Wie gaat nu verder met MG Rover: NANJING of toch SIAC
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Wie gaat nu verder met MG Rover: NANJING of toch SIAC

    door Brooklands » vr okt 07, 2005 10:35 pm

    Op de website van een Nederlandse dealer staat onderstaand bericht:

    MG-ROVER GAAT DOOR ?

    SAIC heeft grote plannen met MG en ROVER. De general manager Mr. Gao van SAIC heeft aangegeven om binnen één jaar de produktie volledig te hebben opgestart, tevens wil men daarna ieder half jaar een nieuw model op de markt brengen. SAIC de grootste autoproducent van China met een productie van 1 miljoen auto's het afgelopen jaar, heeft sinds kort een R&D afdeling in Engeland waar 90 mensen bezig zijn aan de ontwikkeling van nieuwe modellen. SAIC dat de eigenaar is van de intelectuele middelen van MG en ROVER, is met BMW in onderhandeling over de merknaam ROVER, tevens onderhandeld men met NANJING een andere chinese autofabriekant die de failliete boedel heeft gekocht, om de machine's van hen over te nemen.

    De regel in dit bericht dat 90 mensen bezig zijn aan de ontwikkeling van nieuwe modellen wekt een beetje argwaan over dit verhaal.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 19, 2005 8:23 am

    Zaterdag met zo'n 20 MG(T)F's langs de fabriek in Longbridge gereden. (Q gate en M gate). Onvoorstelbaar dat daar zoveel mensen gewerkt hebben. Opvallend vond ik dat de uitstraling van de fabriek zo is dat je verwacht dat de volgende ploeg binnen kan lopen en verdergaat met werken. De enige mensen die zichtbaar aanwezig waren, was de bewaking.

    Jammer natuurlijk dat we niet op een normale werkdag gezien hebben of er daadwerkelijk enige mensen aan het werk waren.
    Volgens het team van ontwerpers staan er nog steeds een aantal studiemodellen PR1 PR2 etc. in de fabriek. Deze mensen hadden voor het vragenuurtje tijdens MGF10 foto's genomen.

    Helaas gingen die heren niet in op de vragen over de toekomst. Men liet weinig of niets doorschemeren wat handgrepen voor de toekomst gaf of wat de geruchtenmachine kan voeden.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo okt 19, 2005 12:06 pm

    Ik heb een luchtfoto gezien en dan is het een behoorlijk complex. Er langs rijden is inderdaad wel leuk. Eigelijk moest je gewoon even binnen mogen kijken (zonder begeleiding dan). Even over "het team van ontwerpers"; zijn die dan nog in dienst ??
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo okt 19, 2005 12:27 pm

    Die vraag heb ik niet gehoord, maar zelf ook niet gesteld :o
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » zo okt 23, 2005 2:19 am

    Van het op MGF10 aanwezige designteam is Rob Oldaker nu met de chinezen bezig. Hij kon en mocht niets zeggen over eventuele plannen.
    Hij zei alleen: "You can talk with these guys, but you never know what's going on inside their heads, let alone when they're talking to each other in chinese".

    Wij zijn afgelopen week op een doordeweekse dag bij Longbridge langsgereden. Ons trof vooral de enorm trieste sfeer die er hangt: een absoluut stil en leeg terrein waarop nog spinksplinternieuwe auto's geparkeerd staan naast een lege showroom en je hoort geen enkel geluid. Tijdje gesproken met de 2 overgebleven portiers, zij bevestigden dat Rob Oldaker er nog elke dag kwam. Op hun registratie-lijst zag ik slechts 2 namen staan, verder lieten die mannen elke dag alleen chinezen door de poort binnen waar voorheen duizenden engelsen langs binnen kwamen. Voor hun zeer vreemd en moeilijk: ze weten zelf ook niet wanneer het hun laatste dag is...
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo okt 23, 2005 2:54 am

    @ John : Zeg John, je was dus ook in Gaydon ?
    Hebben wij elkaar dan mislopen tussen de honderden F'jes ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » zo okt 23, 2005 3:05 am

    Yep, zal moeten ;-)
    Wij hebben jullie auto's wel zien staan, maar jullie stonden er niet bij.
    Zag overigens daarnet dat we door Erik op de foto zijn gezet tijdens een sessie van Andy. Zo te zien stond Erik zelfs pal achter ons, hij zal héééél stil geweest zijn ;-)
    Wel nog de leden van de club uit Gent gesproken overigens, maar die gingen weer vroeg terug.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

    door mrcarribean » vr dec 02, 2005 1:43 pm

    hello

    ik heb vandaag bericht gehad dat het verder gaat onder de naam MG met NANJING. :D :D :D

    meer info volgt nog.

    grtjs
    mgmetroman
    :lol: :lol: :lol:
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr dec 02, 2005 2:05 pm

    MG Metro-man schreefColonhello

    ik heb vandaag bericht gehad dat het verder gaat onder de naam MG met NANJING. :D :D :D

    meer info volgt nog.

    grtjs
    mgmetroman
    :lol: :lol: :lol:

    How zekers..... meer info more than requested !!

    Ik heb in ieder geval het gevoel dat de lokale markt nu overspoeld wordt met MG's. Volgens mij is er de afgelopen weken het één en ander gereleased (maar dat is gebasseerd op een persoonlijke veronderstelling).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za dec 03, 2005 1:13 am

    MG Metro-man schreefColonik heb vandaag bericht gehad dat het verder gaat onder de naam MG met NANJING


    Helaas heb ik vandaag geen berichten ontvangen. Lees wel dagelijks in Engelse kranten maar volgens mij is er helemaal niks nieuws te melden. Als redacteur van een grote landelijke krant zou ik ook gewoon wat schrijven wat de gemoederen over MG bezig zou houden. 50% kans dat ik het goed heb of dat ik er helemaal naast zit.

    Ik denk dat de "echte" liefhebbers zitten te wachten op een MG roadster die in Engeland van de productieband gaat lopen. Ik denk dat niemand zit te wachten op een auto zonder dak van de tekentafels van Chinezen, in China gebouwd, maar wel met het bekende MG logo.
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » za dec 03, 2005 3:42 am

    Ad, onze 'mgmetroman' is MG-dealer, dus ik denk dat hij die info niet uit een krant heeft maar uit zeer betrouwbare bron...
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za dec 03, 2005 10:15 am

    John schreefColonAd, onze 'mgmetroman' is MG-dealer, dus ik denk dat hij die info niet uit een krant heeft maar uit zeer betrouwbare bron...


    Dat was mij niet bekend. Dan hoop ik dat onze 'mgmetroman' op korte termijn ons iets meer kan vertellen, want onder het kopje MG Rover News waren we meer de kranten aan het citeren. Kranten zijn zeker geen betrouwbare bron.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za dec 03, 2005 12:11 pm

    Brooklands schreefColonKranten zijn zeker geen betrouwbare bron.


    Zegt de redacteur van de krant... :lol:

    Welke krant is het eigenlijk?
    Lotus Elise S2 111s
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » za dec 03, 2005 1:42 pm

    Coen schreefColonWelke krant is het eigenlijk?


    Bijvoorbeeld dit verhaal van 13 mei 2005 uit de onzin krant van dom Nederland.

    Redder voor MGTF staat klaar

    AMSTERDAM - Chapman Automotive Limited is in een ver gevorderd stadium om een deel van het failliete MG Rover over te nemen. Het bedrijf is geïnteresseerd in de MGTF met de bijbehorende productiestraat. Het plan is om de bouw van de roadster voort te zetten, maar niet in Longbridge. De investeerders hebben een andere fabriek in de West Midlands op het oog.
    Chapman Automotive hoopt nog dit jaar te kunnen starten met de productie en zal met een hernieuwd dealernetwerk de Europese en -op middellange termijn- ook Amerikaanse markt betreden. Achter het bedrijf, opgericht door oud-Lotus-ontwerpchef Colin Spooner, schuilt een consortium van investeerders bestaande uit een niet nader genoemde autoconstructeur, een Amerikaans investeringsfonds en een steenrijke ondernemer.

    Bron: Telegraaf (13-05-2005)
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za dec 03, 2005 2:51 pm

    Brooklands schreefColonAls redacteur van een grote landelijke krant zou ik ook gewoon wat schrijven wat de gemoederen over MG bezig zou houden. 50% kans dat ik het goed heb of dat ik er helemaal naast zit.


    Ad, ik begreep je volgens mij een beetje verkeerd. Ik dacht dat je zelf redacteur was van de krant.
    Lotus Elise S2 111s

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten