BUTTON_TOPIC_LOCKED 13 berichten Pagina 1 van 1
MG TF135 LE80 | Zwart/rood
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    MG TF135 LE80 | Zwart/rood

    door whelmond » di okt 20, 2009 11:53 am

    Dag allemaal, vanwege het krijgen van een lease auto zal ik mijn MG TF135 LE80 helaas weg moeten doen.. Na 3 jaar MG te hebben gereden ga ik terug naar een 'normale' auto.. ik hoop dat ik in de toekomst nog eens een TF kopen kan..

    Ik probeer hem eerst hier te verkopen aangezien ik weet dat jullie liefhebbers zijn.

    MG TF135 LE80
    Limited Edition 80th anniversary editie #1099/1600

    Kleur: Pearl Black / Rood softtop
    Velgen: Gun Grey TF velgen
    Banden: Toyo Proxes TX-1R (zitten er 10dkm op)
    Interieur: Rood alcantara leer (zitvlak) en aluminium accenten
    Vermogen: 100kW/135PK

    KM stand: 51.000
    APK tot april 2010
    Bouwjaar: 2004

    Eigenschappen: Alarm, centrale deurvergrendeling, electrische verwarmde buitenspiegels, ABS, Speakers in T-bar, enz...

    De auto is in een zeer goede staat en alles is origineel gehouden. Er zit een Kenwood Radio/CD speler in. Niet lang nadat ik de auto kocht heeft Autoservicepunt Nijmegen (ex. MG/Rover dealer) er 16 nieuwe hydrolische klepstoters in gezet. Verder heb ik er nooit problemen mee gehad.

    Foto's volgen in het weekend, je kan natuurlijk ook even komen kijken!

    vraagprijs 13.000 euro
    MG TF LE80 zwart
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 20, 2009 6:58 pm

    Waarom hou je hem niet gewoon bij als "fun-wagen". Een leasewagen blijft immers toch maar een vervoermiddel, meestal zelfs saai. De MG is een wagen waar je enkel maar plezier aan beleeft, elke KM die je er mee rijdt.
    Een leasewagen kan dus onmogelijk een vervanger zijn voor je TF :wink:
    Velen dromen ervan een laesewagen te hebben, juist om de F meer de sparen en echt alleen maar te gebruiken voor fun-km's.

    Zolang het financieel geen must is zou ik dus nooit een "fun-wagen" wegdoen...

    Anyway, indien je hem echt wil wegdoen, wens ik je toch succes met de verkoop en dat hij dan verkocht mag worden aan een andere MG-liefhebber. Wijs de potentiele koper er zeker op dat er ook iets bestaat als mgf.be :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » di okt 20, 2009 7:25 pm

    Bruno schreefColonVelen dromen ervan een laesewagen te hebben, juist om de F meer de sparen en echt alleen maar te gebruiken voor fun-km's.

    Die droom word bij mij over een paar maanden werkelijkheid. :lol:

    Ik heb je TF al een paar keer gezien en die zag er erg mooi uit. Succes met de verkoop.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • whelmond
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 102
    GeregistreerdCOLON di okt 02, 2007 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Wijchen

    door whelmond » di okt 20, 2009 9:01 pm

    Bedankt voor jullie reacties..

    Echter.. een lease auto kost natuurlijk ook wat.. en om nou te zeggen dat het hebben en rijden in een MG voordelig is.. :?

    Maar we zullen zien.. Ik hoop dat ik een nieuwe eigenaar kan vinden die er net zoveel plezier van kan hebben als ik ervan heb.
    MG TF LE80 zwart
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 20, 2009 10:29 pm

    Je koopt ook geen Mg om voordelig te rijden uiteraard, dan moet je een klein dieseltje kopen. Je koopt een MG immers voor de fun.
    Daarenboven is een MG nog vrij zuinig. Als ik met mijn C70 ga tanken bv. ben ik meer dan 90 euro kwijt en kan ik met moeite 600 km rijden. Maar de fun die ik aan deze km's beleef in de F of C70 zijn onbetaalbaar.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di okt 20, 2009 10:58 pm

    In Nederland is het nu eenmaal erg kostbaar om een auto van de zaak te hebben. Het klinkt veelal interessant maar er wordt een aanzienlijk deel van de nieuwprijs van de auto bijgeteld waarover je belasting moet betalen. Je weet dat auto's in ons kikkerlandje al niet zo erg goedkoop zijn.

    Vroeger kon je met beperkt gebruik van een "auto van de zaak" een beperkte bijtelling verkrijgen. Nu is de regeling zo dat je veel moeite moet doen door een goede boekhouding bij te houden om aan te tonen dat je de lease auto niet privé gebruikt.
    Alleen dan kun je onder de bijtelling uitkomen. Iets wat ik overigens overweeg omdat ik de bijtelling echt wel te gortig vind worden.

    En is een MG een heel mooie privé auto!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di okt 20, 2009 11:05 pm

    mmh, en dan willen jullie dat Vlaanderen fusioneert met Nederland ? Alleen daarom al : Never ! :wink:

    Anyway, we zijn dit topic wel serieus aan het vervuilen, en daar ben vooral ik erg schuldig aan. Mijn excuses, Whelmond :oops:
    Terug on topic !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: MG TF135 LE80 | Zwart/rood

    door Brooklands » do okt 22, 2009 11:53 pm

    whelmond schreefColonvraagprijs 13.000 euro


    En dat is een heel nette prijs, want voor 1000 euro meer zie ik in Boxtel dezelfde uitvoering en kleur maar dan met 101.745 km op de teller.

    Update: ik zie nu ook de advertentie op Marktplaats. "Aantal eigenaren tot en met nu: 4". Dit is wel een nadeel van Marktplaats. whelmond heeft in principe deze TF gekocht van de eerste eigenaar. Omdat de wagen bij twee bedrijven (te koop) heeft gestaan staat nu ineens de teller op "4". Autobedrijven in de teller (van eigenaren) meenemen is voor de huidige verkoper dan toch min of meer een nadeel. :shock:

    Voor mij wel een reden om Marktplaats een mail te sturen, want als het gaat om een import wagen dan start men de teller pas bij de eerste eigenaar in Nederland. Dat geeft toch een erg onjuist beeld.
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    door Mr. Dj M. » ma okt 26, 2009 12:51 am

    Daar zou inderdaad wat aan gedaan moeten worden Brooklands!

    Is het gene optie de leaswagen volledig zakelijk te maken, dan heb je geen extra kosten....
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » do okt 29, 2009 10:21 am

    Mr. Dj M. schreefColonDaar zou inderdaad wat aan gedaan moeten worden Brooklands!

    Is het gene optie de leaswagen volledig zakelijk te maken, dan heb je geen extra kosten....


    Zie bovenstaande antwoord van Kasper over de nadelen daarvan ;) En bovendien ben je dan duurder uit voor jezelf ;)
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    door LEBLAR » do okt 29, 2009 12:54 pm

    Nem58 schreefColon
    Mr. Dj M. schreefColonDaar zou inderdaad wat aan gedaan moeten worden Brooklands!

    Is het gene optie de leaswagen volledig zakelijk te maken, dan heb je geen extra kosten....


    Zie bovenstaande antwoord van Kasper over de nadelen daarvan ;) En bovendien ben je dan duurder uit voor jezelf ;)


    Dat is een gewaagde uitspraak. Het is op het moment de rekensom wel waard. (die heeft Kasper waarschijnlijk ook al gemaakt) Die is heel persoonlijk! Voor mij kwam de leaseauto op een netto last van 3500 euro per jaar. Met een prive gemiddelde van 10000 km is dat 35 ct per km. Daar kan ik de F voor rijden. Ook mijn accountant adviseerde me de leaseauto niet prive te gaan rijden.
    Een rittenregistratie is niet moeilijk maar vergt wel discipline. En ja de kluit proberen te belazeren kan je duur komen te staan.

    Zeker als je al een auto hebt is het verstandig even te gaan rekenen. Het is mij nog nooit gelukt een auto met winst te verkopen. Dat zijn ook kosten.
    En tot slot. Steeds meer lease rijders gaan over tot de aanschaf van een prive auto. Dat heeft een reden.

    Weer meer vervuiling :oops: Als je besluit door te zetten; Veel succes met de verkoop van je auto Whelmond.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    door Steffie » do nov 05, 2009 11:36 pm

    Ik heb het maar omgedraaid. Rij de MG van de zaak! En omdat ik altijd voor de zaak bezig ben 0,0 kilometertjes prive.
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Avatar gebruiker
    JohanQ
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 61
    GeregistreerdCOLON di sep 22, 2009 9:55 pm
    WoonplaatsCOLON Eindhoven

    door JohanQ » ma nov 09, 2009 1:47 am

    Ik zeg maar zo, je krijgt en lease auto. maar mijn vraag is waarom moet de MG hierdoor onder lijden. Ach ja de wereld zit vol verassingen.....
BUTTON_TOPIC_LOCKED 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten