De nieuwe TF voor 2010 ?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

De nieuwe TF voor 2010 ?

door Bruno » wo mei 07, 2008 11:14 pm

T'was "te lees" op het register forum o.a.
    Er is een artikel verschenen in "auto express" met prentjes van de nieuwe TF ( en de TF coupé ?). blijkbaar is de info uit dat magazine even betrouwbaar als een hoestbui bij diaree, maar voor de rest is het best tof nog eens iets anders te lezen, dan het al dan niet in productie gaan van de Tf en wanneer.
    In ieder geval knap karretje vind ik het wel !!
    Afbeelding
    Afbeelding
    dit is het bewuste artikel :
    http://www.autoexpress.co.uk/news/autoe ... _last.html

Featuring a rear-wheel-drive platform dev­eloped in conjunction with British engineering expert Ricardo, plus MG Rover-based engines – including a 1.8-litre turbo and 2.5-litre V6 – the TF will deliver a great driving experience. And as SAIC-NAC are looking to form a UK Roewe dealer network in 2010, the stage is set for the TF’s comeback.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do mei 08, 2008 6:37 am

Ooo leuk, en gaan Alfa en Audi die modellen niet meer zelf maken?
    Wat kunnen die chinesen toch goed jatten..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do mei 08, 2008 8:19 am

geschoeid op het aloude X80 idee :?:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Kasper, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » do mei 08, 2008 9:54 am

Bruce schreefColonOoo leuk, en gaan Alfa en Audi die modellen niet meer zelf maken?
    Wat kunnen die chinesen toch goed jatten..

Nee, ze maken de onderdelen voor de voorkant en christler doet de achterkant
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » do mei 08, 2008 10:41 am

De achterkant is idd net een Chrysler Crossfire.
    Maar toch niet lelijk :).
    Afbeelding
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do mei 08, 2008 10:46 am

MGF een stap dichter bij oldtimer, cool!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do mei 08, 2008 10:50 am

Striker schreefColonDe achterkant is idd net een Chrysler Crossfire.
    Maar toch niet lelijk :).

mm, van de achterkant word ik toch niet helemaal lekker.. de voorkant gaat nog wel maar is over twee jaar denk ik ook al oud..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do mei 08, 2008 11:11 am

Wat kunnen jullie toch negatief zijn :roll: . in de achterkant zie ik in de verste verte geen crossfire is (die achterkant lijkt volgens Clarckson immers op een "shitting dog"). Een Brera zie ik er wel wat in vanachter, alhoewel, dan kan je in elke auto wel iets van een andere zien.
    Waar Bruce de Audi in ziet is mij ook een raadsel. De voorkant is dan weer duidelijk MG vind ik (koplampen van een zt en de grille van de X80) ik vind het zeer knap dit model :thumbsup: . De voorkant is echt MG en de achterkant is IMO vernieuwend en sporty, wegens de brede wielkasten, ondanks trekken van andere wagens, maar welke nieuwe wagen ontleent geen stijlen van andere ontwerpen tegenwoordig. Zeggen dat Chinezen kopieren gaat hier dus helemaal niet op vind ik; Als je die stelling immers hier voor waarheid neemt, jatten alle autoconstructeurs. Punt ! Ik denk wat ze ook ontwerpen, het nooit op gejuich zal onthaald worden, een beetje zielig van de MG-scene vind ik. :roll:
    Ik vind dit ontwerp dus gewoon geweldig !
    Spijtig genoeg is dit artikel dus niet echt betrouwbaar.
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

door Carl » do mei 08, 2008 11:25 am

Staat ook in dat de foto's gemaakt zijn op basis van informatie uit de MG-Rover scene in Longbridge.....
    Zal dus wel niet echt heel veel harde realiteit inzitten....

Wel positief is het om te weten dat er mensen zijn die verdraaid goed met photoshop uit de voeten kunnen!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » do mei 08, 2008 11:55 am

Bruno schreefColonin de achterkant zie ik in de verste verte geen crossfire

Echt niet? Er is toch niet zo heel veel verbeelding voor nodig lijkt mij :D :

Afbeelding

Afbeelding

De kont van de MG is absoluut mooier, minder plomp.
    Vooral de motorkap vind ik erg mooi, dieperliggend en de plooi in het midden. Als de motor achterin komt is die motorkap mogelijk, als de motor voorin komt te liggen zal die kap nooit in productie worden genomen, vanwege de normen die gelden ivm aanrijdingen met voetgangers.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do mei 08, 2008 12:05 pm

Achterkant doe mij eerder aan klassieke race wagens denken met een zogenaamde "Boot tail" In vergelijking met die firedingetje vind ik het ontwerp van de MG eerder rank en gewaagd.

Voor wat de positie van de motor: het zou natuurlijk zo maar weer kunnen dat de motor middenachter komt te liggen, kijk maar naar de ruimte op de spatborden voor en achter de deur.

Als ik er nogmaals naar kijk vind ik er helemaal niet zoveel aan mis, het enige waar ik bang voor ben is dat het allemaal weer bij wishfull thinking blijft.

(de x80 is jarenlang mijn favoriete screensaver geweest, dat was niet voor niets.)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » do mei 08, 2008 12:23 pm

achterkant deed me ook direct aan de corsfire denken, maar of dat erg is? vind het een mooi model! nu nog ff produceren :)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » do mei 08, 2008 1:17 pm

In dit ontwerp zou de motor eerder vooraan liggen (cfr. koelsleuven). De crossfire vind ik afgrijselijk lelijk, dit niet. Reden is dat deze nog een "achterklepje" heeft, de crossfire mist dit. Verder als de "lijn" en de kleur zie ik dus geen echte gelijkenis (of wil ik niet zien :wink: )
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » do mei 08, 2008 1:34 pm

Voorkant: Mwa. De motorkap heeft icm de grill qua bolling wel wat weg van een Z4.

Zijkant: erg mooi, een stukje hoger, geen Austin Metro spiegels meer en de Jaguar luchtinlaten welke 'm mooi staan. (zou dit kunnen duiden op een motor die voorin licht in plaats van het midden? Misschien een keer een V6 aangezien er voorin meer ruimte is?)

Achterkant: Helemaal zo verkeerd nog niet, vind het een mooi ontwerp. Heeft wel iets weg van een Crossfire maar vind dit ontwerp zeker 10 keer mooier.

Ik denk dat deze MG boven de MG TF zal komen te staan als hij uit komt en meer in het segment van de Z4 / Brera / Crossfire.
    Lotus Elise S2 111s
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do mei 08, 2008 1:57 pm

Super

1) dat er eens wat positiever nieuws verschijnd... we discussiëren immers graag en nieuwe stof is altijd welkom.
    2) ik ben een liefhebber van de Crossfire .... d'er zitten design-wise leuke details in en overall mag ie er ook wezen.
    3) dit MG/AutoWeek gefantaseer ziet er zeker niet slecht uit. In de voorkant herkende ik direct de ZT koplampen. Trouw aan de grill is ook een mooi idee. De achterwielen in spatborden waar voor de rest niets boven zit vind ik über ... maar dat is een verdoken drang naar 911 en z'n achterwerk.

Wat de motor betreft, die moet gewoon vooraan liggen
    a) anders heb je dit design niet nodig
    b) anders zijn de kiewen langs de zijkant fake.... en de ontgoocheling bij de Opel GT ben ik nog niet helemaal te boven
    c) de gesloten versie lijkt me een mooie GT (in de ware zin) en dan moet ie vooraan liggen zodat je achteraan je bagage stijlvol kan wegstoppen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)