Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door TL-Rev » wo jul 31, 2013 3:40 pm

    Nou mensen....na toch wel langdurige afwezigheid hier op het forum (enkel zo nu en dan meelezen) gaat de knuppel in het hoenderhok, is de teerling geworpen, de kogel door de kerk etc...etc...etc...
    De F gaat eruit. Ik rijd er feitelijk nooit mee. Het afgelopen jaar misschien twee keer een ritje van een paar minuten voor een vergeten boodschap. De enige die nog kilometers met de F heeft gemaakt is mijn broer, toen hij na het faillissement van het bedrijf waar hij werkte de company-car in moest leveren. Inmiddels heeft hij een nieuwe baan en dito wagen....en staat de F weer stil. Zoals sommigen misschien nog wel weten lag mijn hart bij de motoren en de praktijk leert dat dit nog steeds zo is. De F schiet er helaas danig bij in en wordt er niet beter op.
    Enfin, de beschrijving:

    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver uit 1998 met nu om en nabij de 109.000 kilometers op de klok. De auto is in mei APK gekeurd en moet 12 mei 2014 weer. Ik heb de auto zo'n 5 jaar in bezit gehad. De auto was bij aankoop (ik heb er destijds de toen nog relatief hoge prijs van € 6950 voor betaald) voorzien van:
    -hardtop in kleur (zelf de heated window relay+knop moeten toevoegen)
    -15” square sixspokes (zelf een reserve sixspoke bijgekocht)
    -zwart leer (incl. zwart lederen stuur, doorpods, brake en gearselector gaiter)
    -lederen tonneau cover
    -OEM MG windbreaker
    -in kleur meegespoten raamframe

    Nadat eind 2008 de distributie op De Berg was vernieuwd (incl. nokkenaskeerringen en beurt) heb ik in de winter schade gereden rechtsvoor. De schade is hersteld, waarbij ook het subframe is vervangen omdat deze een tik bleek te hebben gehad. De gelegenheid van het schade oplappen is meteen aangegrepen om de volgende rijwieltechnische verbeteringen aan te brengen:
    -nieuwe draagarmen (die zouden te zijner tijd toch aan de beurt komen)
    -Goodridge RVS omvlochten remleidingen
    -lowering pins
    -poly bushes
    -gegroefde remschijven (CRN)
    -EBC pads

    Daarnaast ook het volgende vernieuwd/ge-upgrade:
    -RVS koelbuizen
    -alu radiateur
    -LLW kit van Brown&Gammons
    -witte knippers
    -bee sting antenne
    -MKII console (in kleur mee laten spuiten)
    -air vents en asbak in kleur mee laten spuiten
    -alu inlay lederen stuur
    -metalen pookknop
    -nieuwe windowstoppers (niet de oranje of witte plastieken, maar de ronde versie)

    Het geluk was me niet gegund, want hierna kreeg ik te maken met een HGF. Dankzij de geplaatste LLW kit geen cilinderkopschade, maar toch weer een klus. Hierbij is (medio 2010) het volgende vervangen/geplaatst/aangepast:
    -Land Rover MLS headgasket kit+dowels
    -uprated kopbouten van Mike Satur
    -uprated cam wheel bolts van Mike Satur
    -meteen een nieuwe heavy duty cam belt geplaatst, inclusief waterpomp en spanner (eveneens van Mike Satur)
    -52mm trophy throttle body
    -K&N 57i luchtfilter
    -thermostaatklep voorzien van een 3mm gaatje om in het vervolg te zorgen voor een minder grote 'koelschok'

    Na enige probleemloze kilometers ging de F niet meer in de versnelling....jawel, gebroken versnellingsbakkabels:
    -beide versnellingsbakkabels vervangen
    -meteen een Slick Shift Kit IV en bell crank assembly van Mike Satur geplaatst (men moet het nuttige met het aangename verenigen zei wijlen mijn bompa altijd)

    Tussentijds nog wat aanpassingen gedaan:
    -speaker T-bar
    -leer/alcantara interieur
    -MKII frame en softtop
    -Cupra spoiler
    -TF achterklep gekocht (nog steeds niet in kleur laten spuiten/geplaatst, de F klep zit er dus nog op)
    -zwarte binnen raamomlijsting
    -gepolijste metalen seatbelt escutcheons (geen idéé hoe die dingen in het Nederlands heten)

    Eind vorig jaar was ik weer aan de beurt voor 'noodgedwongen sleutelen'. Tijdens één van de weinige ritjes hield de F ermee op; coilpack en/of bougiekabelset lag het meest voor de hand. Dus maar weer wat vervangen/geplaatst:
    -coil pack
    -Magnecors
    -platinum bougies
    -rotor cap en rotor arm

    Wat nu nog aandacht behoeft:
    Tijdens de langdurige stilstand heeft er iemand zachtjes tegen mijn bumper aangezeten (uiteraard zonder een briefje achter te laten). Er zitten wat (op enige afstand nagenoeg niet zichtbare) 'kraakjes' in de bumper. Een andere, in nette staat, heb ik voorhanden (in BRG). Dit klusje zou mooi meegenomen kunnen worden met het laten spuiten en plaatsen van de TF achterklep.
    Daarnaast zijn de deur-/raamrubbers niet helemaal fris meer; de auto staat buiten en is niet altijd droog. Ik heb andere rubbers liggen (goede tweedehands exemplaren via Jelle) inclusief spiegelframes. Nu is het zo dat de ramen ook opnieuw gesteld dienen te worden (inclusief het slotmechaniek van het bestuurdersportier). Dit draagt ongetwijfeld bij aan de waterinfiltratie zo nu en dan.
    De APK-keurmeester merkte tijdens de keuring op dat er sprake is van wat olielekkage. Ik vermoed een nokkenaskeerring: tijdens het vervangen van de keerringen op De Berg (lang geleden) waren er onvoldoende van de (ik meen oranje/bruine) keerringen voorhanden. Ik heb Bruno toen verzocht om een zwarte te plaatsen, aan welk verzoek hij destijds onder enig protest uiteindelijk gehoor heeft gegeven ;) Ik denk dat deze keerring de boosdoener is (verkeerde draairichting?). Het zou misschien ook wel door uitdroging door stilstand kunnen komen....
    In zijn algemeenheid heeft de F dringend behoefte aan wat liefde&aandacht (en bij voorkeur een droge plek om in uit te rusten na een ritje). Het beestje wordt enkel maar slechter door voor de deur te staan in de regen.

    O ja, olie en oliefilter zijn na de APK vervangen door de garage waar de F gekeurd is (in mei).
    Nagenoeg alle vervangen onderdelen heb ik nog liggen, inclusief zwart lederen stoelen, complete softtop enzovoort. Voordat de auto weg is verkoop ik geen enkel onderdeel los! De radio gaat niet mee in de verkoop. En de hydragaspomp gaat waarschijnlijk helemaal niet weg!

    Ieder bod van rond de €2500 euro wordt zeer serieus in overweging genomen! De F wordt de aankomende weken nog niet op de gekende verkoopsites geplaatst. Foto's volgen.
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door Rick » wo jul 31, 2013 3:53 pm

    Jammer dat je de F weg doen Ruben, maar ik snap het wel.

    Mocht je toch besluiten om de hydragaspomp weg te doen, dan heb ik daar wel interesse in.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door TL-Rev » wo jul 31, 2013 4:11 pm

    Mocht ik van gedachten veranderen m.b.t. de pomp dan zal ik aan je denken, Rick...

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door ttdesign6 » wo jul 31, 2013 4:21 pm

    Geinig, die Leon lip kan de F ook prima hebben. Beter dan het standaard lieve front.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door Mr. Dj M. » vr aug 02, 2013 2:39 pm

    Inderdaad, had ik ook nog niet eerder zo gezien thumbsup

    Wel jammer dat hij weg moet. Gezien je vraagprijs moet dat gaan lukken!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door TL-Rev » vr aug 02, 2013 3:47 pm

    Cupra lipje paste verrassend goed (de rondingen). Heb op enig moment een Trophysplitter overgenomen van Thomas, maar deze eigenlijk vrij snel weer aan Stefke verkocht omdat de voorkant toch wat laag werd.

    Over de prijs: voor een forumlid/bekende wil ik nog wel lager gaan zitten hoor, met alle delen erbij... :proost:
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Avatar gebruiker
    JeanF
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 110
    GeregistreerdCOLON zo okt 14, 2012 5:57 pm
    WoonplaatsCOLON Hoek van Holland

    Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door JeanF » wo aug 07, 2013 10:54 pm

    Wat is dan de vraagprijs???
    Mgf 1,8 mpi Heritage in Brg
    Daily car VW Golf Gte LimestoneGrey
    Suzuki Intruder c1800 Black and Brown
    En voor m'n geweldige vrouw:
    Ford Ka 1,2 2009 Pearl White
    Harley Davidson Night Rod 1250 black demin
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door Rick » wo aug 07, 2013 11:16 pm

    Even de eerste post doorlezen en dan weet je het.

    TL-Rev schreefColonIeder bod van rond de €2500 euro wordt zeer serieus in overweging genomen!
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door TL-Rev » di aug 13, 2013 6:38 am

    Mensen, ik ga binnenkort weer op duikvakantie...ieder bod vanaf € 2000 wordt in overweging genomen. Zegt het voort! thumbsup
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door Coen » wo aug 14, 2013 10:55 am

    TL-Rev schreefColonieder bod vanaf € 2000 wordt in overweging genomen.

    Geen geld zeg voor een F.
    Lotus Elise S2 111s
  • SanderH
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 0
    GeregistreerdCOLON do aug 15, 2013 8:46 pm

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door SanderH » vr aug 16, 2013 4:38 pm

    Hallo,

    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 19 jaar en woon in Halsteren. Ongeveer een weekje
    gelden ben ik begonnen met zoeken naar mijn eerste auto. Na een goed aantal auto's bekeken te
    hebben ben ik op de MG MGF blijven hangen als DE auto die ik graag zou hebben. Ik ben wat meer
    over de auto aan het opzoeken geweest qua geschiedenis en bouw. Toen ik op dit forum stuiterde
    kwam ik de mooiste MGF die ik tot nu toe gezien heb. Het was mooi om te lezen hoe jij ermee
    begon en wat het eindresulaat is. Nou hoeft dit wat my betreft voor zo'n mooie auto niet het
    eind te zijn. Ik heb er interesse in en ben berijd mijn aandacht aan dit autotje te besteden.

    Ik zou graag (en zo snel mogelijk) een keer langskomen om de auto in het echt te bekijken, en als hij bevalt en even mooi is als op de foto's, wil ik een serieus bod doen.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door Coen » do aug 22, 2013 2:09 pm

    Ja doen, dan blijft ie binnen de club :)
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Superboer
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 686
    GeregistreerdCOLON za jun 21, 2008 4:38 pm
    MG'sCOLON MGF 1999
    WoonplaatsCOLON Heelweg Oost, Nederland

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door Superboer » do aug 22, 2013 4:19 pm

    SanderH schreefColonHallo,

    Ik zal me even voorstellen. Ik ben Sander, 19 jaar en woon in Halsteren. Ongeveer een weekje
    gelden ben ik begonnen met zoeken naar mijn eerste auto. Na een goed aantal auto's bekeken te
    hebben ben ik op de MG MGF blijven hangen als DE auto die ik graag zou hebben. Ik ben wat meer
    over de auto aan het opzoeken geweest qua geschiedenis en bouw. Toen ik op dit forum stuiterde
    kwam ik de mooiste MGF die ik tot nu toe gezien heb. Het was mooi om te lezen hoe jij ermee
    begon en wat het eindresulaat is. Nou hoeft dit wat my betreft voor zo'n mooie auto niet het
    eind te zijn. Ik heb er interesse in en ben berijd mijn aandacht aan dit autotje te besteden.

    Ik zou graag (en zo snel mogelijk) een keer langskomen om de auto in het echt te bekijken, en als hij bevalt en even mooi is als op de foto's, wil ik een serieus bod doen.


    Ben zeer benieuwd hoe dit afloopt (hopelijk met een happy end)...
    MGF British Racing Green - 1999
    MGF Silver 2001 (Sold in 2011)
    Audi A4 Avant - 2017

    Wi-j komt altied weer terug!
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door SundayOnline » do aug 22, 2013 6:31 pm

    Hier nog 1... En ook weer een F in de buurt erbij :D
  • Avatar gebruiker
    TL-Rev
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 279
    GeregistreerdCOLON zo sep 07, 2008 4:42 pm
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht NL
    CONTACTCOLON

    Re: Met enigszins gemengde gevoelens: mijn F gaat eruit!

    door TL-Rev » vr aug 23, 2013 7:51 am

    Nou mensen, de F tergt me nog even. Ik zou van het weekend twee kijkers hebben. Van de week last van een ratelend slotmechanisme (inmiddels verholpen). Nu blijkt het binnenwerk van mijn rechterkoplamp losgeraakt te zijn/kapot? Kwam daar achter door wild seinende tegenliggers.....die zagen ws. een soort van discobol naderen. Enfin, SanderH, zo verkoop ik hem nog niet. Ik laat het hier weten als het euvel verholpen is, mocht je dan nog geïnteresseerd zijn!
    MG-F 1.8 MPi Platinum Silver + hardtop in kleur
    K&N 57i en 52mm TTB - LLW kit - poly bushes - CRN grooved discs - EBC Ultimax pads - SS cooling pipes - SS braided brakelines - square spokes - windstop - MKII console, ashtray en airvents in kleur - gearknob mod - bee sting antenne - keyfob mod - lowering pins - alu inlay stuur - witte knippers - Cupra splitter - Magnecors - Slick Shift VI Kit - TF radiator - MK II seats...en nog wat kleinigheden...
    Wishlist: Daytona exhaust.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten