Heerlijk toch, dat Chinese beleid rond intellectueel eigendom. De boedel van het failliete MG Rover is verdeeld door twee autobouwers uit dat land. Wij zaten al maandenlang in spanning (nou ja...) wie nu wát mocht gaan produceren. Blijkt dat zowel SAIC als Nanjing Automotive toestemming heeft gekregen van de Chinese overheid om de Rover 75/MG ZT te gaan maken, twee namen voor wat in werkelijkheid dezelfde wagen is. Voor de SAIC Rover 75 is dat wel iets lastiger: dat heeft alleen de rechten op de modellen in handen gekregen. De collega's van Nanjing kunnen met een complete productielijn onmiddellijk aan de slag voor de MG ZT. Het merk Rover is overigens nog steeds van BMW. Benieuwd wat we in 2007 aan Chinese 75-achtigen over ons heen krijgen.
Bron:
www.fembusiness.nl