BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
MG Rover : Official Statement, 15 April 2005
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    MG Rover : Official Statement, 15 April 2005

    door Luc » vr apr 15, 2005 7:26 pm

    15 April 2005

    Phoenix Venture Holdings Ltd

    Statement:

    During the course of this past week the administrator, PWC, the Trades
    Unions, the DTI and members of the management team have explored every
    avenue aimed at avoiding today’s redundancy announcements.

    Clearly, not enough progress has been made on this to provide comfort for
    the administrators, and for the DTI, to continue the payment process that
    began last week.

    In May 2000, when Rover was saved from BMW’s liquidation process, a lot of
    people said that the business could not last for more than 14 months. The
    management and employees of MG Rover have defied those conventional
    predictions and worked tirelessly to create a positive result. Almost five
    years later, and within weeks of what we believe to be its natural long-
    term outcome, it is devastating to be stopped at the final hurdle.

    In a meeting with the administrators this afternoon, the directors of PVH
    discussed whether any other possibilities, including use of PVH and
    personal assets, could provide a further mechanism to allow employees to
    continue to be paid. The conclusion of this discussion was that the best
    use of those assets would be to quickly realise their value for the benefit
    of the Trust established to benefit the families and dependants of the
    Longbridge workforce.


    This will enable the initial Trustees, Carl Chinn and Nigel Petrie, to
    start providing financial assistance to the employees of Longbridge, and
    their families. We can also announce that the Bishop for Birmingham, has
    approached us, and has agreed to become a Trustee of that fund.

    In addition to the many millions of pounds being made available for the
    Employee Trust, we are also committed to provide any other support that the
    administrators request in creating the best possible employment outcome for
    this business emerging from insolvency. Despite a concerted view to the
    contrary, we remain hopeful that car making at Longbridge is not at an end.

    For all of us this is a desperately sad day. Our hearts go out to all of
    our employees, their families, and the local community, at this terrible
    time.

    John Towers, Peter Beale, John Edwards, Nick Stephenson
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr apr 15, 2005 8:44 pm

    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za apr 16, 2005 11:30 pm

    En, waar komt het dus op neer?

    (Sorry het is laat in de avond en ik heb geen zin meer om de tekst door te ploegen :wink: )

    MGF
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za apr 16, 2005 11:47 pm

    Volgens de laatste berichten komt het er op neer dat de Britse overheid de ontslagen werknemers financieel zal steunen, hun een opleiding gaat geven en ervoor zorgen dat ze allemaal aan een job geraken. Verder komt het er op neer dat het gedaan is met Phoenix , en we zullen moeten afwachten wat er met het merk Rover/MG ooit nog zal gebeuren.
    Alles behalve rooskleurig dus, maar morgen (17/4/5) gaan we met z'n allen op het Shumanplein in Brussel onze steun betuigen, en de wereld laten zien, dat er nog zeer veel enthiousaste MG/ROVER rijders rondlopen op het vaste land.
    Er kunnen echter nog altijd auto's worden gekocht, en we zullen als bezitter er normaal gezien geen last van ondervinden, want de onderdelen afdeling is al een tijdje geleden overgenomen door Caterpilar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma apr 18, 2005 6:44 pm

    Tja, het is triest voor MG-Rover maar het zat er natuurlijk aan te komen, als je modellen veroudert zijn, waardoor je geen auto's meer verkoopt komt er geen geld meer binnen om nieuwe modellen te ontwikkelen en dan zit je toch in een soort neerwaardse spiraal, en dan is het een keer over natuurlijk.
    Al snap ik nog steeds niet dat de Rover 75/MG ZT ook helemaal niet zo goed verkocht werden/worden, dat zijn prachtige, moderne auto's!

    MGF
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma apr 18, 2005 7:04 pm

    Lullig, maar het is niet anders, en toch nog even

    als je modellen veroudert zijn, waardoor je geen auto's meer verkoopt


    Aha, een medestander :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma apr 18, 2005 8:16 pm

    Aha, een medestander :wink:


    Tja, wel een beetje, maar ik zeg niet dat ik de auto's zelf zo veroudert vond dat het echt een wonder was dat ze uberhaupt nog heel af en toe verkocht werden, ze hadden een soort ''klasse'' die mij wel aansprak.

    MGF
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma apr 18, 2005 8:59 pm

    Das zeker waar, mij ook, maar het gemiddeld publiek denkt daar anders over, die willen modegrillen/hypes.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » di apr 19, 2005 4:00 pm

    Das zeker waar, mij ook, maar het gemiddeld publiek denkt daar anders over, die willen modegrillen/hypes.


    Tja, en daar lag nu het probleem, want MG-Rover was niet inovatief, niet echt modern, maar toch een soort klasse zoals ik al eerder zei die een bepaald aantal mensen aansprak, alleen jammergenoeg niet genoeg. :(

    MGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di apr 19, 2005 8:22 pm

    Ik heb me lang kunnen inhouden (ik hoor er al enkele zuchten), maar nu wil ik toch even m'n idee geven:
    - de MGF: is de laatste jaren enorm verouderd en de MY2000 facelift kon niet echt het vuur aanwakkeren zoals het had moeten zijn. De F verkocht super-goed, maar vooral in roadster-land bij uitstek en nog eens sterk geholpen door een vleug chauvinisme: de UK.
    - de MGTF: of je hem nu leuk vindt of niet, hij is een stuk moderner wat de looks betreft. Wat de techniek betreft worden er echter geen al te hoge toppen gescoord. Hij is niet slecht, maar mist misschien wat troeven (op technisch vlak). Misschien wel één van z'n minpunten is het interieur.... er valt allemaal wel iets leuks van te maken maar het kost moeite en wat verbeelding. De TF beschikt over geen enkel modern gadget/hebbeding (uitgez. misschien de optionele MP3-speler) wat de eventueel trotse nieuwe eigenaar laat glimlachen. We staan met z'n allen steeds meer in de file, de moderne automobilist wil goed zitten en allerlei knopjes hebben waar hij zich mee bezig kan houden.
    - de MGZR: kan ik weinig over vertellen aangezien ik deze niet echt goed ken. Ik heb er nooit mee gereden/meegereden maar het was (in zijn klasse) wel een verkoopsucces in de UK. Ik denk dat het voor Europa een model was dat net iets te 'sportief', 'modern' en vnl. te 'boyracer' werd voor gesteld. Zelf geef ik gerust toe dat er aardig mooie modelletjes tussen zitten.
    - de MGZS: vorig jaar hebben we een weekendje met een ZR Diesel rond gereden. Toffe bak... gooi er de achterzetels uit, maak hem nog een stuk ruwer en je hebt een pracht van een auto die bergen klassiek rijplezier zal verschaffen. Maar niet iedereen denkt zo over een nieuwe 4-zitter. Deze auto (ongetwijfeld met z'n KV6, die men me vandaag nog te koop mag aanbieden.... in de juiste kleur) heeft alles om een drivers car te zijn, maar mist zoveel om in deze moderne tijd een ruimer publiek aan te spreken.
    - de MG ZT en ZT-T: beiden hebben we al meerdere dagen mogen proefrijden en het zijn echt wel klasse auto's die met de nodige opties een nieuwe eigenaar terecht fier laten zijn. De Rover 75 is dan ook geen geheel onbekende op onze wegen, maar voor deze (concurrentiële) prijs loopt het doelpubliek misschien net iets te snel naar de vaste waarden in dit segment (die een stuk duurder zijn, maar misschien ook wel een betere doorverkoopwaarde hebben). Oh ja... tijdens onze testrit met de ZT-T deed de airco het op een bepaald moment niet....

    Verder heb ik zo m'n idee over (en ook wel ervaringen met) de marketing en de dealerships, maar daar val ik jullie later wel eens mee lastig (liefst nog filosoferend tussen pot en pint).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo apr 20, 2005 12:23 am

    val ik jullie later wel eens mee lastig (liefst nog filosoferend tussen pot en pint).

    Zondag?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten