Der erste "neue" MG in Österreich
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » za maart 07, 2009 12:58 am

Kasper schreefColonondanks dat ik van de Wouw goed ken en de auto dicht bij staat moet ik bekennen dat ik deze niet ken :oops:

Volgens mij stond deze op de beurs in Rosmalen. Het is een mooi ding om ergens in de eigen garage te hebben staan.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » za maart 07, 2009 1:04 am

Brooklands schreefColon
    Kasper schreefColonondanks dat ik van de Wouw goed ken en de auto dicht bij staat moet ik bekennen dat ik deze niet ken :oops:

Volgens mij stond deze op de beurs in Rosmalen. Het is een mooi ding om ergens in de eigen garage te hebben staan.

Tja wellicht heb ik in spiegelbeeld gekeken. er stonden 3 RV8's alledrie in dezelfde kleur groen alledrie uit Japan, alledrie RHD. Of vergis ik mij?

Prijdindicatie euro 3x 22.500+
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » za maart 07, 2009 1:14 am

Maar om nog even op de start terug te komen. Het bericht op de website www.mg-rover.at is van 3 november 2008. Dat ik het nu pas zie is teleurstellend. Ikzelf, maar Adrian nog meer zijn wel heel benieuwd of er ééntje nieuw is verkocht in Oostenrijk. Ik heb geïnformeerd en zo'n LE500 op Nederlands kenteken zetten zou geen probleem moeten zijn. Het blijft jammer dat ze niet enkele LHD uitvoeringen hebben gemaakt. Ik schat zo in dat er in Nederland zeker wel 10 ex-dealers er één in de showroom willen hebben. Als ik dealer was nam ik deze gok ook wel.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » za maart 07, 2009 1:17 am

Kasper schreefColonOf vergis ik mij?

Nee ik :oops:
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

door Herbie » za maart 07, 2009 9:41 am

Brooklands schreefColonOp de site van AVAG Holding kan ik geen enkele relatie vinden richting MG-Rover.

Ik interpreteerde dat waarschijnlijk verkeerd ...
    (Jürgen Voss, ex MG-Rover Duitsland boss is AVAG's import agent)
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

door Mr. Dj M. » za maart 07, 2009 10:59 pm

Ze hebben ze toch nog niet allemaal gemaakt? Kan altijd nog dat ze de laatste dan LHD maken, zou niet verkeerd zijn!
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma maart 09, 2009 9:50 am

Een ombouw naar LHD wordt wel meer gedaan en onafgezien het feit dat je je auto voor enkele maanden kwijt bent, mag je hiervoor 10.000 euro op tafel gooien.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » ma maart 09, 2009 12:25 pm

Als je het laat doen misschien, maar al bij de bouw lijkt me dat geen extra kostenpunt :wink:
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma maart 09, 2009 1:18 pm

Mr. Dj M. schreefColonAls je het laat doen misschien, maar al bij de bouw lijkt me dat geen extra kostenpunt :wink:

Het zal MG UK zeker het nodige kosten wanneer zij LHD modellen willen gaan leveren, denk alleen al aan het aanpassen van de productielijn en het verkrijgen van alle benodigde papieren om op het vaste land van Europa te kunnen leveren. Tel daarbij op wat het kost om weer een dealernetwerk op te zetten en het is opeens een stukje minder eenvoudig dan het op het eerste gezicht lijkt.
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707

door Mr. Dj M. » ma maart 09, 2009 1:45 pm

Die typegoedkeurig is er dus al voor zover ik begrepen heb een stukje terug in dit topic. Het aanpassen van de productielijn lijkt me ook geen punt aangezien alle zaken nog aanwezig zulle zijn. Tenslotte werden daar vroeger ook LHD Tf's gemaakt.
    Tuurlijk het kost heus wel wat het aanpassen van de lijn, maar kan je dan je auto's afzetten, dan moet je dat doen natuurlijk. Er zullen inderdaad genoeg ex Mg/Rover dealers zijn die wel willen. De kosten voor Nanjing zullen dan ook meevallen :wink: