



Erwin-VVC schreefColonIk denk dat die bij de import naar nederland terug is gezet.
anders heeft hij 2.272 Km per jaar gelopen. Bijna het dubbele wat ik er mee rijd, maar bij ons is hij 3e auto puur voor de weekendjes als de zon schijnt en ik tijd heb.
waarschijnlijk heeft hij rond de 100.000 gelopen. starten en rijden doet hij als nieuw, dus verder een prima wagentje.

Erwin-VVC schreefColonErwin-VVC schreefColonIk denk dat die bij de import naar nederland terug is gezet.
anders heeft hij 2.272 Km per jaar gelopen. Bijna het dubbele wat ik er mee rijd, maar bij ons is hij 3e auto puur voor de weekendjes als de zon schijnt en ik tijd heb.
waarschijnlijk heeft hij rond de 100.000 gelopen. starten en rijden doet hij als nieuw, dus verder een prima wagentje.
Oja iedere tourrit behalve de race van de kempenritliep hij netje 1 op 17
kempenrace deed hij 1 op 13 lopen.
Lang leven vvc en weinig KM

Nem58 schreefColonDie 1:13 vind ik niet gek.. je hebt het over race maar het is een rit ,)

Erwin-VVC schreefColonBjr 1997. 26.000km
Wagen heeft een kit van een TF, Zit nieuw in de lak en heeft geen roest.
Motor loopt goed en snel.
Incl. hardtop.
Net een nieuwe APK ( december 2008)
Richtprijs € 7.800
voor foto's even zoeken op - Wlevels]F naar TF conversie pagina 5 staat de auto.

Kasper schreefColonNem58 schreefColonDie 1:13 vind ik niet gek.. je hebt het over race maar het is een rit ,)
Ritje, toeristisch, rustig, relaxed, bijkletsend en vooral gezellig. Maar snel?
1:13 is voor mij echt niet haalbaar tijdens de Kempenrit, ik denk dat 1:11 beter past 1:13 kan goed op de snelweg met constant tempo.
1:17 met een MG is voor mij in ieder geval een utopie.

Erwin-VVC schreefColonKasper schreefColonNem58 schreefColonDie 1:13 vind ik niet gek.. je hebt het over race maar het is een rit ,)
Ritje, toeristisch, rustig, relaxed, bijkletsend en vooral gezellig. Maar snel?
1:13 is voor mij echt niet haalbaar tijdens de Kempenrit, ik denk dat 1:11 beter past 1:13 kan goed op de snelweg met constant tempo.
1:17 met een MG is voor mij in ieder geval een utopie.
VVC is een stukje zuiniger dan de gewone 1.8 tel erbij op dat wij de auto niet zo afraggen zoals ik links en rechts zag bij bij de kempenrit (vandaar dat ik het race noem)
Tijdens de kempenrace zou hij best 1 op 11 gelopen hebben. Maar met het ritje er naar toe en terug kwam ik op gemiddeld 1 op 13.
Maar voor de gene die de octagon gaan rijden. Goed kijken hoe wij en de oudere mg rijders netjes rijden en genieten van alles rondom ons heen.
Tijdens deze mooiste mg rit, kun je goed leren hoe zuinig een TF/F kan zijn
Maarja ik begrijp ook dat sleutele een grote hobby is voor sommige, dus denk wel even na voordat je aan rustig rijden begint


Bruno schreefColonEr is daarenboven een groot verschil tussen afraggen en sportief rijden. Eerlijk gezegd zie ik weinig of totaal geen plezier aan een toer tegen een slakkengang rijden, maar uiteraard, ieder zijn ding. Feit is dat dit zeker niet de bedoeling geweest is van een MGF, waar de motor achteraan ligt met een ophanging die smeekt om het betere bochtenwerk en zeker niet van een VVC die je aanbiedt. Als het om het zuinige te doen was geweest hadden ze er heus wel een diesel in gelegd. Ik rij wel sportief, maar mijn MG is zeker niet minder betrouwbaar nu, integendeel. Af en toe eens gas geven is juist goed om een wagen in topconditie te houden. Over dit laatse zou ik een heel grote boom kunnen opzetten, maar daar heb ik nu even geen zin in.
De Kempenrit is in ieder geval geen race, dan moet je de ritjes in de ardennen, zoals de Condroz rit maar eens meerijden, dat is al sportiever, maar zeker niet belastend voor een warme K-engine.
in ieder geval succes met de verkoop, gezien de km's lijkt me dit immers een zeer goede koop !
Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.