BUTTON_TOPIC_LOCKED 25 berichten
[www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Arjan » ma mei 09, 2011 12:48 pm

    Dames en heren, even advies gevraagd over een beslissing waar ik nog niet over uit ben. Ik ben aan het nadenken over een tweede auto om de TF een beetje te besparen. Niet dat het echt nodig is omdat ik er slechts 4.000 km per jaar mee rij, (korte afstanden doe ik met de fiets) maar je herkend dat wel: heb je net je auto gewassen en gepoetst, moet je er mee weg door de regen of sneeuw. En waar parkeer je tegenwoordig veilig?

    Dus een stevig auto die je gerust 'overal en nergens' neer kan knikkeren en overal naar toe kan rijden. Een auto die een stootje kan hebben, denk maar aan die -censuur- verkeersdrempels :evil: Een auto voor het vervoeren van grotere aankopen en meerdere personen, maar ook een typische Engelse auto van een merk waar een gechiedenis achter zit en niet in ierdere straat ziet staan :D En het is natuurlijk leuk om twee totaal veschillende auto's te hebben. Dus dan kom je al snel op zoiets als dit.

    Ik twijfel over de km stand en de herkomst. Wat denken jullie, is die advertentie betrouwbaar of niet?
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door ttdesign6 » ma mei 09, 2011 2:04 pm

    Ziet er betrouwbaar uit en eventueel kan je de verkoper nog mailen voor wat meer historie. Land Rover is altijd cool, alleen zou ik voor een Defender gaan of zo, maarja die zijn ook weer zwaarder en duurder.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Sander » ma mei 09, 2011 2:38 pm

    Mijn bedenkingen:
    - Hoeveel wegenbelasting ga je dan betalen ?
    - O.k. het is diesel maar wat verbruikt dit ?
    - Veiligheid is 0. Niet eens hoofdsteunen
    - Comfort zal ook wel 0 zijn ?
    - Is de betrouwbaarheid wel echt zo hoog ?

    Wel heel cool ding :mrgreen:
    Building >200BHP K-series
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door wimk » ma mei 09, 2011 3:21 pm

    op MP ook zoiets... http://auto.marktplaats.nl/land-rover/4 ... l-btw.html

    Daar wordt oa. gemeld dat je 110 euro p/mnd aan wegenbelasting kwijt bent... :-s
    Ik denk dat ook het verbruik zal tegen vallen t.o.v de F/TF.

    succes met de zoektocht
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Ronald MG TF » ma mei 09, 2011 3:39 pm

    Zou niet echt mijn keuze zijn als 2de auto, maar ieder zijn mening natuurlijk...
    Ook wat anderen hier al aanhalen, wat kost 't totaal plaatje, taks, enz.... comfort is natuurlijk ook ver te zoeken...
    Waarom geen ZR bvb... :wink:
  • Avatar gebruiker
    Bart-K
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 840
    GeregistreerdCOLON di aug 19, 2008 11:14 am
    WoonplaatsCOLON Steenbergen NB
    CONTACTCOLON

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Bart-K » ma mei 09, 2011 4:42 pm

    Ik heb nog een Rover 45 te koop :wink:

    viewtopic.php?f=28&t=11738
    '03 MG ZT 190+ -> my forever car!!
    '05 MG ZT 330 -> because, why not?
    '03 MG ZS 180 -> tracktoy

    You can be a child once, but immature all your life...

    https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland/
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Arjan » ma mei 09, 2011 8:45 pm

    Sander schreef:

    - Hoeveel wegenbelasting ga je dan betalen ?


    De aankomende 5 jaar ongeveer 140 euro p/m :shock: Daarna belasting vrij.

    - O.k. het is diesel maar wat verbruikt dit ?


    Ongeveer 10 liter per 100 km. :?

    - Veiligheid is 0. Niet eens hoofdsteunen


    Yup, dat is ook mijn minpunt. Deze zijn beter.

    - Comfort zal ook wel 0 zijn ?


    Klopt, bij defensie is comfort ver te zoeken, vraag maar aan Kevin :wink:

    - Is de betrouwbaarheid wel echt zo hoog ?


    Het model is 60 jaar oud. Dus mechanische betrouwbaarheid zit wel snor dacht ik zo. Anders onderdelen genoeg.
    Tot slot nog een rij impressie.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    Kevin
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1402
    GeregistreerdCOLON zo feb 01, 2009 3:35 pm
    WoonplaatsCOLON Almelo

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Kevin » ma mei 09, 2011 8:56 pm

    comfort is ok (voor een kwartier) maar de belasting vrije regel gaat eraf toch? na '86 word er geen auto meer gratis...(uitz. de <90gr co2 ofzo)
    daarentegen word er bij de NLse luchtmacht goed onderhoud gepleegd aan de auto's, en de luchtmacht kopieert veel van de Engelsen (dus misschien doen zij ook goed onderhoud)
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door wimk » ma mei 09, 2011 9:01 pm

    Arjan schreefColonSander schreef:

    - Hoeveel wegenbelasting ga je dan betalen ?


    De aankomende 5 jaar ongeveer 140 euro p/m :shock: Daarna belasting vrij.



    oeps ... :shock:
    Toekomst oldtimer
    De regeling voor de “oldtimers” (25 jaar en ouder) wordt in de toekomst beperkt. Vanaf 1 januari 2012 vallen alleen nog auto’s van voor 1987 onder de “oldtimerregeling”. De leeftijdgrens van 25 jaar wordt dus verlaten en wordt vervangen door auto’s van voor 1987. Er komen dus geen nieuwe oldtimers meer bij.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Arjan » ma mei 09, 2011 9:08 pm

    Potdomme, dat wist ik niet. :(
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door ttdesign6 » di mei 10, 2011 12:42 pm

    Zoals eerder gezegd hier zou mijn keuze dan ook eerder vallen op een ZR of een ZT indien je er wat meer aan wilt besteden.

    En een mooie ZR 160 kost de wereld niet.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door LEBLAR » di mei 10, 2011 5:02 pm

    Of ga opzoek naar een Range Rover V8 van voor '87. Dan rij je 4x4 voor hetzelfde geld en dan in echte luxe. Met een LPG installatie lach je vervolgens iedereen uit.
    Mooiste is een 3.9 met carb (geen injectie want die geeft wel eens problemen)
    Heb zelf een '74 staan die nog opgeknapt moet worden. Maar start direct.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Bruno » di mei 10, 2011 8:34 pm

    cool, als je hem voorziet van echte sportstoelen, met 4 of 5 puntsgordels hem nog wat hoger zet op een dik wiel en voorziet van een winch. Tenslotte moet je er ook echt af en toe het zwaar terrein mee in duiken, anders is het nep :wink: Heerlijk als 2de wagen, maar als daily zou ik hem niet willen. Oh ja, aangezien het een militair voertuig is, nog voorzien van een FN MAG 58, dan kan je zelf in je eten voorzien als je op bivak bent. :devil-(
    Waarom niet gewoon een mooie ZT-T ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Arjan » di mei 10, 2011 11:25 pm

    :lol: Als ik er ook een stevige boordgeschut op zet dan is de oorlog echt begonnen :twisted: maar daar maak je geen vrienden mee :wink: Nogmaals, mijn idee is om een tweede auto te kopen, puur voor het gemak en praktische. Waar ik niet van wakker lig als er een krasje meer of minder op zit. Dus mooi hoeft hij niet te zijn maar wel een beetje degelijk, weinig km en als het even kan een beetje apart. Deze Defender kwam ik gewoon tegen en Boxmeer is voor mij redelijk dichtbij.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Rick
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    Clubshop, Gallery en Penningmeester
    BerichtenCOLON 7030
    GeregistreerdCOLON zo apr 01, 2007 8:23 pm
    WoonplaatsCOLON Sambeek (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: [www.autoscout24.nl] tweede auto of niet?

    door Rick » wo mei 11, 2011 12:37 am

    Toen ik het onderwerp zag, dacht ik wtf? Ik weet dat je niet veel km's maakt met je TF en dan nog een auto erbij kopen.

    Wel gaaf hoor zo'n Defender, maar de maandelijkse kosten vind ik aan de hoge kant of je moet voor een Defender gaan ouder dan 25 jaar.
    Wat andere al aangeven, zou je ook voor een ZR, ZS of ZT kunnen gaan. Die zie je ook niet veel rijden.
    MGF British Racing Green 1997
    MG ZT 260 SE Pearl Black 2004 sold
    MG ZR 160 Starlight Silver 2004 sold
    Seat Leon ST FR Dynamic Montsandrood 2014
BUTTON_TOPIC_LOCKED 25 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1 en 0 gasten