




Spanje wordt het eerste Europese land dat de MG TF van Nanjing Motors gaat verkopen.
In Spanje staat in het begin van 2008 de MG TF in de showrooms. De auto wordt, na het faillissement van MG Rover, gebouwd onder leiding van het Chinese Nanjing. De roadster wordt gebouwd in China en in Groot-Brittannië. In de oude thuishaven van MG worden rechtsgestuurde exemplaren gebouwd. De auto’s voor Spanje komen dus uit China.
Volgens de Britse pers is de kwaliteit van de Chinese MG’s ‘zo goed als de beste series die ooit uit Longbridge zijn gekomen’. Als de verkoop van de TF van start is gegaan, is de MG3 het volgende model voor de Spanjaarden. Dat is Nanjings versie van de MG ZR, wat weer een doorontwikkeling was van de Rover 25. (Bent u daar nog?) De MG7 is een doorontwikkeling van de Rover 75 en de MGZT. Die staat als derde model op de planning maar het model is nog niet voor Europa gehomologeerd.
Voor de Chinese markt gebruiken de MG’s een 1,8-liter motor. Het is de vraag of die voldoet aan de Europese emissie-eisen. Als dat niet lukt, gaat Nanjing buurten bij PSA waar dan zowel benzine- als dieselmotoren worden betrokken. .


Sander schreefColonOpzich zijn dat geen verkeerde blokken hoor. LAD motorsport kan daar leuke dingen mee ! Volgens mij zijn ze wel aanzienlijk zwaarder.




sjolmers schreefColonIk denk dat het blok uit een Mini Cooper S (175PK) welke ook in de 206RC (180PK) niet zal misstaan in de nieuwe MGTF, dit is echter afhankelijk van het gewicht van het blok. Het moet niet 'veel' zwaarder zijn dan het huidige k-serie blok omdat anders de F/TF beleving geheel anders wordt!
Maar op zich is dit een leuke PSA-motor.
Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.