BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1
Smolenski opnieuw eigenaar TVR
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Smolenski opnieuw eigenaar TVR

    door Coen » za feb 24, 2007 9:14 pm

    De Russische eigenaar van het Engelse TVR vroeg vlak voor kerst surseance van betaling aan voor zijn bedrijf. Nu heeft hij het sportautomerk weer teruggekocht.

    Vlak voor kerstmis kreeg het gros van de driehonderd werknemers van TVR zijn ontslagbrief binnen. Het bedrijf had surseance van betaling aangevraagd en de fabriek in Blackpool heeft zijn deuren gesloten. De productie van de auto’s zou voortaan ergens anders plaatsvinden. Voor de overblijfselen van TVR werd een nieuwe eigenaar gezocht. Die is gevonden. De oude eigenaar Nikolai Smolenski was de hoogste bieder en heeft het bedrijf weer op zijn naam staan. Dat meldt de BBC.
    Dat stuit de Britten behoorlijk tegen de borst. De vakbond noemt het absurd dat het mogelijk dat Smolenski TVR weer terugkoopt. “De overheid zou dergelijke praktijken moeten verbieden.â€Â
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo feb 25, 2007 2:02 pm

    Triest dat de Britse regelgeving openingen voor deze praktijken heeft. Hierdoor kan deze gast dus af van vele (hoge) loonkosten en weer gewoon opnieuw beginnen.

    Het is dus de manier om slecht management op te lossen. Maar voor mij dus nooit meer een TVR! En ik hoop van harte dat dat de algemeen geldende visie wordt voor auto's die deze knaap op de markt wil brengen (dat is de enige manier om hem terug te pakken)

    Maar ach, wij als MG rijders wisten natuurlijk al veel langer dat de Britse overheid weinig of niets op heeft met hun automobiele historie. (1980, 2005)

    Het enige overgebleven echte Britse automerk knutselt nog steeds bomen in z'n auto's die al 75 jaar onveranderd zijn... Ik ga maar eens kijken naar een MorGan....
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_POST_REPLY 2 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten