BUTTON_TOPIC_LOCKED 11 berichten Pagina 1 van 1
Unieke auto voor de liefhebber! MGB
  • jaapieooo
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 525
    GeregistreerdCOLON zo feb 08, 2009 9:44 pm
    WoonplaatsCOLON Enschede
    CONTACTCOLON

    Unieke auto voor de liefhebber! MGB

    door jaapieooo » ma aug 24, 2009 10:03 pm

    Voor het mooie weer: Vespa LX Touring
    Voor dagelijks gebruik: Volvo V50 en Panda
    Voor in de stad: Vespa LX
    Voor de hobby: Piaggio Ape en een Carter Interceptor Buggy
    Voor de Carbagerun: Volvo 850 2.5 20V GLT estate (Lego auto) Verkocht :-(
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » zo aug 30, 2009 11:36 pm

    Hij is ontheven uit de motorrijtuigenbelasting, verzekeren onder een oldtimer verzekering, ik kan hem binnen stallen, (is wel nodig voor de wintermaanden :wink: ) verkoopprijs lijkt me redelijk en net als Rick een tweede auto erbij halen :?

    Ik zou het zo willen doen...
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma aug 31, 2009 10:30 am

    Arjan schreefColon...verkoopprijs lijkt me redelijk en net als Rick een tweede auto erbij halen :?

    Ik heb er nu nog maar 1, mijn andere auto is verkocht. :wink:
    Maar er komt er over een paar maanden weer 1 bij. :P

    Arjan schreefColonIk zou het zo willen doen...

    Gewoon doen!
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma aug 31, 2009 10:31 am

    MG leuze is/was niet voor niets:

    Life's too short no to
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma aug 31, 2009 11:10 am

    Een oude MG erbij is zeker heel leuk, let wel:
    *Je moet je er wel van bewust zijn dat een oude auto anders rijdt, stuurt en remt dan een hedendaagse.
    * Ja een oude auto is goedkoper in belasting en verzekering, daar staat tegenover dat oud spul wat meer aandacht nodig heeft, onderdelingvoorziening is bij MG meestal OK (maar niet alles).
    Zie het dus als een hobby en ga er niet vanuit dat je voor een appel en een ei er een leuke auto bij hebt.

    Met name plaatwerk reparaties lopen bij een oude auto nogal snel in de papieren, je kunt niet zomaar een deukje of gat wegwerken en een stukje opnieuw spuiten. Het is rijden totdat er rondom gaten in zitten en dan grondig gaan restaureren. Mensen die rommellen met oude auto's zijn er genoeg, zorg ervoor dat je daar geen slachtoffer van wordt. Onverminderd geld bij een klassieker: heb kennis of neem een kenner mee.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma aug 31, 2009 4:30 pm

    Rick schreefColon
    Arjan schreefColon...verkoopprijs lijkt me redelijk en net als Rick een tweede auto erbij halen :?

    Ik heb er nu nog maar 1, mijn andere auto is verkocht. :wink:
    Maar er komt er over een paar maanden weer 1 bij. :P

    Arjan schreefColonIk zou het zo willen doen...

    Gewoon doen!


    sorry voor het vervuilen. Maar je gaat toch geen F uit de Uk halen?
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    door Rick » ma aug 31, 2009 5:00 pm

    Nee, dan komt er een lease auto bij. Helaas geen MG aangezien die niet meer te leasen zijn, anders had ik waarschijnlijk een ZR genomen.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    door Arjan » ma aug 31, 2009 10:27 pm

    Dank voor je advies Kasper. Ik ging er al vanuit dat de rij eigenschappen van een oude auto heel anders zijn dan bij een moderne auto. ( ik heb 5 jaar lang rondgeknort in een Mini Cooper, a real one :wink: ) en natuurlijk dat de kwaliteit van de onderdelen veel minder is dan die van nu.

    Maar heb ik het goed dat bijvoorbeeld storingen bij een oudere auto beter te vinden en te repareren zijn dan bij een moderne auto? Ik ben namelijk bijzonder tevreden over mijn huidige garagist met jaren ervaring.

    Maak je over een kenner die verstand heeft van klassiekers maar geen zorgen. Ik heb contact met een paar medische specialisten :wink: en een auto voor de hobby heb ik nu ook, alleen gezien mijn toekomst plannen brengt me aan de twijfel.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma aug 31, 2009 11:08 pm

    Arjan schreefColonDank voor je advies Kasper. Ik ging er al vanuit dat de rij eigenschappen van een oude auto heel anders zijn dan bij een moderne auto. ( ik heb 5 jaar lang rondgeknort in een Mini Cooper, a real one :wink: ) en natuurlijk dat de kwaliteit van de onderdelen veel minder is dan die van nu....


    Kijk dan weet je wel waar je het over hebt!

    Arjan schreefColonMaar heb ik het goed dat bijvoorbeeld storingen bij een oudere auto beter te vinden en te repareren zijn dan bij een moderne auto? Ik ben namelijk bijzonder tevreden over mijn huidige garagist met jaren ervaring...

    Je gaat een beetje (veel) back to basic, dus ja een fout is veel eenvoudiger te traceren. Een garagist die niet op z'n computer kijkt maar wel een carburateur kan afstellen is welkom, eigenlijk noodzakelijk.

    Arjan schreefColonMaak je over een kenner die verstand heeft van klassiekers maar geen zorgen. Ik heb contact met een paar medische specialisten :wink: en een auto voor de hobby heb ik nu ook, alleen gezien mijn toekomst plannen brengt me aan de twijfel.

    Ik heb in 2000 gekozen voor een F ipv een GT. Deze kwam in 2003 erbij. Die tussenliggende jaren heb ik gebruikt om een passende auto te vinden, daar ben ik nu heel blij mee. (de wijze waarop en de uiteindelijke keuze)
    Overigens, dat verbaast de meesten, wellicht diegenen met een F niet: ik ervaar sleutelen aan m'n F als een grotere uitdaging dan aan m'n C. Wellicht is de aanwezigheid van een goede support in de vorm van bijvoorbeeld dit forum daarvoor van belang. Zo samenwerken gebeurt dit in de wereld van de klassiekers nog niet zo.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma aug 31, 2009 11:37 pm

    Om dat de eigenaars van klassiekers over het algemeen net nog een generatie ouder zijn, en minder geneigd zijn om het internet af te schuimen, en fora te bevolken. Stelselmatig zal dit dan ook veranderen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di sep 01, 2009 6:43 am

    Bruno schreefColonOm dat de eigenaars van klassiekers over het algemeen net nog een generatie ouder zijn, en minder geneigd zijn om het internet af te schuimen, en fora te bevolken. Stelselmatig zal dit dan ook veranderen.

    Wellicht.
    Bedenk echter wel dat het aantal klassiekers, en met name de wat meer bijzondere, zal gaan dalen in ons taalgebied. De Oost-Europeanen hebben juist voor de crisis interesse gekregen. dat zal zeker uitgroeien.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
BUTTON_TOPIC_LOCKED 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2 en 0 gasten