BUTTON_TOPIC_LOCKED 16 berichten
Opgepast voor oplichters
  • Avatar gebruiker
    RSV
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 432
    GeregistreerdCOLON wo feb 06, 2008 7:33 pm
    WoonplaatsCOLON Lier - Belgie

    Opgepast voor oplichters

    door RSV » do apr 03, 2008 7:16 pm

    Al een paar dagen bezig met de verkoper van deze advertentie
    http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=130384450
    Wat natuurlijk te mooi om waar zou zijn,maar je weet nooit....
    Even in het kort...Eerst het tel.nummer gebeld,maar kreeg te horen dat dit nummer niet in gebruik is.Dan mailtje naar verkoper om info en telefoon nr door te mailen.Kreeg als antwoord in het Engels,dat hij ivm zijn werk naar Ierland was verhuisd en de wagen mee had genomen maar omdat het een links gestuurde is de wagen daar niet kon invoeren.Na nog wat over en weer gemaild toch de goede tel nummer gehad en dinsdag naar gebeld..Bleek het een Italiaan te zijn (naam Nicolas Mathieu) :o die de wagen nieuw in Belgie had gekocht.De wagen saat bij een shipping company en de vervoerkosten zouden door hem gedragen worden.Op mijn vraag om eventueel naar Ierland te komen om de wagen daar te bekijken antwoorde hij dat dat niet ging omdat de wagen al bij de shipping company was :roll:
    Een van zijn mailtjes..
    Due to my job issues, I cannot leave Ireland to come sell the car at the moment, so the only possibility we have, will be to transport the car to your place with a delivery company. I want to use the transport service Extend Transport. It is an international shipping service who will give you the possibility to inspect the vehicle. The car is already at the shipping company in their garage and it can be sent anywhere in Europe in about 2-3 days to your home on my expence. I take full responsibility of the car condition, so if you will see that the car is not like I have told you, I agree to send it back without paying nothing. If you agree please send me your address or register to their service so we can proceed with the transaction.
    Thank you!
    ......
    Tijdens mijn telefoongesprek blijkt echter dat ik wel eerst geld dien te storten naar die" Extend Transport" en die het geld als borg bij hield tot de koop is afgerond.
    Nu ik op mijn werk toch tijd zat heb :D even op internet die Extend transport uitgepluisd...Kwam ik op marktplaats.nl op het forum aldaar net hetzelfde verhaal tegen betreft een Citroen die 10 000 euro onder de prijs te koop stond.U raad het al.De wagen staat nu ook in Ierland en heeft een Nederlands kenteken. :D :idea:
    Dus een Italiaan met de naam Nicolas Mathieu(nooit gehoord in Italie)
    dan geld naar een nepfirma sturen :idea: was natuurlijk wel voldoende om een domme Belg :D niet in de val te doen lopen..Heb vandaag contact met de politie opgenomen(vandaar dat ik pas nu op het forum gooi)maar die doen zoals gewoonlijk heel laks :shock: en vertelden me dat ik maar naar de webside van de federale politie moest surfen om daar info te zoeken...
    Moraal van het verhaal..Heb veel tijd op je werk om alles goed na te pluizen :lol:
    MGF 1999 -antraciet -K&N- 52mm TTB-Trophy inserts,lowering pins
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

    door Ralph » do apr 03, 2008 7:33 pm

    Ik kreeg vandaag ook exact hetzelfde antwoord op mijn info-vraag van de zeer goedkope mgtf 2005 van 2ehands.be. (ook in de te koop sectie)

    Het leek ook te mooi om waar te zijn. :(
    MGF is verkocht. Nu helaas alleen nog maar in 1:18 :-(
  • Avatar gebruiker
    frankensink
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 93
    GeregistreerdCOLON zo feb 20, 2005 8:26 pm
    WoonplaatsCOLON Millingen aan de Rijn

    door frankensink » do apr 03, 2008 7:52 pm

    ja het is eigenlijk te mooi om waar te zijn... een beetje gezond verstand doet wonderen :wink:

    maaaaaaaaaaar als hij wel goed en eerlijk zou zijn :twisted: vind het een prachtige auto!!!

    En jah die politie, je hebt er echt helemaal niks aan.... volgens mij wordt er nooit iets aan dit soort aanbieders gedaan... teveel moeite denk ik...

    Het blijft trouwens wel leuk die constructies die al die aanbieders verzinnen en de smoesje..... Altijd als ik iets op marktplaats heb staan krijg ik mailtjes van stamhoofden, militairen, koningen.... vind het vaak best grappig...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do apr 03, 2008 8:00 pm

    RSV had mij al op de hoogte gebracht, en ik volgde de hele transactie op de voet. Straf dat de politie het niet nodig vindt aktie te ondernemen. :shock:

    Het artikel op het forum van marktplaats is dit :
    http://forum.marktplaats.nl/viewtopic.p ... +transport

    Eén goede les heb ik hieruit geleerd : "Als het te mooi is om waar te zijn, is het te mooi om waar te zijn. "
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • cabrio
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 23
    GeregistreerdCOLON do mei 25, 2006 2:22 pm
    WoonplaatsCOLON Leuven

    fraude ? gewoon van het net laten halen

    door cabrio » zo jun 22, 2008 2:21 pm

    gegroet,

    blij dat er nog zijn die dit soort rubbish op het internet kwijt willen

    oplossing :
    die mannen hun business afpakken en wegjagen
    hoe ?
    gewoon naar de webmaster van die websites mailen dat die wagen belachelijk laag staat, met steevast verkeerde info (wagen met die motor onbestaande voor dat jaartal, een Porsche diesel en dat soort zever) en eisen dat die advertentie verwijderd wordt.
    Even vertellen dat hun site daardoor onbetrouwbaar is en dat je liever surft naar andere sites die wel maatregelen nemen. De dag nadien is de nep-advertentie weg, reken maar

    Ook mailen naar zo'n zeveraars dat je hun spelletje wel door hebt en al een bericht naar de politie hebt gestuurd (niet doen, tijdverlies), minste dat ze dan doen is die nep eraf halen (en met een andere voortdoen natuurlijk)

    Ik weet het :
    dweilen met de kraan open (de volgende dag staat er wel een andere domme advertentie op), maar als we niks doen dan blijft dit duren

    stalken die fraudeurs !!
    MG-F Jubileum n° 1550 platinum silver
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » ma jun 23, 2008 11:30 am

    Gebeurt niet alleen met auto's.
    Ook met (grote) mengtafels in mijn sector. Typisch is de ongelooflijk lage prijs en de "third party". Ik stalk ze ook altijd te pletter :-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jun 24, 2008 5:38 pm

    Carl schreefColonGebeurt niet alleen met auto's.
    Ook met (grote) mengtafels in mijn sector. Typisch is de ongelooflijk lage prijs en de "third party". Ik stalk ze ook altijd te pletter :-)

    Je bedoeld zoals deze? :shock: Ik heb ze al gebeld en ze weten niet wat ze aan het veilen zijn het is gewoon een (incompetente) curator waardoor er iemand blijft zitten met schulden voor de rest van z'n leven :? .
    http://bva-auctions.com/auction/auction/lot.asp?s=9BB18C955BC54032B8C96BA4C15A46B5&act=lot&did=534&lid=244550
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo jun 25, 2008 9:05 am

    Denk niet dat er veel curators zijn met verstand van muziek en mengpanelen etc.
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo jun 25, 2008 9:27 am

    Dan moet je de informatie ergens halen, dit soort tafels kost een ton of 5, deze is 3 jaar oud en het minimum geaccepteerd bod is 40 mille. Het wordt wel wat hoger maar dit soort zaken verkoop je in nederland niet.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » wo jun 25, 2008 9:36 am

    :shock: :shock: :shock:
    Dat is inderdaad heeel erg voor de eigenaar!
    Zo'n dingen zijn niet enkel onaanvaardbaar, ze zijn ook niet te geloven zelf. Dat is gewoon lijkepikkerij, dat kan je geen business meer noemen.
    Dan kan je beter een mooie MGF aan 100 euro aanbieden.

    Enfin, hoewel erg shockerend is het toch niet vergelijkbaar met de oplichters van het andere soort....
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » wo jun 25, 2008 10:51 am

    5 ton??? wow, ff snel naar de bank rennen om die 40k te evenaren ..

    Dit is mijn kans om binnen te lopen :D
    uhm... geen F meer maar een Hyundai Tucson.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo jun 25, 2008 12:44 pm

    Precies, ik heb het ook even niet liggen.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo jun 25, 2008 3:07 pm

    Demor schreefColonDan moet je de informatie ergens halen, dit soort tafels kost een ton of 5, deze is 3 jaar oud en het minimum geaccepteerd bod is 40 mille. Het wordt wel wat hoger maar dit soort zaken verkoop je in nederland niet.


    Ik ruik een kansje om een nieuw bedrijfje te starten, na 25 jaar in de techniek heb ik wel oren naar wat muziek :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » do jun 26, 2008 1:46 pm

    Kasper schreefColon
    Demor schreefColonDan moet je de informatie ergens halen, dit soort tafels kost een ton of 5, deze is 3 jaar oud en het minimum geaccepteerd bod is 40 mille. Het wordt wel wat hoger maar dit soort zaken verkoop je in nederland niet.


    Ik ruik een kansje om een nieuw bedrijfje te starten, na 25 jaar in de techniek heb ik wel oren naar wat muziek :wink:


    :lol: en met de nodige techniek is die stap snel gezet :wink:
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    door Carl » do jun 26, 2008 3:33 pm

    Na 21 jaar ben ik het anders wel best beu. Ruilen?
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
BUTTON_TOPIC_LOCKED 16 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten