Mg back on track?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Mg back on track?

    door Kasper » za okt 10, 2015 9:13 pm

    Bart-K schreefColon....Ondanks dat ze er in onze ogen wellicht niet uitzien als MG's kan ik uit ervaring vertellen dat de 3 en de 6 wel degelijk rijden als echte MG's 8)

    Kijk, dat is dan wel een opmerking die hout snijdt. Uit eerste hand weet ik dat een MG3 best goed rijdt, ik heb dit alleen ook zelf nog niet mogen ervaren.

    Voor wat betreft de uitstraling, natuurlijk oogt die steeds meer Aziatisch, dat is immers het afzetgebied, alle fabrikanten passen de auto aan aan de klanten, MG dus ook. Helaas zijn de meeste klanten vooral geen Europese roadsterliefhebbers, mocht dat wel zo zijn, dan maakte MG echt wel andere auto's die er voor ons echt goed uitzagen.

    Ondertussen rijden wij in dat wat "wij" willen rijden: van die kleine K.. gebakjes: onveilig, zonder karakter, zuinig, dus flink gesubsidieerd, allemaal hetzelfde maar wel goedkoop (voor de Hollanders, weinig bijtelling)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Mg back on track?

    door Mr. Dj M. » zo okt 11, 2015 12:26 am

    Bart-K schreefColonOndanks dat ze er in onze ogen wellicht niet uitzien als MG's kan ik uit ervaring vertellen dat de 3 en de 6 wel degelijk rijden als echte MG's 8)


    De 3 en 6 zijn wat mij betreft ook de enige uitzonderingen, deze vind ik wel bij het merk passen. Eigenlijk alleen de neus van de 6 is mij net te mainstream en mis ik de ronde vormen in de cabine.
    De drie vind ik echt geslaagd qua styling, zeker met alle sticker en kleuren opties thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Mg back on track?

    door ErikB » wo okt 14, 2015 10:24 am

    Mr. Dj M. schreefColonDe drie vind ik echt geslaagd qua styling, zeker met alle sticker en kleuren opties thumbsup

    De sticker, kleur en andere opties zijn een must. Jaren geleden heb ik het al gezegd, we gaan weg van de tjoening en styling en gaan fabrieksaf onze auto al personaliseren. Ik ben echter niet overtuigd dat dit 'stickers' moeten zijn.
    We kennen allemaal het drama met de LE85 stryping en tijdens MGF20 heb ik de stickers van de MG3 kunnen zien in de showroom.... het oogde als goedkope opsmuk, die na enkele jaren echt als sticker te zien zal zijn.
    Adding some insanity into the range zou voor mij al wat doen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Mg back on track?

    door Kasper » wo okt 14, 2015 12:28 pm

    ErikB schreefColon
    Mr. Dj M. schreefColonDe drie vind ik echt geslaagd qua styling, zeker met alle sticker en kleuren opties thumbsup

    De sticker, kleur en andere opties zijn een must. Jaren geleden heb ik het al gezegd, we gaan weg van de tjoening en styling en gaan fabrieksaf onze auto al personaliseren. Ik ben echter niet overtuigd dat dit 'stickers' moeten zijn.
    We kennen allemaal het drama met de LE85 stryping en tijdens MGF20 heb ik de stickers van de MG3 kunnen zien in de showroom.... het oogde als goedkope opsmuk, die na enkele jaren echt als sticker te zien zal zijn.
    Adding some insanity into the range zou voor mij al wat doen.


    tja, met een beetje kwade wil, trek je die sticker er in de showroom alweer vanaf. (ik heb me ingehouden in diezelfde showroom) Nu heb ik echt niets met dat tjoening en steijling wereldje dus echt: laat maar.

    Een beetje insanity is echt welkom, maak nu echt eens iets te geks. Een toffe splitter vooronder of taartschep achterop, verzin iets leuks! Ik weet ook wel dat een sticker 5 euro kost en je vervolgens die er voor 150 euro op plakt en een leuke mod daarin tegen serieus geld kost, maar je wilt toch iets met je imago!

    Maar ja, regelgeving en geld zal het steeds moeilijker maken om af fabriek een leuke eigen auto te maken, (behalve dan door hem met 3M plakplaatjes vol te hangen)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Mg back on track?

    door Mr. Dj M. » wo okt 14, 2015 1:07 pm

    Het is dus kennelijk moeilijk goede styling stickers te maken.
    Het kan echter wel, geen slechte verhalen gehoord over de stickers van de Ds3. Zelf heb ik natuurlijk een deel van de carbon striping set van die wagen op de TF en ook die blijft gewoon goed.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Mg back on track?

    door Kasper » wo okt 14, 2015 5:45 pm

    Mr. Dj M. schreefColonHet is dus kennelijk moeilijk goede styling stickers te maken.
    Het kan echter wel, geen slechte verhalen gehoord over de stickers van de Ds3. Zelf heb ik natuurlijk een deel van de carbon striping set van die wagen op de TF en ook die blijft gewoon goed.

    Heel simpel, het zijn transparante stickervellen met een opdruk. In no time zal er stof achter de rand van de sticker komen, zeker bij een witte auto ga je dus de aftekening van de sticker zien. Nee ik vind het nix.

    Los van het idee dat ik het als plakplaatjes zie, een no-go. Go faster stipes zijn al erg genoeg :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Mg back on track?

    door Mr. Dj M. » wo okt 14, 2015 5:58 pm

    Dat van vuil aan de rand van een sticker, ja dat kan ik mij voorstellen dat dit gebeurd. Een goede stickerset is overigens geen gedrukt doorzichtig vinyl, maar bestaat uit delen in egale kleur. Deze zit op een groot vel die als mal dient en je alle losse delen in één keer goed plakt.
    Dat was bij mij niet meer het geval natuurlijk, maar de stickers zijn wel geheel zwart. Met de donker groene lak op de TF, in ieder geval geen vuilen randjes te zien dus :P

    En Kasper, ik ben het met je eens dat het vaker niks is dan een goede toevoeging. Striping over de gehele auto doorlopend onderaan van voor tot achter, bleh dat vind ik in 99% de gevallen echt lelijk. Ook leuk dat ze van die zebra strepen hebben voor de Ds3, maar dat vind ik nog veel verschrikkelijker. Het dakthema met de Eifeltoren erop vind ik dan wel weer leuk bijvoorbeeld. Dat past bij de auto en slaat ergens op in tegenstelling tot dierenprintjes....
    Afbeelding
  • ArthurMG
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 134
    GeregistreerdCOLON za jul 25, 2015 7:54 pm
    WoonplaatsCOLON Numansdorp

    Re: Mg back on track?

    door ArthurMG » wo okt 14, 2015 8:13 pm

    Ik was laatst op Zandvoort en heb daar bij de 7 club hele toffe prints gezien op de mini's.
    Bijzondere afbeeldingen/thema's welke hout sneden op die wagens en heel netjes aangebracht.
    Het leken wel schilderijen.
    Omdat ze een geheel dak of motorkapje bedekten heb je ook geen last van die "vuilrandjes".
    er kan dus heel veel qua personalizen zie je dan.
    Of hij herrie maakt of muis stil is, Engelse auto's worden altijd bekeken.
    Zal wel door de klasse komen.
    Rover 75 2.5 sterling my'00 full option

    MG ZT-T CDTI my '03 X-power grey verkocht

    MGF 1,8 VVC my"96. BRG. No. 021 from 100 first delivered in Holland, registered in MGF reg.
    Milltek sport exhaust, K&N filter, fresh air induct, 52 mm alu throttlebody, 150,9 pk geijkt . verkocht

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten