BUTTON_POST_REPLY 166 berichten
MG6 (GT & Magnette foto's op p.10)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za jan 23, 2010 10:36 pm

    Wat een miezerig schuifdak zeg!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » zo jan 24, 2010 1:09 am

    ErikB schreefColonOf de MG6 nu een mooie of een echte MG is, of niets van de twee ... het is een knap model.

    Heel, heel, heel jammer dat het geen 1:43 is, jammer dat het geen 1:18 is... eigenaardige keuze om die 1:16 aan te houden.


    Ik heb toch echt liever dit grotere formaat Erik :P maar de Mg3 Sw is er in 1:43, heb je die al?

    Dat ze bij de Mg6 1:16 aanhielden snap ik ergens wel, de 1:1 basis is de roewe 550 en die op schaal is dat ook. Scheelt ontwikkelingskosten en bewijst dus duidelijk dat beide merken samen werken en de modellen zijn voor de merken natuurlijk echte mergendise en in 1:16 is het ook mooi.
    Voor de echte vraag gaan we dus terug naar de basis, waarom er bij de 550 ooit is gekozen voor 1:16....

    En ja het schuifdak is echt niet groot ja :P
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo jan 24, 2010 11:37 am

    MGF schreefColonWat een miezerig schuifdak zeg!


    die is ook 1:16 :lol:

    En zoals ik al eerder zei, het gaat mijn vervanger van de lease auto worden als hij uitkomt.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    door Rob » zo jan 24, 2010 1:01 pm

    De schetsen deden me in eerste instantie denken aan de .......jaja SD1
    Maar het echte werk vind ik toch een beetje tegenvallen
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » zo jan 24, 2010 3:52 pm

    Komt door de Roewe basis denk ik. Persoonlijk zou ik de spiegels nog aanpassen en wat boller maken, zoals de Zt en de Zs hadden en ook zou ik de telller e.d. in het interieur een beetje opkrikken. Die zijn inderdaad niet zo geweldig en ogen veel goedkoper dan het teller werk in een Zs deed.
    De wielen zijn wel mooi, maar voor de EU waar de wegen een stuk beter zijn, kan er best wel een inchje bij op de wielen :wink:
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    door masterpiece » zo jan 24, 2010 6:12 pm

    Als er voorop Toyota had gestaan had ik het ook gelooft! Foeilelijk.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » zo jan 24, 2010 10:16 pm

    Mr. Dj M. schreefColonDe wielen zijn wel mooi, maar voor de EU waar de wegen een stuk beter zijn, kan er best wel een inchje bij op de wielen :wink:

    Jij bent duidelijk nog niet veel naar België geweest. De meeste wegen in België zijn slechter dan het gemiddelde ontwikkelingsland.
    Dat vernam ik van iemand die met een jeep dwars door Afrika is gereden, enkel de wegen in België waren een beetje jeepwaardig, de andere waren superglad.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo jan 24, 2010 11:32 pm

    Carl schreefColon
    Mr. Dj M. schreefColonDe wielen zijn wel mooi, maar voor de EU waar de wegen een stuk beter zijn, kan er best wel een inchje bij op de wielen :wink:

    Jij bent duidelijk nog niet veel naar België geweest. De meeste wegen in België zijn slechter dan het gemiddelde ontwikkelingsland.
    Dat vernam ik van iemand die met een jeep dwars door Afrika is gereden, enkel de wegen in België waren een beetje jeepwaardig, de andere waren superglad.


    Hij heeft zelfs nog geen meter in Nederland zelf gereden dus laat staan in Belgie :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    door ttdesign6 » ma jan 25, 2010 1:02 am

    knap model, maar ik vind niks aan de auto. ik bedoel waar is the spirit??? een china-man moet niet met een schitterend ex-engels merk prutsen :!:

    goedkope vorm in combi met goedkope materialen.....geef mij dan die potlood :lol:
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 25, 2010 1:10 am

    Op m'n fiets wel :P

    Nee maar ik praatte in het algemeen he, want in China staan de auto's veel vaker hoger op de wielen, hebben ze soms een smallere wielbasis en hebben ze een kleinere wielmaat. Dat zou zijn vanwege de kwaliteit van de wegen :wink:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma jan 25, 2010 1:31 am

    Jajajaja

    Dus op dit moment zou het beste zijn om met 10" rond te rijden met alle gaten in de weg door de vorst. mmmmm Gaat niet passen over de AP's maar bedankt voor de tip.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 25, 2010 1:36 am

    Dat is weer overdreven Remco, maar zo zit het wel. Check maar eens het chinese wagenpark. Een Toyota Crown bijvoorbeeld, die staat standaard hoger op de poten dan de Lexus versie die voor ons en de USA is. Ook is het lichtmetaal kleiner. Over de spoorbreedte weet ik het bij deze auto niet.
    Overigens is het wel zo, dat dit soort dingen steeds minder voorkomen.
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma jan 25, 2010 1:46 am

    Dus als ik met een mountain bike ga fietsen dan zitten er ook kleine bandjes onder? :shock:.

    En van mijn buurman zijn neefje en daar een vriendje van zijn vaders opa en daar een broer van zijn zoons buurman kleinkind hoorde ik dat het ook de smaak van de kopers kan zijn dat er andere velgen onder zitten en de prijs van grotere banden vrij hoog zijn in dat soort landen. Hij is 12 en heeft geen rijbewijs. :wink: Hij vertelde mij wel dat het sterk is dat zij de spoorbreedte aanpassen voor een ander land. Maar dat had hij van horen zeggen. Maar toen hij ging nameten op zijn auto zag hij dat het bij beide het zelfde was. Maar hij is niet zeker want het is schaal 1:18.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma jan 25, 2010 1:52 am

    Ik zit op chinese diecast forums en dit is de informatie die ik van velen heb ontvangen over dit onderwerp. Je doet maar wat je wil met deze informatie, maar ik mag aannemen dat mensen die in China wonen hier wel wat over kunnen melden.
    Vindt het verder een beetje kinderachtig hoe je reageerd. Al heb ik nog geen echte auto en geen rijbewijs, dat wil nog niet zeggen dat ik niks van deze wereld weet. Als jij het beter weet, dan kom je maar met feiten, niet met kinderachtige opmerkingen....
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » ma jan 25, 2010 2:05 am

    En ik vind het een beetje nutteloze informatie over spoorbreedte die in het ene land smaller zou zijn dan in een ander land. Je maakt een vergelijk met een Toyota Crown wat hier in Europa ook wel Lexus heet. Als je gaat vergelijken dan is het in grote lijnen de zelfde auto. Maar ik zie geen hoogte vershil. Er bestaat wel een Crown 4x4 wat wel natuurlijk iets hoger op zijn poten staan betekend En bij een 4x4 kan het kloppen dat er andere spoorbreedte bestaat. Maar dat is appels met peren vergelijken aangezien het geen 2WD is.
    Maar in het vergelijk van 2 dezelfde auto's lijkt mij zeer sterk dat ze vershillende productie lijnen gaan maken om een spoorbreedte aan te passen. Laat staan een ontwerp daarvoor maken. Het is niet voor niets dat vele auto's op basis van een ander platvorm worden gebouwd. En wat ik al zei is een band in China een stukje duurder dan in Europa. Vandaar dat er sneller een keuze word gemaakt voor een kleinere maat die goedkoper is. Heeft niets te maken met kuilen en hobbels in de weg. Sterker nog ik weet niet of je al eens in China bent geweest. Maar in de grote steden zijn de wegen vaak beter dan die in Nederland en zeker in Belgie.

    Dus het heeft niet met kinderachtig te maken. Gewoon commentaar geven op onzin wat er hier gezet word :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
BUTTON_POST_REPLY 166 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten