CHINA NANJING MG ROVER
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

CHINA NANJING MG ROVER

door Brooklands » wo jun 21, 2006 7:24 pm

[Bron: EPA 2006-06-19 23:46:45]

Afbeelding

A man walks by the trucks transporting cars made by Nanjing Automobile Group Corp in Nanjing in east China's Jiangsu province Monday 19 June 2006. The Chinese company, which bought the collapsed MG Rover last year, has more than halved the number of cars it had pledged to make at Longbridge, UK. EPA/XIAO WENG
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » wo jun 21, 2006 9:45 pm

Juist.. :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di jun 27, 2006 7:40 pm

The state-owned company now plans to build only around 4000 MG TF sports cars each year at the West Midlands site, a spokeswoman said. Production could be increased if demand for the sports car was high, or cut back even further if sales failed to take off, she said. The company planned to employ 400 people at the site, but only "when we reach a certain level of production". She could not say what level of production would be needed for all those workers to be employed.

Die moeten toch wel te verkopen zijn jaarlijks?
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » di jun 27, 2006 7:54 pm

Dat moet volgens mij wel lukken, ik denk zelfs dat er nog veel meer vraag naar is.
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » do jun 29, 2006 10:41 pm

Vandaag van de oud Rover dealer Damen en Kroes een bericht mogen ontvangen. Zij starten 1 juli met Dayhatsoe (of zoiets dergelijks) ik heb begrepen dat dit merk zoveel mogelijk oud MG-Rover dealers probeert in te lijven en dan de mogelijkheid geven om later beide merken te gaan voeren.

In het kort wordt er gezegd dat in maar 2007 vanuit China de nieuwe MG7 (ZS ZR ZT worden MG3, MG5 en MG7)
    Vanuit engeland start dan tegelijkertijd de TF weer.

er zijn een 8-tal europeese dealers naar China geweest waaronder Patick Damen om een indruk van de nieuw te bouwen fabriek te krijgen.

Zij hebben de nieuwe 75 gezien (dat zal die van de foto's wel zijn) en tekeningen van 3 nieuw te introduceren modellen (geen verdere info hierover)

Overigens nog 4 posts en ik heb er 500...
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » do jun 29, 2006 10:44 pm

Klinkt veelbelovend, alleen de namen spreken mij niet echt aan..

• Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » vr jun 30, 2006 8:12 am

MG staat tegenwoordig voor: Modern Gentleman
    (laat alle vrouwen dit maar niet horen)
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » vr jun 30, 2006 9:33 am

Pff, hoe origineel, iedereen gaat tegenwoordig voor 3 5 7. Ik snap die chinezen niet, ze kunnen het aleens niet uitspreken. 'dlie vijf zeven'
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr jun 30, 2006 9:38 am

MGF_TV schreefColonPff, hoe origineel, iedereen gaat tegenwoordig voor 3 5 7. Ik snap die chinezen niet, ze kunnen het aleens niet uitspreken. 'dlie vijf zeven'

Daarom noemen ze het in China ook de MG San, Woe en Tsjie
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » vr jun 30, 2006 11:26 am

Zo Coen jij spreekt al een aardig woordje Chinees 8)

Ben jij ook wezen kijken :?:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jun 30, 2006 11:41 am

Kasper schreefColonZo Coen jij spreekt al een aardig woordje Chinees 8)

Ben jij ook wezen kijken :?:

Een vriend van mij zit al lange tijd in Beijing, hij spreekt zelf nu al heel aardig Chinees.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » vr jun 30, 2006 11:42 am

waarvoor zit ie daar vast?
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » vr jun 30, 2006 11:55 am

Coen schreefColonDaarom noemen ze het in China ook de MG San, Woe en Tsjie

Je bedoelt: San, Wu, Qi :wink:

MG San, MG Wu, MG Qi :P
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748

door Coen » vr jun 30, 2006 12:35 pm

MGF_TV schreefColonwaarvoor zit ie daar vast?

Nee hoor ;) Hij zat daar eerst voor zijn studie in het buitenland, nu heeft hij daar zijn stage bij aan vastgeknoopt. Aangezien hij daar nu zelfs een vriendin heeft zien we hem niet zo snel meer terug aangezien hij het daar nog erg leuk heeft.

Klopt Remime, op Google kun je het ook vinden. Zoals ik het had omschreven spreek je het uit, als je het wil schrijven is het zoals jij beschreef.

Chinees schrijven 1t/m10:

Yi
    Er
    San
    Si
    Wu
    Liu
    Qi
    Ba
    Jiu
    Shi

Chinees uitspreken 1t/m10:

ie
    aur
    san
    seu
    woe
    ljoe
    tsjie
    paa
    dzjoo
    sheu
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jun 30, 2006 12:35 pm

Kasper schreefColonOverigens nog 4 posts en ik heb er 500...

Wel als ze allemaal even informatief zijn, dan wens ik je er alvast nog eens 500 toe.

Leuk te lezen dat de berichten die je tegenwoordig her en der kan vinden door meerdere bronnen bevestigd worden.

Minder leuk is natuurlijk de Modern Gentlemen.... MG staat voor Morris Garages en dat moet naar mijn mening blijven. Ik zeg ook niet tegen mijn ouders: "nu ik ergens anders woon met je me maar Filip noemen".
    De Heritage van het merk MG was één van de grote troeven naar mijn mening. Straks zetten ze de letters MG nog in een driehoek ipv. in de octagon.

Ik heb gehoord dat ze voor de TF alle mogelijke moeite aan het doen zijn om de nodige toeleveranciers te vinden. Velen zijn overkop gegaan of hebben geen zin meer om mee te doen in een Rover avontuur. We mogen niet vergeten dat er nog velen geld te goed hebben van MG Rover.
    PWC heeft ondertussen al wel aardig aan het doorrekenen geweest en weet momenteel wel te zeggen hoeveel de schuldeisers mogen verwachten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)