pond over in 2005 en heeft MG inmiddels zelf nieuw leven ingeblazen.

    (bron: http://www.autoweek.nl/autonieuws/13361/MG-droom-blijkt-nachtmerrie)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma jan 04, 2010 11:05 pm

    Oh, boy, dus toch geen SV's meer in de toekomst ! :cry:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jan 05, 2010 10:13 am

    tja ... als je dacht dat we de nodige miserie reeds hebben gehad.
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten