BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
MG Rover vraagt faillissement aan
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    MG Rover vraagt faillissement aan

    door Luc » vr apr 08, 2005 1:18 pm

    LONDEN - De Britse autoconstructeur MG Rover laat zich failliet verklaren. Dat meldt de Britse minister van Handel en Industrie Patricia Hewitt. Volgens minister Hewitt heeft de Britse regering 'al het mogelijke' gedaan om de firma te redden, maar zijn de onderhandelingsgesprekken met het Chinese overheidsbedrijf Shanghai Automotive Industrial Corporation (SAIC) op niets uitgelopen.

    De Britse regering had Rover een overbruggingskrediet van zo'n 100 miljoen pond (140 miljoen euro) in het vooruitzicht gesteld als de samenwerking met het Chinese bedrijf van de grond zou zijn gekomen. Bronnen bij SAIC, geciteerd door het Britse persagentschap Press Association, hebben verklaard dat de publieke fondsen voor Rover op zich lieten wachten en dat er daardoor 'geen akkoord heeft kunnen zijn'.

    Noodhulp
    De Britse regering is bereid 56 miljoen euro noodhulp vrij te maken voor de leveranciers van autoconstructeur MG Rover. De regeringssteun werd vanochtend op de BBC-radio aangekondigd door de Britse minister van Industrie Patricia Hewitt.

    Indien MG Rover over de kop gaat, zouden een 6.000-tal jobs verdwijnen. Daarnaast zouden ook nog eens 18.000 jobs bij toeleveranciers bedreigd zijn.

    (afp/dpa)08/04/2005
    Bron: Website www.nieuwsblad.be
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma apr 11, 2005 10:18 am

    OK hier dan mijn mening. De hele Rover serie is wel een beetje achterhaald dus ik vind het niet raar dat de verkopen een beetje tegenvallen. Technisch zal het allemaal best in orde zijn maar de styling en in het bijzonder het interieur is toch wel erg jaren 80-90, je hebt dan niet het gevoel dat je in een nieuwe aut zit. Dat is wel het belangrijkste wil je eventuele niewe rover rijders over de streep trekken. Een paar jaar geleden zei ik al dat het design op de schop moest, het valt me nog mee dat ze het zo lang hebben volgehouden. Met de MG maken ze een hoop goed maar dat is dan ook niet hun 'core business' dus financieel zal ze dat niet helpen. :?
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 11, 2005 6:01 pm

    Heb gehoord via CNN dat de Britse regering dan toch een lening zou toekennen, maar de details ken ik niet.

    Wat, het commentaar van Demor betreft ben ik het verre van eens; Bekijk de Rover 75, die was, toen hij uitkwam, in mijn ogen één van de modernste en meest vernieuwende wagens qua design, vergeleken met zijn concurrenten. Dus zo voorbijgestreeft zou ik Rover zeker niet durven noemen. T'is met andere merken IMO zeker zo erg gesteld, t.t.z. De laatste jaren durven merken als BMW,VOLVO,VW... etc. pas echt vernieuwen (mooi of niet, laat ik in het midden). Dus het feit dat het niet goed gaat met Rover heeft niks te maken met design of technologie in hun producten, maar eerder met vooroordelen van de consument over de Britse autoindustrie in het algemeen. Een vooroordeel waar tot 20 jaar geleden ook de Japanse wagens met te kampen hadden. Dit vooroordeel bleek ook onterecht, want het zijn de betrouwbaarste wagens van allemaal. Eerlijk gezegd denk ik dat , qua betrouwbaarheid, Italiaanse wagens slechter scoren dan bv. een Brit, om maar iets te zeggen, of is dit ook een vooroordeel ?
    Nog een reden van een faillisement (dat er dus toch niet zou komen) is volgens mij BMW, die eerst in de Rover/MG tuin zaaide, en dan met de mooiste bloemen ging lopen, om dan de tuin te laten voor wat hij is. Een instinct van de Duitse bloedzuigende en parasiterende autoindustrie.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma apr 11, 2005 10:07 pm

    Tja, Dan moet ik er ook maar iets aan toevoegen. Let op: Rover 214Si (95) Rover 618 SI (97) Rover 214 mk2 (98) Rover 45 (00) Rover 45 mk2 (04) Rover 75 Mk2 (05) + MGC (68) MGFvvc(96)

    Een beetje ervaring is mij dus niet vreemd. Ik zal niet zeggen dat er nooit problemen met een van deze auto's is geweest (Er staat immers een '96 F tussen) maar slechte auto's, nee absoluut niet. Wat MG-Rover wel is, is iets anders dan de bulk waarin Jan en Alleman zich 's-morgens naar het werk begeeft.
    Wat is het op de weg: S40 + Focus + 323 + hetzelfde onderstel S40 + 407+ Laguna + Mondeo + zelfde motor, En zo kunnen we allemaal nog wel even doorgaan. in een X type vind je de knopjes uit een Mondeo. Exclusief, nee niet bepaald, maar wel lekker goedkoop.

    De ENIGE zelfstandige autofabrikant die er nog in de wereld over is (exoten daar gelaten). Een clubje (6000 man is niets in de autowereld) dat eigenzinnige auto's maakt.
    Vakidioten die een totaal andere auto bouwen (en dat in herhaling) maar die er van de buitenkant bijna 100% identiek uit ziet (Rover 75 V8, MGZT V8, MGC. Voor de echte liefhebbers een prachtige understatement, door de schrijvende pers en de buitenwereld niet te begrijpen.

    Ja de styling van de ZR, ZS, 25 en 45 is niet meer van vandaag. Daar zijn wel redenen voor, (TWR failliet) maar verzachtende omstandigheden geven niet de oplossing.
    Toen ik de kans kreeg mijn 45 in te ruilen tegen iets anders was de keus danook eenvoudig: de 75 is een moderne, degelijke, prettig rijdende, luxe, snelle (136PK Diesel) auto. waarin het prettig is om dagelijks 250-400 km te vertoeven.

    Sinds 10 jaar is de Britse pers altijd negatief geweest over Rover en ook MG. Daarvoor (1930 - 1980) is MG altijd als stiefkindje behandeld door het eigen moederconcern
    Nee Support hebben ze nooit gekregen.

    Als MG-Rover door mag gaan is mijn volgende auto weer een uit deze stal. Laten we het hopen. Anders moet ook ik met een Alledaagse Leasebak op pad. Dat laatste vrees ik echt.

    in 1980 stond Londen op z'n kop. Vele MG rijders verstopte de City als protest bij de regering tegen het sluiten van de MG fabriek. Ik denk niet dat we dit nu voor elkaar krijgen, we moeten immers naar Brussel, en daar heeft men weinig op met eigen identiteit. (Niet jullie, Vlaamse Vrienden, maar de EU)
    Passen zal het de Chinezen best wel, een failiete boedel is een stuk goedkoper, je hebt immers geen werknemers meer te betalen.
    Ik ben trouwens benieuwd wat er gaat gebeuren, volgens mij mag de Phoenix group de naam Rover gebruiken maar is de naam nog steeds eigendom van BMW, de naam MG is dan wel weer van Phoenix.

    Als er maar geen Triumph uit de as verrijst! (ook van BMW)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di apr 12, 2005 12:27 am

    Jongens ik had het enkel over het interieur. :o Daar krijg je niet het gevoel van, "jo, ik zit in een nieuwe auto."
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » di apr 12, 2005 3:51 pm

    news from MG-Rover

    Phoenix Venture Holdings Ltd

    At a meeting on Monday 11 April 2005, Carl Chinn and Nigel Petrie agreed to act as trustees for the Phoenix Consortium shareholding in Phoenix Venture Holdings Ltd.

    The trust will be known as the “Phoenix Trustâ€Â
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten